www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

UPS richt dochteronderneming op en vraagt FAA-certificering aan voor commerciële droneleveringen

• Dochteronderneming krijgt de naam UPS Flight Forward Inc.
  • De nieuwe onderneming zal zich toeleggen op het ontwikkelen en besturen van onbemande luchttransportsystemen voor commerciële verzendingen.
  • UPS Flight Forward is gepositioneerd als aanbieder van een van de eerste volledig gecertificeerde droneoperaties in de VS.
Den Haag, 24 juli, 2019 – UPS (NYSE:UPS) kondigt vandaag aan dat het bedrijf een aanvraag heeft ingediend bij de U.S. Federal Aviation Administration (FAA) voor een Part 135-certificering voor het uitvoeren van commerciële dronevluchten binnen het UPS®–netwerk onder dochteronderneming UPS Flight Forward Inc.

De nieuwe dochteronderneming is recent opgericht en zou dit jaar al de Part 135-certificering kunnen verkrijgen, waardoor UPS op schema ligt als aanbieder van een van de eerste gecertificeerde commerciële drone-operatoren in de Verenigde Staten. Na goedkeuring zal UPS Flight Forward gepositioneerd zijn als aanbieder van een van de eerste volledig gecertificeerde Amerikaanse drone-activiteiten om routinevluchten uit te voeren. Deze certificering legt de basis voor dronevluchten buiten het gezichtsveld van de bestuurder en voor vluchten die overdag en ’s nachts plaatsvinden. Dergelijke vluchten zijn zeer beperkt in de Verenigde Staten en worden slechts uitzonderlijk goedgekeurd.

“UPS is vastbesloten om technologie te gebruiken om de manier waarop we zaken doen te transformeren,” aldus Scott Price, UPS Chief Transformation en Strategy Officer. “De oprichting van een dronekoeriersbedrijf en de start van reguliere activiteiten onder dit certificaat is een historisch moment voor UPS en voor de drone- en logistieke sector in bredere zin.”

In tegenstelling tot meer beperkte FAA-certificaten voor dronevluchten voor andere bedrijven, zou UPS Flight Forward opereren onder de FAA’s volledige Part 135-certificering. Dit houdt een juridische kwalificatie in als gecertificeerd luchtvervoerder en operator.

Momenteel voert UPS dronezendingen uit voor medische producten onder een specifieke use-case onder de FAA Part 107-regelgeving. In maart startte UPS met het eerste gebruik van drones voor routinevluchten die inkomsten genereren onder goedkeuring van de FAA. Bij deze vluchten werd een product onder een contractueel leveringsovereenkomst geleverd bij WakeMed’s vooraanstaande ziekenhuis en faciliteiten in Raleigh, N.C. in de Verenigde Staten. Binnen dit programma levert het bedrijf medische stalen met behulp van onbemande drones naast zijn koeriersdiensten op land. UPS gaf toen aan dat het zijn leveringsdiensten met drones wil uitbreiden naar andere ziekenhuizen of faciliteiten.

Over UPS
UPS (NYSE: UPS) is een wereldleider binnen de logistiek die verschillende diensten aanbiedt, waaronder het transport van pakketjes en vrachtvervoer, het faciliteren van internationale handel en het inzetten van geavanceerde technologie om efficiënter te werken binnen de bedrijfswereld. UPS heeft zijn hoofdkantoor in Atlanta en bedient wereldwijd meer dan 220 landen en gebieden. UPS werd benoemd tot America’s Best Customer Service-bedrijf voor zending- en leveringsdiensten door Newsweek magazine en Fortune Magazines Most Valuable Brand in Transportation. Het bedrijf haalde bovendien een topscore op de JUST 100-lijst voor social responsibility, de Down Jones Sustainability World Index en de Harris Poll Reputation Quotient, naast vele andere prestigieuze rankings en awards. Vind meer informatie over het bedrijf op ups.com of pressroom.ups.com. De corporate blog vind je op longitudes.ups.com. UPS Horizons, de eNewsletter rond duurzaamheid, kan je vinden op ups.com/sustainabilitynewsletter. Volg ons op Twitter @UPS_News om UPS-nieuws live te volgen.

Noot voor de redactie/niet voor publicatie:

Beeldmateriaal in hoge resolutie kunt u direct downloaden via: https://app.box.com/s/g1p31t4tuivcnlkpkm7fnvxemfealoiq

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Nicholas van Hilten
M: +31 6 512 170 29
E: nvanhilten@currentglobal.com
Laatste van UPS
Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

UPS VERZORGT WERELDWIJDE LEVERINGEN VAN QIAGEN CORONAVIRUS TESTKITS

UPS vereenvoudigt exporteren voor Europese MKB-ondernemingen en e-tailers
UPS contact

Logo UPS

UPS sociaal

UPS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel