www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Is de transportwereld klaar voor de verschillende koopjesdagen?

Het lijkt wel alsof er ieder jaar meer koopjesdagen bijkomen. Zijn we inmiddels redelijk bekend met Black Friday en Cyber Monday in de winter, nu komt er in de zomer Amazon Prime Day bij. Veel leveranciers bereiden zich al maanden op deze dagen voor. Tijdens Amazon Prime Day worden er zo’n 100 miljoen producten wereldwijd verstuurd en dat biedt bedrijven veel mogelijkheden.

Maar iedere mogelijkheid zorgt ook voor uitdagingen. Distributeurs moeten rekening houden met nog meer piekmomenten. Bedrijven die niet meegaan met nieuwe processen, kunnen deze veranderingen niet bijbenen, zeker wanneer koopjesdagen ineens op andere datums worden georganiseerd. Daarnaast wordt het alsmaar lastiger om te voldoen aan de vraag van klanten die steeds hogere verwachtingen hebben.

Relevant blijven
Spelers als Amazon leggen de lat steeds hoger als het aankomt op snelle levering en weinig tot geen verzendkosten. Bedrijven moeten steeds betere oplossingen verzinnen om de supply chain slimmer en efficiënter te laten werken. BluJay Solutions heeft een drietal tips op een rijtje gezet, zodat bedrijven ervoor kunnen zorgen dat ze relevant blijven:

1. Zichtbaarheid
Om te blijven concurreren moeten leveranciers inzicht bieden in het volledige verzendproces – van magazijn tot aan de deur. Een doorsnee supply chain bestaat uit verschillende bedrijven, waardoor het lastig is om dit inzicht te geven. “Zo wordt er tijdens het transport regelmatig een ander bedrijf verantwoordelijk voor het pakket”, zegt RoelAssies, senior director sales bij BluJay Solutions. “Het is juist belangrijk dat alle betrokken partijen verbonden zijn om meer controle en inzicht te hebben, zodat er sneller op klanten kan worden gereageerd. Daarnaast kunnen diverse supply chain tools de processen verbeteren, waardoor de klantervaring wordt verbeterd en concurrentievoordeel wordt behaald. Wanneer er piekmomenten zijn zorgt technologie ervoor dat verzendbevestigingen geautomatiseerd worden en dat er inzicht is in het bezorgproces.”

2. Flexibiliteit
Naast zichtbaarheid helpt een flexibele supply chain-oplossing verladers en vervoerders zich makkelijker aan te passen aan veranderingen en piekperioden. Door alle vervoersmogelijkheden en verzendingen binnen hetzelfde platform, dat ook de naleving kan afhandelen, te plaatsen wordt meer flexibiliteit geboden. Zo worden snellere levertijden gerealiseerd en kunnen internationale zendingen sneller en makkelijker worden verwerkt. Door technologie in te zetten om voorheen handmatige, niet verbonden processen te automatiseren, kunnen bedrijven eenvoudig volumeverhogingen of -pieken verwerken. Dit alles met lagere foutpercentages, snellere verzendtijden, meer inzicht en lagere kosten. Deze voordelen dragen bij aan meer klantloyaliteit en lagere kosten van dienstverlening. Deel uitmaken van een groot netwerk verhoogt de flexibiliteit nog verder door eenvoudigere en snellere toegang tot expertise en andere diensten.

3. Optimalisatie
Een ‘goed genoeg’-mentaliteit voldoet niet meer in de huidige markt, omdat de concurrentie – met name in piekperioden – steeds verder toeneemt. Processen moeten constant worden herzien en verfijnd voor een foutloze levering. Data is de basis. Van het optimaliseren van supply chain-netwerken, tot processen en workflows, tot het instellen van vooraf vastgestelde criteria voor het optimaliseren van zendingen. Er zijn tal van mogelijkheden om tijd en geld te besparen in de supply chain. Bedrijven die investeren in technologie en continu blijven investeren in het optimaliseren van hun supply chain-activiteiten, kunnen aanzienlijke tijd- en kostenbesparingen realiseren en hun klanten beter van dienst zijn.

“Piekmomenten zoals Amazon's Prime Day zijn een mooie kans om de verkoop te verhogen en de relaties met klanten te verbeteren”, besluit Assies. “Zonder de juiste tools kunnen bedrijven echter meer kwaad dan goed doen en achterblijven bij de concurrentie. Met een groeiend aantal koopjesdagen die retailcycli ter discussie stellen, is het nu het moment om vooruit te plannen en de efficiëntie in de supply chain te verhogen.”

152 KB jpg  Amazon Prime.jpg
3 MB jpg  Delivery.jpg

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions levert supply chain-software en -diensten aan ‘s werelds meest vooruitstrevende retailers, distributeurs, expediteurs, fabrikanten en logistieke dienstverleners. Het BluJay Global Trade Network transformeert supply chain-logistiek en maakt het mogelijk voor klanten om de krachten te bundelen met ruim 40.000 internationale partners die verbonden zijn aan het netwerk. Met BluJay kunnen organisaties snellere handel bedrijven, hun supply chain-waarde inzetten om concurrentievoordeel te behalen en vooruit te kijken om hun toekomst in de wereldwijde economie te versterken. Voor meer informatie kijk op: www.blujaysolutions.com of volg ons op social media via @myBluJay en LinkedIn.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Linda van Helden of Iris van de Mortel van LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: blujayNL@teamlewis.com
Laatste van BluJay Solutions
BluJay en NMB breiden supply chain oplossingen uit met BluJay Gateway voor D365

BluJay’s partnership met Raven Logistics voorziet in één TMS voor toegang tot spoor-, weg- en zeevracht

Supply Chain Market Research: drie barrières in digitalisering van supply chain
BluJay Solutio.. contact

Logo BluJay Solutions

www.blujaysolutions.com/nl
BluJay Solutio.. sociaal

BluJay Solutio.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise