www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

IFS rapporteert sterke winst- en omzetgroei in eerste helft van 2019

Eindhoven, 29 juli 2019 – IFS maakt de resultaten bekend van het tweede kwartaal en het eerste half jaar van 2019, eindigend op 30 juni 2019. De leverancier van enterprise software rapporteert een stijging van 48 procent in licentie-omzet en 85 procent in aangepaste EBITDA-groei in de eerste helft van 2019. IFS verhoogt de omzetvooruitzichten voor heel 2019 naar 6,35 miljard Zweedse kronen (gelijk aan 711 miljoen dollar), wat staat voor 21 procent groei ten opzichte van vorig jaar ‘’IFS is de enige grote leverancier in onze branche die echte keuzevrijheid biedt en een ervaring levert zonder ultimatums. Nu we zien waartoe IFS in staat is, blijven de verwachtingen voor de tweede helft van het jaar hoog. Ik ben dan ook blij om de vooruitzichten voor de rest van het jaar te verhogen naar een omzet van 711 miljoen dollar, oftewel 6,35 miljard Zweedse kronen; een stijging van 21 procent ten opzichte van vorig jaar’’, zegt Darren Roos, CEO van IFS.

Constance Minc, CFO van IFS: “We behalen niet alleen onze doelen, maar overtreffen ze in alle regio’s en kernmarktsegmenten waar we ons op richten. Zo nam de omzet in licenties voor Field Service Management in de eerste helft van het jaar toe met 119 procent – veel meer dan de gemiddelde groei in de sector. Nu onze productomzet sterk stijgt, positioneert IFS zich als een betrouwbare, snel schakelende en winstgevende uitdager van de status quo in een markt met sterke concurrentie. Daarnaast groeide de aangepaste EBITDA in het eerste kwartaal met 69 procent in vergelijking met 2018 en in het tweede kwartaal zelfs met 97 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2018. Dit onderstreept dat onze groei niet ten koste gaat van de winstgevendheid en dat we blijven bouwen aan een duurzame en sterke bedrijfsvoering.”

Financiële en operationele hoogtepunten in de eerste helft van 2019
  • De netto-omzet bedroeg 2.996 miljoen Zweedse kronen (322 miljoen dollar), een stijging van 24 procent ten opzichte van de eerste helft van 2018. De omzet in het tweede kwartaal alleen al kwam uit op 1.586 miljoen Zweedse kronen (168 miljoen dollar).
  • De licentie-omzet steeg met 48 procent ten opzichte van de eerste helft van 2018.
  • Exclusief WorkWave, steeg de cloudomzet van IFS met 58 procent ten opzichte van 2018.
  • De aangepaste EBITDA nam met 85 procent toe ten opzichte van de eerste helft van 2018.
In de eerste helft van 2019 zag IFS een sterke instroom van nieuwe klanten. Het bedrijf tekende de grootste deals in de geschiedenis van het bedrijf ooit. De cijfers over het eerste half jaar onderstrepen het feit dat IFS een groeiende organisatie is met een sterke focus op het bieden van waarde aan zijn klanten. Met een senior-managementteam dat is samengesteld uit het beste dat de branche te bieden heeft en een gemotiveerd en ambitieus werknemersbestand, blijft het bedrijf zich verder versterken.

IFS kreeg ook erkenning van analisten, waaronder IDC en Gartner, voor zijn enterprise resource planning- (ERP), enterprise asset management- (EAM) en field service management-oplossingen (FSM). Zo werd het bedrijf opnieuw als Leider geplaatst in het 2019 Gartner Magic Quadrant for Field Service Management, en als Leider in de 2019 IDC MarketScape for SaaS and Cloud-Enabled EAM Providers. Deze waardering van gerespecteerde derde partijen onderstreept de prominente marktpositie van IFS en het momentum voor de tweede helft van 2019 en daarna.

De vooruitzichten voor het derde kwartaal blijven positief en IFS verhoogt de verwachtingen voor het gehele boekjaar 2019 naar 6,35 miljard Zweedse kronen (711 miljoen dollar).

NB: de omzetgroei is gebaseerd op Zweedse kronen in het tweede kwartaal van 2019 versus hetzelfde kwartaal van 2018 en is gerapporteerd in de actuele valuta.

Lees meer op www.ifsworld.com/corp/company/financial-results/.

Over IFS
IFS™ ontwikkelt en levert wereldwijd enterprise-software voor klanten die goederen produceren en distribueren, assets onderhouden en servicegerichte activiteiten beheren. De branche-expertise van onze mensen en oplossingen in combinatie met de inzet voor onze klanten maken IFS een erkend leider en de meest aanbevolen leverancier in onze sector. IFS heeft 3.700 medewerkers en ondersteunt meer dan tienduizend gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Kijk voor meer informatie op IFSworld.com.

Volg ons op Twitter: @ifsworld

Lees meer in onze IFS Blogs over technologie, innovatie en creativiteit: https://blog.ifsworld.com/
Laatste van IFS
Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Data-integratieplatform van Boomi biedt optimale connectiviteit voor IFS-klanten dankzij 200 ingebouwde connectors
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
IFS contact

Logo IFS

info.nl@ifsworld.com
  www.ifsworld.com
IFS sociaal

IFS tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage