Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 80 dagen geleden)

Deliveroo: aanbod van restaurants met eigen bezorging sterk gegroeid in eerste jaar

• Ruim 550 restaurants met eigen bezorging hebben zich in het afgelopen jaar aangemeld bij Deliveroo.
  • Verwacht wordt dat de dienst, genaamd Marketplace+, dit jaar met 125 procent groeit.
  • In Amsterdam, Den Haag en Eindhoven wordt het meest besteld bij restaurants met eigen bezorging.
Amsterdam - De Marketplace+-dienst van Deliveroo viert zijn jubileum na een succesvol eerste jaar. De dienst biedt restaurants aan om bestellingen via het Deliveroo-platform te laten verlopen om vervolgens de bestelling te leveren door eigen bezorgmedewerkers. Daarvoor had het techbedrijf alleen partnerships met restaurants die zelf geen bezorgers hebben. Klanten kunnen via het platform al bestellen bij ruim 550 restaurants die hun eigen bezorging verzorgen, Deliveroo wil daar voor het einde van 2019 nog honderden restaurants aan toevoegen.

Groei voor ondernemers
Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers in hun groei. Dankzij de dienst profiteren ze van het bereik van het Deliveroo-platform en blijven ze daarnaast hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Deliveroo biedt een groot aantal restaurants aan dat geen bezorgkosten rekent. Individuele restaurants met eigen bezorging maken in aantallen het meest gebruik van Deliveroo, daarna volgen de restaurantketens.

Ruimere besteltijden
Voor klanten biedt deze relatief nieuwe dienst alleen maar voordelen. Ze hebben toegang tot hun vertrouwde Deliveroo-platform, waar steeds meer restaurants te vinden zijn. Zij kunnen daardoor kiezen uit een bredere selectie van gerechten. Daarnaast biedt het feit dat de Marketplace+-restaurants het eigen bezorgnetwerk inzet de mogelijkheid om buiten de standaard bezorgtijden van Deliveroo om te bestellen. Tot een jaar geleden was het platform na 23:00 uur niet meer beschikbaar, dankzij de nieuwe feature kunnen klanten nu ook met midnight cravings terecht bij het bedrijf.

Groei in 2019
De restaurants met eigen bezorging zijn beschikbaar op het platform in alle Nederlandse steden waar Deliveroo actief is. In Amsterdam, Den Haag en Eindhoven worden de meeste Marketplace+-bestellingen geplaatst. De meest populaire gerechten die via Marketplace+ worden besteld zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten.

Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “Deliveroo werkt sinds de lancering op een nieuwe, succesvolle manier samen met restaurants. Dankzij de dienst krijgen restaurants meer omzet, kunnen wij ons aanbod uitbreiden en hebben onze klanten meer keuze. En dit alles terwijl we de service en kwaliteit hoog houden. We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.”

Positieve restauranteigenaren
“We zijn erg blij dat we bestellingen binnen krijgen via Deliveroo”, zegt Pedram Khalili, eigenaar van restaurant Italian District in Amsterdam. “We hebben getrainde bezorgers, onze eigen scooters en verwarmde bezorgboxen die ervoor zorgen dat we onze klant kunnen voorzien van een goede service. Daarnaast zien we via Deliveroo onze omzet toenemen.”

Jacob en Morris, eigenaren van Amsterdams restaurant Pizza Donna: “We zijn blij dat we afgelopen jaar een samenwerking met Deliveroo zijn gestart. We hebben onze omzet in een jaar tijd enorm zien toenemen, met wel meer dan duizend procent , en zijn ervan overtuigd dat we onze limiet nog niet hebben bereikt. Hier doen we het voor!”

“Deliveroo helpt mijn bedrijf om te groeien. Via Deliveroo heb ik een tweede concept opgezet, dat ook een succes is”, zegt Sadik Afkir, eigenaar van restaurant Fantasia Food in Amsterdam.

Laatste van Deliveroo
Mijlpaal: 50 virtual brands in Nederland

Veilig Verkeer Nederland en Deliveroo trainen maaltijdbezorgers voor veilige verkeersdeelname
Verstreken tijd: 2 jaar en 80 dagen
Deliveroo contact

Logo Deliveroo

klantenservice@deliveroo.nl
  deliveroo.nl
Deliveroo sociaal

Deliveroo tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor