www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
PR: LEWIS

Waarom beveiliging de basis moet zijn voor printen op kantoor

De nieuwste Global Print Security Landscape-analyse van Quocirca bevestigt de strategie van Konica Minolta

Hoofddorp, 2 augustus 2019 - Nu de dreiging van onbevoegde toegang tot gegevens toeneemt, is beveiliging een van de belangrijkste aspecten van de snel veranderende, moderne kantooromgeving. In de nieuwste ' Global Print Security Landscape 2019'-analyse benadrukt Quocirca daarom het belang hiervan met betrekking tot de kantooromgeving en de verstrekkende gevolgen die het voor organisaties kan hebben. Konica Minolta, een van de grootste leveranciers in de branche, kaartte deze belangrijke kwestie op het gebied van printerbeveiliging al vroeg aan, zodat er in het uitgebreide product- en serviceportfolio op kon worden ingespeeld.

Tegenwoordig zijn kantoren meer verbonden dan ooit: het aantal randapparaten en multifunctionele printers (MFP's) dat via IoT edge-technologie met het bedrijfsnetwerk is verbonden, neemt gestaag toe. In combinatie met steeds strengere regelgeving voor databeveiliging staan organisaties onder grote druk om een geschikte verdedigingsstrategie te vinden en uit te voeren. Hoewel ruim 72 procent van de organisaties zich zorgen maakt over beveiligingsschendingen met betrekking tot drukwerk, is slechts 24 procent ervan overtuigd dat hun printinfrastructuur volledig is beschermd. In de analyse legt Quocirca uit dat "bedrijven een proactieve benadering van printbeveiliging moeten hanteren, omdat deze apparaten direct toegang kunnen geven tot bedrijfsnetwerken. Door potentiële kwetsbaarheden van printomgevingen te analyseren, kunnen bedrijven de risico's beperken zonder dat dit ten koste gaat van de productiviteit."

Omdat Konica Minolta op dit gebied een ervaren partner is, erkent Quocirca dat beveiliging voor het bedrijf "een van de belangrijkste pijlers is van het aanbod van managed printservices. Konica Minolta heeft een op ITIL gebaseerde methodologie geïmplementeerd die is ontworpen om de beveiliging en naleving te verbeteren. Daarnaast is Konica van mening dat organisaties die de aankoop van MPS-diensten beschouwen als de start van een permanente consultancyrelatie met hun leverancier in plaats van een eenmalige transactie, het meeste voordeel halen uit deze diensten. Dat geldt zeker omdat de beveiligingsrisico's voortdurend veranderen."

"Wij zijn er trots op dat Quocirca, een van de belangrijkste bronnen van onafhankelijke marktinzichten en adviesdiensten binnen de printbranche, onze inspanningen erkent en onze voortrekkersrol erkent in databeveiliging binnen de printomgeving", aldus XavierBiermez, Managing Director Konica Minolta Business Solutions Belgium & The Netherlands. "We hebben een breed scala aan oplossingen geïntegreerd in onze producten en diensten, zoals de bizhub i-Series MFP's met IoT, een Bitdefender anti-virusuitbreiding en de bizhub SECURE-services, die een op maat gemaakt beveiligingsaanbod garanderen op basis van de behoeften van onze klanten. Daarnaast hebben we wereldwijde samenwerkingsverbanden opgezet met andere experts zoals HPE, Sophos en Microsoft, zodat we aan de hoogste normen van onze klanten kunnen voldoen. Ons doel is om op maat gemaakte printoplossingen te leveren die precies aansluiten op de klantbehoeften en -omgeving, en tegelijkertijd het hoogste niveau databeveiliging bieden. Datacodering, veilig bestanden wissen, beveiliging van watermerkkopieën en PDF-handtekeningen zijn slechts een paar voorbeelden van onze standaard beveiligingsmaatregelen die bijdragen aan de vermindering van potentiële toegangspunten tot het bedrijfsnetwerk."

123 KB jpg  Quoirca device security.jpg

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd ongeveer 44.000 werknemers (stand april 2019) realiseerde Konica Minolta, Inc. een netto-omzet van circa 8,2 miljard euro in het boekjaar 2018-2019.

Ga naar www.konicaminolta.nl en www.konicaminolta.eu voor meer informatie. In de Newsroom vindt u al het laatste nieuws van Konica Minolta. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met Linda van Helden of Iris van de Mortel van LEWIS:
Telefoon:+31 (0)40 235 46 00
E-mail: konicaminoltaNL@teamlewis.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com
Laatste van Konica Minolta Business Solutions
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden

Print Experience 2020: Frame your Future

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen
Konica Minolta.. contact

Logo Konica Minolta Business Solutions

Konica Minolta.. sociaal

Konica Minolta.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise