www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Is de transportwereld klaar voor de verschillende koopjesdagen?

Het lijkt wel alsof er ieder jaar meer koopjesdagen bijkomen. Zijn we inmiddels redelijk bekend met Black Friday en Cyber Monday in de winter, nu komt er in de zomer Amazon Prime Day bij. Veel leveranciers bereiden zich al maanden op deze dagen voor. Tijdens Amazon Prime Day worden er zo’n 100 miljoen producten wereldwijd verstuurd en dat biedt bedrijven veel mogelijkheden.

Maar iedere mogelijkheid zorgt ook voor uitdagingen. Distributeurs moeten rekening houden met nog meer piekmomenten. Bedrijven die niet meegaan met nieuwe processen, kunnen deze veranderingen niet bijbenen, zeker wanneer koopjesdagen ineens op andere datums worden georganiseerd. Daarnaast wordt het alsmaar lastiger om te voldoen aan de vraag van klanten die steeds hogere verwachtingen hebben.

Relevant blijven
Spelers als Amazon leggen de lat steeds hoger als het aankomt op snelle levering en weinig tot geen verzendkosten. Bedrijven moeten steeds betere oplossingen verzinnen om de supply chain slimmer en efficiënter te laten werken. BluJay Solutions heeft een drietal tips op een rijtje gezet, zodat bedrijven ervoor kunnen zorgen dat ze relevant blijven:

1. Zichtbaarheid
Om te blijven concurreren moeten leveranciers inzicht bieden in het volledige verzendproces – van magazijn tot aan de deur. Een doorsnee supply chain bestaat uit verschillende bedrijven, waardoor het lastig is om dit inzicht te geven. “Zo wordt er tijdens het transport regelmatig een ander bedrijf verantwoordelijk voor het pakket”, zegt RoelAssies, senior director sales bij BluJay Solutions. “Het is juist belangrijk dat alle betrokken partijen verbonden zijn om meer controle en inzicht te hebben, zodat er sneller op klanten kan worden gereageerd. Daarnaast kunnen diverse supply chain tools de processen verbeteren, waardoor de klantervaring wordt verbeterd en concurrentievoordeel wordt behaald. Wanneer er piekmomenten zijn zorgt technologie ervoor dat verzendbevestigingen geautomatiseerd worden en dat er inzicht is in het bezorgproces.”

2. Flexibiliteit
Naast zichtbaarheid helpt een flexibele supply chain-oplossing verladers en vervoerders zich makkelijker aan te passen aan veranderingen en piekperioden. Door alle vervoersmogelijkheden en verzendingen binnen hetzelfde platform, dat ook de naleving kan afhandelen, te plaatsen wordt meer flexibiliteit geboden. Zo worden snellere levertijden gerealiseerd en kunnen internationale zendingen sneller en makkelijker worden verwerkt. Door technologie in te zetten om voorheen handmatige, niet verbonden processen te automatiseren, kunnen bedrijven eenvoudig volumeverhogingen of -pieken verwerken. Dit alles met lagere foutpercentages, snellere verzendtijden, meer inzicht en lagere kosten. Deze voordelen dragen bij aan meer klantloyaliteit en lagere kosten van dienstverlening. Deel uitmaken van een groot netwerk verhoogt de flexibiliteit nog verder door eenvoudigere en snellere toegang tot expertise en andere diensten.

3. Optimalisatie
Een ‘goed genoeg’-mentaliteit voldoet niet meer in de huidige markt, omdat de concurrentie – met name in piekperioden – steeds verder toeneemt. Processen moeten constant worden herzien en verfijnd voor een foutloze levering. Data is de basis. Van het optimaliseren van supply chain-netwerken, tot processen en workflows, tot het instellen van vooraf vastgestelde criteria voor het optimaliseren van zendingen. Er zijn tal van mogelijkheden om tijd en geld te besparen in de supply chain. Bedrijven die investeren in technologie en continu blijven investeren in het optimaliseren van hun supply chain-activiteiten, kunnen aanzienlijke tijd- en kostenbesparingen realiseren en hun klanten beter van dienst zijn.

“Piekmomenten zoals Amazon's Prime Day zijn een mooie kans om de verkoop te verhogen en de relaties met klanten te verbeteren”, besluit Assies. “Zonder de juiste tools kunnen bedrijven echter meer kwaad dan goed doen en achterblijven bij de concurrentie. Met een groeiend aantal koopjesdagen die retailcycli ter discussie stellen, is het nu het moment om vooruit te plannen en de efficiëntie in de supply chain te verhogen.”

152 KB jpg  Amazon Prime.jpg
3 MB jpg  Delivery.jpg

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions levert supply chain-software en -diensten aan ‘s werelds meest vooruitstrevende retailers, distributeurs, expediteurs, fabrikanten en logistieke dienstverleners. Het BluJay Global Trade Network transformeert supply chain-logistiek en maakt het mogelijk voor klanten om de krachten te bundelen met ruim 40.000 internationale partners die verbonden zijn aan het netwerk. Met BluJay kunnen organisaties snellere handel bedrijven, hun supply chain-waarde inzetten om concurrentievoordeel te behalen en vooruit te kijken om hun toekomst in de wereldwijde economie te versterken. Voor meer informatie kijk op: www.blujaysolutions.com of volg ons op social media via @myBluJay en LinkedIn.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Linda van Helden of Iris van de Mortel van LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: blujayNL@teamlewis.com
Tags bij dit bericht
Eerder van BluJay Solutions
18 nov 2019 5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst

29 okt 2019 TransMission maakt efficiëntieslag met BluJay’s Transportation Management-oplossing

23 sep 2019 Damco verlengt samenwerking met BluJay en geeft boost aan performance en snelheid
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl