www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Hostingbedrijf WorldStream benoemt zes medewerkers tot directeur om internationale groei te faciliteren

Naaldwijk, 23 juli 2019 – WorldStream, een snelgroeiende leverancier van Infrastructure-as-a-Service hosting oplossingen met meer dan 15.000 dedicated servers geïnstalleerd in twee eigen datacenters in Naaldwijk, in het Westland, alsmede een wereldwijd netwerk met meer dan 10Tbps aan beschikbare bandbreedte, is zich aan het voorbereiden op een significante verdere bedrijfsgroei als gevolg van toenemende internationale klantvraag. Om deze groei te faciliteren zijn zes medewerkers benoemd tot directeur. Het managementteam van WorldStream bestaat nu uit acht directieleden.

WorldStream maakt zich met de significante uitbreiding van het managementteam op voor een volgende groeispurt. Het bedrijf groeide de afgelopen jaren met meer dan 40 procent per jaar. De wereldwijde klantvraag vanuit managed service providers (MSP’s), cloud service providers (CSP’s), broadcasters, system integrators, enterprises, MKB-bedrijven en overheden is evenwel verder toegenomen. Met een uitdijend personeelsbestand van inmiddels 50 medewerkers, heeft WorldStream nu een fase bereikt waarin de twee huidige directieleden versterking kunnen gebruiken.

WorldStream werd tot op heden hoofdzakelijk geleid door de twee grondleggers, CEO Lennert Vollebregt en CTO Dirk Vromans. Zij richtten het bedrijf op in 2006 en bouwden het uit tot wat het nu is: een snelgroeiende en security-gefocuste onderneming met meer dan 15.000 geïnstalleerde dedicated servers in twee eigen datacenters in Naaldwijk, in het Westland. Andere features die het bedrijf kenmerken, zijn de wereldwijde netwerkbackbone met een redundant ontwerp en 10Tbps aan beschikbare bandbreedte, alsook WorldStream’s DDoS wasstraat, genaamd WorldStream DDoS Shield.

Nieuwe Board of Directors, ISO certificeringen
Het directieteam van WorldStream bestaat nu uit acht directeuren in totaal, inclusief de twee oprichters die hun rol als respectievelijk Chief Executive Officer (CEO) en Chief Technology Officer (CTO) zullen behouden. De nieuwe managementstructuur van WorldStream zal zich richten op een versnelde uitwerking van strategische doelen, technologische innovaties en verdere business expansie wereldwijd.

Het nieuwe directieteam zal zich daarnaast bezighouden met het behoud en opschaling van de bestaande processen in de WorldStream organisatie, processen die zijn gevalideerd door externe auditors. Tot deze processen behoren onder andere kwaliteitsmanagement (ISO 9001:2015), informatie security management (ISO/IEC 27001:2013), security met betrekking tot betalingen (PCI-DSS), en inrichting van milieumanagement in de organisatie (ISO 14001:2015).

Binnen het WorldStream managementteam vinden concreet de volgende wijzigingen plaats:

Planning & Control Director – Wouter van Zwieten, voorheen verantwoordelijk voor het management van WorldStream’s datacenter infrastructuur, is benoemd tot Planning & Control Director. In deze nieuwe functie wordt hij onder andere verantwoordelijk voor het ondernemingsbeleid, organisatorische procedures, certificeringen, en HR. Van Zwieten werkt al sinds lange tijd voor WorldStream. Eerder werkte hij zowel als ondernemer en als werknemer binnen de hostingindustrie, in technische alsmede managementfuncties.

Sales Director – Nick de Jong is zeven jaar geleden bij WorldStream begonnen als technisch engineer. Sinds enige tijd werkt De Jong inmiddels als sales manager bij het hostingbedrijf en nu is hij benoemd tot Sales Director. Binnen deze functie zal hij zich richten op het managen van het salesteam en het bedienen van bestaande klanten, alsook het werven van nieuwe klanten.

Quality Director - Tom van Dijk, momenteel kwaliteitsmanager, zal de nieuwe rol van Quality Director bij WorldStream op zich nemen. In deze rol wordt hij verantwoordelijk voor de kwaliteit van de processen die binnen WorldStream's organisatie zijn gedefinieerd, waarbij hij tevens de schaalvergroting van de organisatie zal managen en de processen zal afstemmen op veranderende behoeften.

Network Director - Tim Vollebregt, die al sinds lange tijd werkzaam is binnen de hostingindustrie in functies als netwerkontwerper en netwerkarchitect, zal de rol van Network Director op zich nemen. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor de continue innovatie-inspanningen van het bedrijf, vooral op het vlak van WorldStream’s wereldwijde netwerkbackbone.

Development Director - Patrick Kuijvenhoven, die eerder de rol van lead developer had bij WorldStream, is nu benoemd tot Development Director. In deze nieuwe functie zal hij verantwoordelijk zijn voor het verder versterken van de innovatie-inspanningen en het begeleiden van de expanderende R&D-afdeling van WorldStream.

Support Director - Lars Kleijn, die begon als technisch engineer bij WorldStream en inmiddels meer dan zes jaar werkzaam is als support supervisor, zal als Support Director het directieteam komen versterken. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor het verder optimaliseren van WorldStream’s klantgerichte aanpak en de op maatwerk gerichte benadering van klanten.

Behoud van de bedrijfscultuur
"Ik ben ervan overtuigd dat wij met dit versterkte directieteam onze strategische expansiedoelstellingen en innovatieplannen kunnen versnellen," zegt Lennert Vollebregt, CEO en medeoprichter van WorldStream. "Binnen de markt voor IaaS- oplossingen is bedrijfsgroei belangrijk om verdere schaalgrootte te creëren en de concurrerende prijskwaliteitsverhouding van WorldStream’s hosting oplossingen te handhaven. Ook wordt daarmee ons globale concurrentievermogen verder versterkt.”

“De promoties voor deze bestaande medewerkers en toetreding tot het directieteam zal bijdragen aan de positieve vibe binnen onze organisatie,” zegt Vollebregt. “We hadden ook leidinggevenden van buitenaf kunnen inhuren, maar dit is wat mij betreft tevens een mooi signaal aan bestaande en nieuwe werknemers. Met de juiste mogelijkheden en attitude liggen er veel carrièremogelijkheden in het verschiet binnen de WorldStream-organisatie."

"Wij zijn ervan overtuigd dat een aantrekkelijke bedrijfscultuur van cruciaal belang is voor verdere groei van onze organisatie," zegt Vollebregt. "Misschien is het omdat we bewust een team van gelijkgestemden hebben samengesteld die bereid zijn om een stap extra te zetten. Het kan ook liggen aan de ondernemersmentaliteit in onze organisatie en de flexibiliteit in werkvervulling die hier mogelijk is. Hoe dan ook, we zien veel vriendschappen ontstaan onder onze medewerkers. Uiteindelijk denk ik dat de klanten het zullen merken, want tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten. We willen met elkaar graag iets bereiken, maar dan wel op een persoonlijke manier."

WorldStream Planning & Control Director - Wouter van Zwieten

WorldStream Sales Director – Nick de Jong

WorldStream Quality Director – Tom van Dijk

WorldStream Network Director – Tim Vollebregt

WorldStream Development Director - Patrick Kuijvenhoven

WorldStream Support Director - Lars Kleijn

WorldStream Chief Technology Officer (CTO) – Dirk Vromans

WorldStream Chief Executive Officer (CEO) - Lennert Vollebregt

-----------------------------
Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

-----------------------------
Media contact
WorldStream
Wouter van Zwieten
marketing@worldstream.nl
Eerder van WorldStream
Ontdek gratis de nieuwe Sensus Process Modeler voor de Mac

1DigitalNL lanceert BeleidsZaak voor beleidsmakers

Door ketensamenwerking krijgt verduurzaming vleugels

Cloudgaming is de toekomst: de noodzaak van een krachtig thuisnetwerk

MediusFlow gekozen tot voorkeursoplossing voor geautomatiseerde factuurverwerking voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Gemeente Noordoostpolder gaat voor digitale besluitvorming en duurzaam archiefbeheer met BCT

70 procent van de Nederlandse financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Dit zijn de grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020:

Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

bitFlyer maakt aankoop cryptovaluta nog makkelijker met Instant Buy

Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen

TU Delft start met verhalenplatform over wetenschap(pers)

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt
RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Pega breidt Cloud Choice uit met Kubernetes-support

Shippeo opent kantoor in Scandinavië

International Data Spaces Association en iSHARE bundelen krachten voor het realiseren van datasoevereiniteit

Einde Windows 7

Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

Mars kiest Orange Business Services voor nieuw IAN-project

Websuper Picnic levert eerste boodschappen in Heerlen

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Dataiku maakt stap naar duurzame enterprise AI eenvoudiger met managed Kubernetes clusters en white box AI

TIE Kinetix behaalt PEPPOL AS4 certificering

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen

Logo KINXX PR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax
Logo myBrand
Logo Stocard
Logo Infor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl