www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 9 dagen geleden)
PR: Marcommit

5 procent van de Nederlanders solliciteert via Facebook, Instagram en Snapchat

Populariteit van deze social media vacatures grootst onder laagopgeleiden

Amsterdam, 30 juli 2019 – 5 procent van de Nederlanders solliciteert wel eens via Facebook, Instagram en Snapchat. Meer dan de helft is op de hoogte van vacatures die op deze manier verspreid worden (58%). Jongeren van 18 tot en met 34 jaar zijn er vaker bekend mee (65%) dan Nederlanders tussen de 35 en 49 jaar (57%) en 50 tot 65 jaar (49%). Dit blijkt uit onderzoek van Pro Contact onder ruim 1000 Nederlanders die gebruikmaken van deze social mediakanalen. Opvallend is dat laagopgeleiden bijna twee keer zo vaak hebben gesolliciteerd via Facebook, Instagram en Snapchat (17%) dan hoogopgeleiden (9%).

Oplossing voor aanhoudende arbeidskrapte
Meer dan de helft van de respondenten vindt solliciteren via Facebook, Instagram en Snapchat vernieuwend (52%). 47 procent ervaart deze manier als makkelijk. Deze respondenten zijn werkzaam in de sectoren gezondheidszorg (53%), dienstverlening (53%) en techniek, productie en bouw (49%). In deze branches bevinden zich veel latent werkzoekenden die middels innovatieve en makkelijke recruitmentoplossingen wel te verleiden zijn tot solliciteren. Zo heeft bijna een op de zeven respondenten uit de techniek, productie en bouw al eens via deze kanalen gesolliciteerd (13%). Voor de branches die al jaren kampen met een flinke arbeidstekorten is dit een positieve ontwikkeling.

Noud Baijens, oprichter en directeur van Pro Contact: “Het potentieel van Facebook, Instagram en Snapchat om inbound recruitmentcampagnes in te zetten is enorm. Met name starters, technisch personeel en laagopgeleiden staan open voor een nieuwe manier van werven. Dit onderzoek bevestigt hiermee onze ervaringen. Zeker voor markten met krapte is het belangrijk om te werven waar de doelgroep zich meerdere malen per dag bevindt en het zo makkelijk mogelijk te maken voor de sollicitant. Het is positief om te zien dat Nederlanders deze manier van werven ook zo ervaren. Dit bewijst dat innovatieve oplossingen zoals campagnes via social media ook daadwerkelijk het verschil maken.”

Over het onderzoek
In dit onderzoek, uitgevoerd door Team Vier, zijn 1294 personen met de leeftijd 18 tot en met 65 jaar ondervraagd. Van hen gebruiken 1009 Facebook, Instagram en/of Snapchat. Deze groep van 1009 respondenten is meegenomen in de verdere vragen over vacatures die getoond worden op de genoemde social media kanalen. Het onderzoek schetst een goed beeld over de ervaring en mening van Nederlanders over vacatures die op via social mediakanalen, anders dan LinkedIn, verspreid worden.

Over Pro Contact
Pro Contact is expert op het gebied van inbound recruitment. Middels online campagnes die verspreid worden via social media en Google wordt iedereen die gebruikmaakt van het internet een potentiële sollicitant. Door de moderne aanpak blijven de kosten per hire (CPH) laag en worden latent werkzoekenden eenvoudig bereikt. Naast social media campagnes staat Pro Contact haar klanten ook bij met het neerzetten van een uniek employer brand, het inrichten van landingspagina’s en werken-bij-sites, gamified recruitment en 3D-fotografie. Het bedrijf focust zich op functies in de sectoren logistiek, transport, automotive, klantcontact, industrie, bouw en infrastructuur. Pro Contact heeft vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en een omzet van 3 miljoen euro. Klanten van Pro Contact in Nederland zijn onder andere uitzendbureau Synergie, automotive groep Van Mossel en kraan- en transportbedrijf Sarens

Voor meer informatie kijk op https://pro-contact.nl/ of LinkedIn en Facebook.
Laatste van Pro Contact
Bedrijfsleven heeft hoge verwachtingen van Google for Jobs

5 procent van de Nederlanders solliciteert via Facebook, Instagram en Snapchat

Pro Contact gaat Belgische markt op met inbound recruitment campagnes
Verstreken tijd: 1 jaar en 9 dagen

Logo Marcommit
Pro Contact contact

Logo Pro Contact

hallo@pro-contact.nl
  pro-contact.nl
Pro Contact sociaal

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope