www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

BlackBerry vernieuwt adaptieve beveiliging en kunstmatige intelligentie met introductie BlackBerry® Intelligent Security

Nieuwe kunstmatige intelligentie-oplossing voorziet in productiviteitswensen zonder dat de veiligheid in het geding komt

Amsterdam, 5 augustus, 2019 – BlackBerry presenteert vandaag BlackBerry® Intelligent Security. Dit is de eerste cloud-gebaseerde oplossing die adaptieve beveiliging, continue authenticatie en kunstmatige intelligentie inzet om de beveiliging op mobiele endpoints in Zero Trust-omgevingen te verbeteren.

BlackBerry® Intelligent Security neemt context en gebruikersgedrag in beschouwing om zo de beveiliging aan te passen en een unieke risicoscore te berekenen voor elke interactie. Op basis van deze unieke risicoscore wordt er toegang verschaft aan de mobiele gebruiker tot specifieke apps en diensten, welke gedefinieerd worden door systeembeheerders. Dit zorgt voor meer controle en levert bovendien een productieve eindgebruikerservaring zonder dat de regels en het beveiligingsbeleid van de organisatie in het geding komen.

BlackBerry® Intelligent Security maakt gebruik van een reeks gedrags-, apparaat- en andere kenmerken om endpoints probleemloos te beveiligen. Een aantal van deze unieke contextuele factoren zijn onder andere:
  • Gedragslocatie: BlackBerry® Intelligent Security leert de vertrouwde locaties, frequentie en gedragspatronen aan van de gebruikers. Op basis van analyses van geanonimiseerde locaties en andere gedragsmatige input wordt het gedrag en een locatiegebaseerde risicoscore berekend. Door een reeks beleidsacties uit te voeren, kan de locatie vooraf worden bepaald zodra een gebruiker zich binnen de locatiegrenzen bevindt.
  •  Betrouwbaar netwerk: BlackBerry® Intelligent Security leert de frequentie van het netwerkgebruik en past op basis van het bijbehorende profiel de beveiliging dynamisch aan. Zo wordt bij een gebruiker die voor de eerste keer verbindt met Wi-Fi de risicoscore aangepast.
  • Afwijkingen in tijd en gebruik: BlackBerry® Intelligent Security leert hoe en wanneer werknemers normaalgesproken toegang hebben tot hun data. Op basis hiervan biedt de oplossing bescherming tegen afwijkend gedrag.
  • Apparaat en app DNA: BlackBerry® Intelligent Security ontwikkelt een unieke identificatiehandtekening voor betrouwbare, compliant apparaten en apps. Deze handtekening wordt gebruikt om toegang van malafide, niet-compliant apparaten te detecteren en blokkeren.
“Door de toename en complexiteit van cybersecuritybedreigingen zijn de traditionele beveiligingsmodellen niet in staat om volledig te voldoen aan belangrijke eisen”, zegt Bryan Palma, President en COO bij BlackBerry. “De praktijkgerichte context, machine learning en de voorspellende analyses van BlackBerry® Intelligent Security zetten een nieuwe standaard voor Zero Trust-omgevingen. De oplossing is daarnaast dermate verfijnd en legt de lat hoger voor alle sectoren waar veiligheid van essentieel belang is.”

“Bedrijven willen overstappen van passieve naar real-time adaptieve beveiligingsoplossingen. Met BlackBerry® Intelligent Security zijn organisaties nu in staat om hun beveiligingsbeleid dynamisch aan te passen voor medewerkers die hun privé-apparaten gebruiken op basis van situationele risico’s”, zegt Phil Hochmuth, Program Vice President, Enterprise Mobility & Client Endpoint Management bij IDC.

Het is de eerste oplossing die bovenop het beveiligde communicatieplatform BlackBerry® SparkTM gebouwd wordt. Samen met CylancePERSONA biedt BlackBerry nu real-time adaptieve beveiliging met kunstmatige intelligentie voor alle endpoints – van mobiel tot desktop.

Meer informatie over BlackBerry® Intelligent Security is hier te vinden.
Laatste van BlackBerry
BlackBerry beschermt tot 96% van alle cyberdreigingen

QNX-software van BlackBerry in meer dan 175 miljoen voertuigen

BlackBerry ondersteunt organisaties met AtHoc Managed Service voor beheerde crisiscommunicatie
BlackBerry contact

Logo BlackBerry

BlackBerry sociaal

BlackBerry tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise