www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!

Smile benoemt Jean-Philippe Balança tot International Director

Utrecht, 22 juli 2019 – Jean-Philippe Balança (46) is de nieuwe International Director van Smile, Europees leider in digitale en open source oplossingen. Het van oorsprong Franse bedrijf dat in eigen land meer dan 100 miljoen jaaromzet realiseert, wil haar activiteiten buiten Frankrijk verder uitbreiden. Waar Smile nu actief is in zeven andere landen waaronder Nederland, België, Luxemburg en Zwitserland gaat de nieuwe directeur zich inzetten voor verdere internationale expansie.

Balança heeft zo’n 20 jaar ervaring in de IT-sector. Voor zijn dienstverband vanaf het najaar van 2018 bij Smile werkte hij o.a. voor Sopra Steria en Devoteam in verschillende commerciële functies en later ook als vestigingsmanager. In 1995 studeerde hij af aan de Institute Superieure du Commerce (ISC) in Parijs. Inmiddels is Balança vader van vier kinderen. Hij heeft een passie voor culturele diversiteit en wordt enthousiast van duurzame en innovatieve IT projecten.

In zijn nieuwe rol gaat de International Director van Smile zich inzetten voor verdere - internationale groei. Zowel door het versterken van autonome internationale entiteiten als overnames in nieuwe landen. Dat betekent dat Smile meer nadruk gaat leggen op de ontwikkeling van verschillende lokale markten met nieuwe lokale diensten. Tegelijkertijd zal er sprake zijn van meer grensoverschrijdende projecten.

“Smile werkt steeds vaker voor klanten die over de hele wereld actief zijn. Daartoe behoren organisaties als Engie, Eutelstat, LVMH, Saint Gobain, Total en Van Cleef & Arpels. Dat helpt bij het verder uitbreiden van onze footprint in Europa en de rest van de wereld. Jean-Philippe heeft nauw contact met onze internationale klanten. Dat maakt hem ook de ideale kandidaat voor deze nieuwe functie”, vertelt Marc Palazon, CEO bij Smile.

“Uiteraard ben ik beretrots op mijn nieuwe rol binnen Smile. Klanten hebben waardering voor onze uitgebreide digitale kennis, creativiteit, innovatie en optimisme. Dat zijn belangrijke fundamenten voor uitbreiding naar andere landen. Onze expansiestrategie wordt volop ondersteund door onze directie en aandeelhouders`, concludeert Jean-Philippe Balança.

-EINDE-

Over Smile
Met vestigingen in zeven landen is Smile Europees leider en expert in digitale en open source projecten, van advies tot ontwerp en uitvoering. Met de realisatie van de meest innovatieve oplossingen en software, leveren meer dan 1.700 enthousiaste medewerkers hun bijdrage aan honderden strategische digitale projecten voor belangrijke Europese ondernemingen.Smile blinkt uit in open source oplossingen, componenten en frameworks, evenals zakelijke uitdagingen. Dankzij de vier pijlers van het bedrijf – Digital/E-business, Business Apps, Infrastructure en Embedded/IoT – en een complete lijn geïntegreerde services – consulting, digital agency, training, ontwikkeling en integratie, onderhoud en outsourcing – biedt Smile zijn klanten ondersteuning in iedere fase van de digitale transformatie. In 2017 bedroeg de omzet van Smile ruim 84 miljoen euro. Meer informatie op www.smile.eu

Noot voor redacties:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen. Indien u niet langer persberichten wenst te ontvangen, stuurt u dan een e-mail aan info@communicationforce.com.

Logo BTG
Logo SAP

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl