www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2473 volgers blijven op de hoogte!

Grootste online bootverhuur platform Click&Boat verstevigd koppositie met overname

Parijs, 01/08/2019 - Europa’s grootste bootverhuur platform Click&Boat heeft de concurrent Océans Evasion overgenomen. De overname komt voort uit een fondsenwerving ronde waarbij de startup €4 miljoen ophaalde. De overname van Oceans Evasion zal bijdragen aan de versteviging van Click&Boat’s leidende positie in bootverhuur. Van vliegtickets tot accommodatie en bootverhuur, alles kan straks volledig op maat gemaakt en in één keer geboekt worden.

Océans Evasion, een pionier in de verhuur van jachten en catamarans
Het online platform van Océans Evasion, actief op de markt sinds 1995,  is vergelijkbaar met Click&Boat. Met de overname wordt een forse toename gerealiseerd wat betreft het aantal boten in het buitenland, veelal op exotische bestemmingen zoals de Caraïben, Seychellen of Madagascar. Océans Evasion exploiteert wereldwijd 7.000 boten die perfect aansluiten bij het concept van Click&Boat.

Als onderdeel van de deal heeft het bedrijf ook het reisbureau Océans Voyages overgenomen, dat deel uitmaakt van dezelfde groep en all-in pakketten aanbiedt (vluchten, accommodatie, vervoer, enz.). Door de uitbreiding van het huidige dienstenaanbod kunnen Click&Boat-klanten in de toekomst volledig op maat gemaakte zeil- of vaarvakanties boeken via één platform.

Click&Boat, het nautische reisbureau van de toekomst
"Het is onze ambitie om van Click&Boat een one-stop-shop te maken voor vaar- en zeilvakanties. In een paar klikken kunt u alles boeken wat u nodig heeft voor een onvergetelijke vakantie op het water, inclusief vluchten, accommodatie en bootverhuur", aldus Edouard Gorioux, medeoprichter van Click&Boat.

Niet alleen het platform en de relaties met de booteigenaren zijn overgenomen, Click&Boat zal een tiental ervaren medewerkers toevoegen aan het huidige personeelsbestand van 115 medewerkers, gevestigd in drie kantoren in Frankrijk en de Verenigde Staten. Het team van Océans Evasion blijft gevestigd in de voormalige onderzeebootbasis in Lorient dat is uitgegroeid tot een jachthaven en in feite het vierde kantoor van Click&Boat wordt.

De deal met Océans Evasion volgt op de eerdere overnames van de concurrenten Sailsharing en Captain'Flit. Naast de uitbreiding van de vloot in verre bestemmingen timmert Click&Boat ook dichterbij huis flink aan de weg. Nederland is een van de snelst groeiende markten van het online platform en met de lancering van de Nederlandstalige service in augustus 2018 maakte het bedrijf een essentiële stap om meer Nederlandse boot huurders en -eigenaren aan te trekken. Met de opening van nieuwe markten en de overname zal het bedrijf in 2019 een totale omzet van 50 miljoen euro kunnen realiseren.

Over Click&Boat
Click&Boat is in 2013 in Frankrijk opgericht door Edouard Gorioux en Jeremy Bismuth, met het idee om een platform te creëren zodat eigenaren geld verdienen aan hun boten door ze te verhuren aan reizigers. Het online platform van Click&Boat is gebaseerd op het concept van de deeleconomie en verbindt particuliere en professionele booteigenaren met boot huurders over de hele wereld.