Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

Jongere generatie deelt makkelijker data over woongedrag met hypotheekaanbieder

Delft, 31 juli 2019 - Data over je woongedrag weggeven in ruil voor korting op je hypotheek, daar heeft de jonge generatie huurders wel oren naar. Drie op de vijf twintigers (59%) is daartoe bereid, tegen gemiddeld een kwart (25%) over alle leeftijden. Dat blijkt uit onderzoek van Kien/PanelWizard Direct in opdracht van TJIP, The Platform Engineers. De peiling speelt in op de trend dat het steeds gewoner wordt om data over gedrag in te zetten als ruilmiddel. Bovendien is het voor starters lastig om een woning te kopen, dus een korting op de hypotheek in ruil voor het delen van woongedrag is zeer welkom binnen deze groep.

Aan 1.000 respondenten werd gevraagd in hoeverre ze bereid zijn (geanonimiseerd en op een veilige manier) data over hun woongedrag, zoals betaalmoraal, te delen met bijvoorbeeld een hypotheekverstrekker, in ruil voor korting op een eerste hypotheek of adviesgesprekken. Met 45% voorstanders hebben dertigers ook nog relatief weinig moeite deze data te delen.

Als het delen van persoonsgegevens moet leiden tot financieel inzicht en advies door de hypotheekverstrekker is 39% van de twintigers daartoe bereid, opnieuw beduidend meer dan de andere leeftijdscategorieën met 16%.

Starter belangrijke doelgroep voor hypotheekverstrekker
Hoewel starterswoningen niet de duurste woningen zijn, vormen de twintigers die deze woningen kopen wel degelijk een belangrijke groep voor hypotheekverstrekkers omdat zij hun entree maken op de woningmarkt. Zij zijn dan ook meer bereid om korting te bieden in ruil voor de data die de twintiger hen verstrekt. Zo kunnen zij in de offerte fase al inzicht krijgen in de betaalmoraal of duurzaamheid van een aanvrager.

Kees Haverkamp, Head of Innovations bij TJIP, legt uit: “De twintiger krijgt korting op de hypotheek en of financieel inzicht en advies over zijn woning als hij zijn woongedrag data deelt. De hypotheekverstrekker kan met deze data zijn aanbod aanscherpen op de doelgroep en ontvangt waardevolle leads. Eigenlijk heeft de twintiger dus op twee manieren baat bij het delen van woongedrag data met hypotheekaanbieders. En in deze tijd van woning schaarste kan dit net het verschil maken om wel of geen woning te bemachtigen als starter.”

Haverkamp vervolgt: “Voor ons is het interessant dit te onderzoeken omdat wij een sterke link hebben met de vastgoed -en hypothekenmarkt, en binnen deze domeinen constant op zoek zijn naar innovaties waar de eindgebruiker gebaad bij is.”

Het onderzoek is onderdeel van het TJIP Innovation Lab, de plek waar TJIP experimenteert met nieuwe technologie. Meer informatie over TJIP Innovation Lab vind je hier.

##

Over TJIP
‘The Platform Engineers’ van het Delftse technologiebedrijf TJIP bouwen en ondersteunen digitale platforms samen met de businesspartners van het bedrijf. Het betreft onder meer platforms voor banken en verzekeraars in Nederland. De platforms helpen om kennis, mensen en techniek te verbinden en organisaties efficiënter en transparanter te laten functioneren. TJIP heeft als missie met branche-brede business platforms de bedrijfskritische processen van onder meer financiële instellingen op eenvoudige wijze beschikbaar te maken voor adviseurs en consumenten. In Delft werken meer dan honderd gedreven professionals aan mission critical platforms bij onder andere ABN AMRO, Achmea, BlackRock, Eurocross en HSK. Meer informatie over TJIP is te vinden op www.tjip.com.

Meer informatie (over het onderzoek) voor de pers:
De tabellen van het onderzoek vind je als bijlage bij dit bericht. Het is ook mogelijk het hele onderzoek te ontvangen inclusief de onderzoeksverantwoording. Neem hiervoor contact op met margreet@lubbersdejong.nl.

Voor overige informatie:
TJIP B.V. te Delft
Kees Haverkamp
k.haverkamp@tjip.com

TJIP tabel 1.png
70.43 KB

TJIP tabel 2.png
52.62 KB
Laatste van TJIP
Helft Nederlanders heeft vertrouwen in computers die beslissingen voor hen nemen

Deeleconomie en collectief optrekken vooral populair bij huurder onder de dertig

Logo Lubbers De Jong

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Protime BV

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl