www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (1 jaar en 84 dagen geleden)
PR: LEWIS

BlackBerry vernieuwt adaptieve beveiliging en kunstmatige intelligentie met introductie BlackBerry® Intelligent Security

Nieuwe kunstmatige intelligentie-oplossing voorziet in productiviteitswensen zonder dat de veiligheid in het geding komt

Amsterdam, 5 augustus, 2019 – BlackBerry presenteert vandaag BlackBerry® Intelligent Security. Dit is de eerste cloud-gebaseerde oplossing die adaptieve beveiliging, continue authenticatie en kunstmatige intelligentie inzet om de beveiliging op mobiele endpoints in Zero Trust-omgevingen te verbeteren.

BlackBerry® Intelligent Security neemt context en gebruikersgedrag in beschouwing om zo de beveiliging aan te passen en een unieke risicoscore te berekenen voor elke interactie. Op basis van deze unieke risicoscore wordt er toegang verschaft aan de mobiele gebruiker tot specifieke apps en diensten, welke gedefinieerd worden door systeembeheerders. Dit zorgt voor meer controle en levert bovendien een productieve eindgebruikerservaring zonder dat de regels en het beveiligingsbeleid van de organisatie in het geding komen.

BlackBerry® Intelligent Security maakt gebruik van een reeks gedrags-, apparaat- en andere kenmerken om endpoints probleemloos te beveiligen. Een aantal van deze unieke contextuele factoren zijn onder andere:
  • Gedragslocatie: BlackBerry® Intelligent Security leert de vertrouwde locaties, frequentie en gedragspatronen aan van de gebruikers. Op basis van analyses van geanonimiseerde locaties en andere gedragsmatige input wordt het gedrag en een locatiegebaseerde risicoscore berekend. Door een reeks beleidsacties uit te voeren, kan de locatie vooraf worden bepaald zodra een gebruiker zich binnen de locatiegrenzen bevindt.
  •  Betrouwbaar netwerk: BlackBerry® Intelligent Security leert de frequentie van het netwerkgebruik en past op basis van het bijbehorende profiel de beveiliging dynamisch aan. Zo wordt bij een gebruiker die voor de eerste keer verbindt met Wi-Fi de risicoscore aangepast.
  • Afwijkingen in tijd en gebruik: BlackBerry® Intelligent Security leert hoe en wanneer werknemers normaalgesproken toegang hebben tot hun data. Op basis hiervan biedt de oplossing bescherming tegen afwijkend gedrag.
  • Apparaat en app DNA: BlackBerry® Intelligent Security ontwikkelt een unieke identificatiehandtekening voor betrouwbare, compliant apparaten en apps. Deze handtekening wordt gebruikt om toegang van malafide, niet-compliant apparaten te detecteren en blokkeren.
“Door de toename en complexiteit van cybersecuritybedreigingen zijn de traditionele beveiligingsmodellen niet in staat om volledig te voldoen aan belangrijke eisen”, zegt Bryan Palma, President en COO bij BlackBerry. “De praktijkgerichte context, machine learning en de voorspellende analyses van BlackBerry® Intelligent Security zetten een nieuwe standaard voor Zero Trust-omgevingen. De oplossing is daarnaast dermate verfijnd en legt de lat hoger voor alle sectoren waar veiligheid van essentieel belang is.”

“Bedrijven willen overstappen van passieve naar real-time adaptieve beveiligingsoplossingen. Met BlackBerry® Intelligent Security zijn organisaties nu in staat om hun beveiligingsbeleid dynamisch aan te passen voor medewerkers die hun privé-apparaten gebruiken op basis van situationele risico’s”, zegt Phil Hochmuth, Program Vice President, Enterprise Mobility & Client Endpoint Management bij IDC.

Het is de eerste oplossing die bovenop het beveiligde communicatieplatform BlackBerry® SparkTM gebouwd wordt. Samen met CylancePERSONA biedt BlackBerry nu real-time adaptieve beveiliging met kunstmatige intelligentie voor alle endpoints – van mobiel tot desktop.

Meer informatie over BlackBerry® Intelligent Security is hier te vinden.
Laatste van BlackBerry
BlackBerry AtHoc en ServiceNow gaan partnership aan

BlackBerry AtHoc integreert met Microsoft Teams voor veilige en efficiënte communicatie tijdens een crisissituatie

BlackBerry onthult immense cyberspionagegroep
Nieuwe release SalureConnect: laat data voor je werken

Techone neemt ICT Insight uit Boxtel over

Arrow Electronics wint NetApp EMEA 2020 Partner Excellence Award

Ruim helft organisaties verstuurt gegevens onbeveiligd

Explosief meer malware op bedrijfsnetwerken na terugkomst op de werkvloer

Fortino Capital Partners benoemt Wouter van de Bunt als nieuwe partner in Nederland

Onderzoek VMware: Nederlandse werknemers zien voordelen thuiswerken; management nog niet altijd overtuigd

Western Digital en Dropbox werken samen om de implementatie van cloudinfrastructuur te versnellen

Roche Diabetes Care zet mentale gezondheid van mensen met diabetes centraal rondom Wereld Diabetes Dag 2020

Het onzichtbare IBM Nederland

Ziggo biedt aan elf steden gigabit-internet

Vijf manieren om de Amerikaanse verkiezingen te verstoren

KnowBe4: corona-gerelateerde phishing-e-mails vormden nog steeds grootste dreiging in Q3 2020

E-commercesector vraagt consument op tijd cadeautjes te bestellen
AI-race op komst in de financiële dienstverlening

NetApp brengt optimalisatie- en enterprise-dataservices naar de cloud

Infoblox zet verder in op groei partnerkanaal in EMEA met upgrade partnerprogramma en mid-market packages

Zadig&Voltaire omarmt de cloud en kiest voor Infor CloudSuite Fashion

Tomorrow Rising Fund: Schneider Electric Foundation haalt in Nederland geld op voor de Voedselbank en Stichting Fier

Boomi kondigt iPaaS-samenwerking aan met Snowflake om cloudmigratie te versnellen en wordt partner met Aible om betere AI-inzichten te leveren

Stel deze vijf vragen bij het kiezen van een Product Data Management-oplossing

Ondanks corona: voor het eerste zwarte cijfers voor BrightPensioen

Nutanix Xi Beam levert onzichtbare technologie achter Cloud Insight as a Service van Telindus

NRC lanceert audio-app met de beste podcasts uit binnen- en buitenland
Verstreken tijd: 1 jaar en 84 dagen
BlackBerry contact

Logo BlackBerry

BlackBerry sociaal

BlackBerry tweets

Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Techone B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Arrow Electronics
Logo Tesorion
Logo Hyarchis
Logo NetApp
Logo Infoblox
Logo Infor
Logo Schneider Electric
Logo Dell Boomi
Logo Conclusion Zuyd
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com