www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

ABBYY versterkt leiderschapsrol in digitale transformatie met overname TimelinePI

Amsterdam, 5 augustus 2019 – ABBYY, internationaal leider op het gebied van Digital IQ-oplossingen, heeft de overname van de in Philadelphia (VS) gevestigde ontwikkelaar van uitgebreid process intelligence-platform  TimelinePI afgerond. Het platform is ontworpen om gebruikers te helpen elk bedrijfsproces te begrijpen, te monitoren en te optimaliseren.

De overname van TimelinePI vormt een belangrijke mijlpaal in het versterken van ABBYY’s leiderschapsrol in de digitale-transformatiemarkt en als internationaal speler in de opkomende process-mining-markt. Gartner verwacht dat deze markt in 2023 drie keer zo groot zal zijn. De combinatie van ABBYY’s diepgaande inzicht in zakelijke content in al zijn vormen met de kritische procescontext geleverd door de technologie van TimelinePI, maakt het voor klanten mogelijk een niveau van digitale intelligentie te bereiken, dat eerder niet haalbaar was. Dit heet Digital IQ for the enterprise.

Digital IQ is geschikt voor alle mogelijke sectoren. Zo staan financiële instellingen voor de uitdaging van het onboarden van nieuwe klanten voor producten, zoals hypotheken, consumptief krediet, traditionele bankdiensten en investeringsproducten. Elke dienst volgt een ander bedrijfsproces en vereist specifieke ondersteunende documentatie die nodig is om arbeidsstatus, activa, inkomen en identiteit te verifiëren. Een vertraging of fout in deze onboarding-processen hindert transacties, resulterend in misgelopen omzet, hogere verwerkingskosten of een negatieve klantervaring.

“We merken dat er veel interesse is in de combinatie van de process analytics-technologie van TimelinePI en ons volledige Digital IQ-portfolio vanwege de mogelijkheden die deze combinatie te bieden heeft”, zegt Ulf Persson, CEO van ABBYY. “We zullen vaart maken met onze delivery-to-market om organisaties te helpen de bedrijfsvoering, bedrijfsprocessen en klantinteracties te analyseren en hierop in te spelen. Hierbij is het doel om bedrijfswaarde te creëren.”

ABBYY’s Digital IQ-oplossingen zijn ontworpen om deze processen te optimaliseren via een geautomatiseerd begrip van gestructureerde en ongestructureerde content (zoals ID’s, loonstrookjes, belastingformulieren et cetera). Dit inzicht is noodzakelijk om de snelheid en nauwkeurigheid van deze processen te vergroten en tegelijkertijd de kosten ervan te verlagen. Dankzij de toevoeging van TimelinePI-technologie zijn organisaties in staat deze processen op diepgaande wijze te analyseren om zo verbeteringsmogelijkheden en compliance-problemen te identificeren en de prestaties van menselijke en digitale werknemers binnen processen te beoordelen.

“De acquisitie van TimelinePI is een strategische beslissing van ABBYY, omdat process-mining voornamelijk wordt gebruikt in business process automation en robotic process automation, oftewel zaken die perfect aansluiten bij wat ABBYY doet”, aldus Cathy Tornbohm, Distinguished VP Analyst bij Gartner. “TimelinePI voorziet in ondersteuning voor alle procestypen, en met name de ad-hocprocespatronen die veel voorkomen bij casemanagement. Daarnaast biedt TimelinePI specifieke analysemodulen die zijn geoptimaliseerd voor unieke processtijlen, iets dat niet mogelijk is met schemacentrische benaderingen.”

ABBYY blijft het TimelinePI-platform aanbieden en verbeteren, en maakt het beschikbaar voor zijn duizenden klanten wereldwijd, inclusief zorgaanbieders, banken, verzekeraars en overheidsinstanties. De oplossingen zijn zowel apart als in gebundelde vorm beschikbaar, en vormen een uitbreiding op de huidige en toekomstige producten van ABBYY.

“TimelinePI’s en ABBYY’s klanten en partners hebben zeer goed gereageerd op het nieuws dat we ons bij de ABBYY-organisatie voegen”, zegt Scott Pitz, President en CEO van TimelinePI. “De combinatie van onze toonaangevende process intelligence-technologie met ABBYY’s uitgebreide content intelligence-oplossingen en AI- en ML-resources maakt het voor ons mogelijk ons leiderschap verder uit te breiden dan alleen traditionele process-mining-producten, en onze positie als must have voor digitale-transformatieprojecten te verstevigen.”

TimelinePI-oprichters Scott Opitz en Alex Elkin sluiten aan bij ABBYY’s managementteam en zullen bijdragen aan ABBYY’s process inteligence-visie en bedrijfsgroei. Bovendien breidt ABBYY de research en development-mogelijkheden van TimelinePI uit met behulp van grotere investeringen en door de organisatie toegang te bieden tot ABBYY’s uitgebreide resources op het gebied van artificial intelligence en machine-learning.

Verdere details over de transactie worden niet bekendgemaakt.

Over ABBYY
ABBYY is een internationale leider op het gebied van content intelligence-oplossingen en -diensten. Het softwarebedrijf biedt oplossingen waarmee bedrijven hun documenten en content transformeren in producten die business value opleveren. ABBYY levert digitale-transformatieoplossingen aan financiële instanties, verzekerings- en vervoersbedrijven, organisaties in de gezondheidszorg en andere sectoren. Door intelligente, responsieve realtime systemen te leveren, helpt de softwareproducent bedrijven om klanten beter te begrijpen, met als uiteindelijke doel groei te stimuleren. De flexibiliteit van de AI-oplossingen van ABBYY stelt klanten in staat om gebruik te maken van een gevarieerd aanbod van geavanceerde technologieën, platformen en oplossingen op het gebied van classificatie, tekstanalyse, data, entiteitsextractie en datavalidatie. Ongeacht het communicatiekanaal en de indeling. De ABBYY-technologieën worden gebruikt door verschillende grote internationale ondernemingen en overheidsorganisaties, evenals het mkb en particulieren. Het bedrijf heeft kantoren in Australië, op Cyprus, in Duitsland. Frankrijk, Japan, Oekraïne, Rusland, Spanje, Taiwan, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Bezoek voor meer informatie www.abbyy.com/en-eu/.
Laatste van ABBYY Europe

Online formulieren invullen minder omslachtig dan ooit dankzij de Mobile Capture SDK van ABBYY

ABBYY ziet omzet in Benelux met elf procent groeien in 2018
Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Logo Progress Communications
ABBYY Europe contact

Logo ABBYY Europe

sales_eu@abby.com
  www.abbyy.com
ABBYY Europe sociaal

ABBYY Europe tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Workday

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl