www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 31 dagen geleden)

Den Haag daagt hackers uit in Hâck The Hague 2019

Den Haag,  25 juli 2019Op 30 september 2019 organiseert gemeente Den Haag in samenwerking met het Haagse cyber security bedrijf Cybersprint voor het derde jaar op een rij de hackwedstrijd Hâck The Hague. Gemeente Den Haag laat zich dit jaar hacken door honderd van de beste ethische hackers uit binnen- en buitenland.

Het Atrium van het Haagse stadhuis wordt tijdens Hâck The Hague 2019 omgetoverd tot de ‘The Hague Hâckers Dome’. Hier worden honderd professionele hackers en studenten uitgenodigd om digitale kwetsbaarheden in de digitale infrastructuur van de gemeente en haar leveranciers op te sporen. Op de vooravond van dé internationale cyber security conferentie in Den Haag, de One Conference, zet gemeente Den Haag de toon door haar eigen digitale veiligheid op de proef te stellen.

Cyber security is onlosmakelijk verbonden met de stad van vrede & recht. Daarom vindt Gemeente Den Haag het belangrijk om de eigen digitale veiligheid te laten testen door hackers, naast dat dit regelmatig intern wordt gecontroleerd. Alle organisaties, waaronder gemeenten, staan dagelijks bloot aan digitale risico’s van cybercriminaliteit.

Hack wedstrijd
Hackers gaan op 30 september daadwerkelijk proberen in te breken op de gemeentelijke digitale systemen en op de systemen van een aantal geselecteerde leveranciers, al zijn er wel spelregels waar alle partijen zich aan moeten houden. Zo verklaren de hackers zich vooraf akkoord met de voorwaarde dat ze gevonden kwetsbaarheden met bewijs melden in een speciaal portaal en niet openbaar maken in lijn met de regels van Responsible Disclosure. De gemeente Den Haag streeft ernaar dat de omgang met persoonsgegevens en de beschikbaarheid van haar diensten voortdurend aan de hoogst mogelijke veiligheidseisen voldoet, ook tijdens deze hackwedstrijd.

De hackers strijden om de meest geavanceerde hack, de hack met de grootste impact en de meest creatieve hack. De winnaars ontvangen geldprijzen die worden uitgereikt door wethouder Rachid Guernaoui.

Uitkomsten Hâck The Hague 2018
Ook vorig jaar testten 45 professionele hackers de digitale systemen van gemeente Den Haag. Dit resulteerde in 64 gevonden kwetsbaarheden waarvan één zo ernstig dat dit systeem per direct is uitgezet. Gemeente Den Haag is direct aan de slag gegaan met het oplossen van de gevonden kwetsbaarheden en heeft in de afgelopen periode het merendeel opgelost.

Cybersprint
De hackwedstrijd wordt georganiseerd in samenwerking met Cybersprint. Dit Haagse cyber security bedrijf beschermt organisaties door real-time cyber risico’s te detecteren met behulp van een uniek Digital Risk Protection platform. Onder de klanten vallen gemeenten, financiële instellingen en retailorganisaties. Het platform werkt met dezelfde technieken als hackers, maar door het automatiseren van deze technieken met onder andere ‘machine learning’, kunnen digitale kwetsbaarheden sneller worden gevonden en opgelost. Meer informatie: www.cybersprint.com

Aanmelden Hâck The Hague 2019
Professionele hackers, studenten en geïnteresseerden kunnen zich gratis aanmelden voor ‘Hâck The Hague 2019’ via de website van Cybersprint.

One Conference
Tijdens de ‘One conference’, dé internationale cyber security conferentie worden in Den Haag veel prominente nationale en internationale sprekers verwacht die nieuwe ontwikkelingen, ideeën en inzichten delen. De One Conference is een initiatief van het Nationaal Cybersecurity Centrum en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat in samenwerking met de stad Den Haag. Meer informatie: https://one-conference.nl/

Laatste van Cybersprint
Den Haag daagt hackers uit in Hâck The Hague 2019