www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauContentbureau

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Circle B en Rittal hebben besloten om het eerste European Open Compute Project (OCP) Experience Center te verhuizen naar de maincubes AMS01 datacenter in Amsterdam (het OCP Experience Center was oorspronkelijk gevestigd bij Switch Datacenters AMS1 in Amsterdam).

"De reden om het experience center te verhuizen naar een nieuwe locatie is het feit dat Switch Datacenters onlangs haar AMS1 site heeft verkocht", aldus André Hiddink, Product Manager IT-Infrastructuur en RiMatrix bij Rittal B.V. "Het eerste Europese OCP Experience Center is een groot succes en we hebben een groot aantal zeer geïnteresseerde datacenter managers en datacenter professionals verwelkomd", zegt Menno Kortekaas, Chief Technology Officer van Circle B. "We willen het team van Switch Datacenters bedanken voor hun belangrijke bijdrage aan de adoptie van OCP in Europa en zijn dankbaar dat zij ons en de OCP community in de toekomst zullen blijven ondersteunen, zij het in een andere rol”, voegen Hiddink en Kortekaas toe.

De volledig functionele OCP-omgeving bevindt zich nu in de AMS01-faciliteit van maincubes. Het datacenter is zeer dicht bij Schiphol gelegen. "Wij zien grote mogelijkheden voor zowel Nederlandse als internationale OCP Inspired projecten", zegt Joris te Lintelo, Vice President van maincubes. "Onze locatie in Amsterdam is ideaal gelegen voor Nederlandse bezoekers, maar ook voor datacenter-eigenaren en datacenter managers uit het buitenland en wij nodigen u graag uit om met ons kennis te maken.”

Het OCP Experience Center is beschikbaar als democentrum, maar kan ook gebruikt worden voor het testen van nieuwe OCP Accepted™ en OCP Inspired™ datacenter -omgevingen en telco-oplossingen.

Circle B was een van de eerste Europese channel-partners die de status van OCP Solution Provider® verwierf. Solution Providers zijn een speciale groep van bedrijven binnen het OCP ecosysteem. Zij ontwikkelen, testen, leveren en ondersteunen kant-en-klare systemen en omgevingen op basis van OCP-ontwerpen. Rittal is een bekende fabrikant van infrastructuuroplossingen voor datacenters. Als onderdeel van hun productportfolio ontwerpt, produceert en verkoopt Rittal racks en koeloplossingen die gebaseerd zijn op OCP-ontwerpen. maincubes is onderdeel van de Duitse investeerder en vastgoedontwikkelaar Art-Invest, die deel uitmaakt van het Duitse bouwconcern Zech Group.

De drie bedrijven hebben vastgesteld dat binnen de technologiesector IT-managers bij grote ondernemingen en overheden in Europa zijn begonnen met het implementeren van OCP-principes. Deze principes vormen de basis waarop veel hyperscalers opereren. Door de toepassing van OCP-ontwerpen in hun datacenters kunnen grote en middelgrote ondernemingen en overheden profiteren van dezelfde voordelen als de hyperscalers: kostenreductie, lager energieverbruik en veel meer flexibiliteit.

Het Europese OCP Experience Center heeft als doel IT-managers en datacenter managers te helpen de impact van OCP-ontwerpen op hun faciliteiten volledig te begrijpen. Het center zal hen ook in staat stellen om specifieke OCP-gebaseerde oplossingen te testen die relevant zijn voor hun IT-omgeving.

"Het Europese OCP Experience Center heeft een belangrijke rol gespeeld bij de adoptie van OCP geïnspireerde datacenter-ontwerpen in Europa", zegt Steve Helvie, VP van Channel voor de Open Compute Project Foundation. "Nu Switch Datacenters hun AMS1-datacenter heeft verkocht, ben ik blij dat Rittal en Circle B hebben besloten om samen te werken met een belangrijke onafhankelijke en Europese datacenterleverancier als maincubes. Ik ben zeer verheugd dat deze drie bedrijven de groei van OCP in de Europese regio zullen blijven stimuleren.”

Het Europese OCP Experience Center ligt direct naast Schiphol. Het centrum zal ook beschikbaar zijn voor bezoekers van de jaarlijkse OCP Regional Summit die op 26 en 27 september 2019 in Amsterdam wordt gehouden in het RAI Exhibition and Convention Centre.

U kunt zich hier aanmelden:

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl,, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl .

Inclusief beeldmateriaal

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Techsector schrijft open brief aan Nederland

HMD Global opent nieuw ‘Centre of Excellence’ voor R&D in Finland als onderdeel van transitie naar leverancier van hardware én diensten

Relined Fiber Network verbindt CyrusOne in Amsterdam met eigen netwerk

Media Distillery verkoopt media monitoring activiteiten aan SoundAware Group
Ivanti benoemt Nayaki Nayyar tot Executive Vice President en Chief Product Officer

AnyLinQ stelt Gerben Verheul aan als Vendor Manager

Tech Data lanceert ‘Dell Dinsdag’, met aantrekkelijke kortingen en speciale acties

bunq steunt nieuw talent vanuit Common Goals

SecureMe2 groeit en verhuist naar nieuw kantoor

Slim noodverlichtingssysteem Eaton in nieuwe distributiehal vanHaren

ZeroPlex versterkt telecom-activiteiten met overname Trimaxx

MediaMyne en The Others Online gaan samen verder

Proofpoint introduceert nieuw cloud-gebaseerd ObserveIT Insider Threat Management-platform

Trend Micro: 63% van de Nederlandse thuiswerkers is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity

Orange Business Services levert collaboration- en contactcenterdiensten voor ZIM om klantervaring in vrachtverzending te verbeteren

Rabo Frontier Ventures partners with HV Holtzbrinck Ventures

Experian investeert in de toekomst met meerderheidsbelang in Risk Management-divisie Arvato Financial Solutions

Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?

ICT GROUP NOMINATES JANNEKE NIESSEN FOR APPOINTMENT TO SUPERVISORY BOARD
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo Ivanti
Logo AnylinQ
Logo Tech Data Nederland