www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 109 dagen geleden)
PR: Marcommit

Consumenten krijgen hun items het liefst overdag thuisbezorgd

‘s-Hertogenbosch – 31 juli 2019 – Verrassend maar waar: de Nederlandse consument heeft de voorkeur voor het overdag laten thuisbezorgen van pakketjes. Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld. Bijna de helft van de respondenten (46%) geeft aan dat thuisbezorgen tijdens de daguren hun voorkeur heeft. Een kwart (24%) gaat ook voor thuisbezorging, maar dan in de avond.

In nieuwsgierige collega’s hebben niet veel respondenten zin. Slechts twee procent geeft aan dat ze een pakket het liefst op kantoor ontvangen. Een deel haalt de items liever op bij een distributiepunt (9%) en vijftien procent vist het met alle liefde uit de brievenbus.

Haastige spoed is meestal goed
Consumenten wachten daarnaast liever niet te lang op een pakketje. De helft van de Nederlanders geeft aan een pakket binnen drie tot vijf dagen te willen ontvangen. 34 procent van de bevolking heeft nog minder geduld en vindt dat het niet langer dan één à twee dagen mag duren. Slechts 11 procent is wat coulanter en gunt de bezorger zes of meer dagen. Wanneer mensen online aan het browsen zijn, kan de snelheid van bezorgen invloed hebben op de keuze voor een webshop. Voor 23 procent van de respondenten is dit de reden om voor een webshop te kiezen.

Shana Snellen, Marketing Manager Benelux: “Uit onderzoek blijkt keer op keer hoe belangrijk de verzending voor consumenten is. Ze willen niet te lang wachten op een pakket en de verzendkosten mogen niet onverwacht hoog zijn. Ze verwachten door een webshop ontzorgd te worden. Het bezorgbeleid is onlosmakelijk verbonden met de service van een bedrijf. Als je de klant op nummer één wil zetten, dan moet ook dit tiptop in orde zijn.”

Het volledige Ecommerce rapport is te downloaden via: https://www.sap.com/cmp/cx/crm-xy19-spr-gcc10-lp01/index.html

Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Voor meer informatie kunt u terecht op www.sap.com.

SAP Customer Experience software biedt omni-channel klantbetrokkenheid- en verkoopoplossingen die organisaties in staat stellen om real-time en gedetailleerd beeld van de klant te geven. De software oplossingen voor customer engagement en commerce geven organisaties de grondslag, het kader en de hulpmiddelen om een holistische klantweergave te creëren via verschillende kanalen. Hiermee wordt betrokkenheid van klanten vereenvoudigd en worden complexe bedrijfsproblemen opgelost.

Marcommit
Arlieke Tammer
sapcustomerexperience@marcommit.nl
Laatste van SAP