www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureau
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Maanlandingsheadset Neil Armstrong 50 jaar na maanlanding tentoongesteld

Noordwijk, 19 juli 2019 – Deze week, de week van het vijftigjarige jubileum van de eerste maanlanding, viert Plantronics, Inc. (“Poly” – voorheen Plantronics en Polycom) zijn rol in de historische gebeurtenis. Op 21 juli 1969 klonken om 02:56:15 UTC – het moment dat hij op de maan stapte – de eerste woorden van commandant Neil Armstrong via zijn Plantronics MS50-headset: “That’s one small step for [a] man, one giant leap for mankind.”

image

De Plantronics MS50 vormde het hardware-onderdeel van de iconische Communications Carrier Assembly (CCA) die werd gedragen door Neil Armstrong, Edwin ‘Buzz’ Aldrin en Michael Collins. Nu, vijftig jaar na dato, kunnen ook Nederlanders de Poly-headset bezichtigen. Een replica ervan is vanaf 21 juli 2019, de dag van het vijftigjarige jubileum, te zien in een tijdelijke tentoonstelling rondom de maanlanding in Space Expo in Noordwijk. Hiervoor is de replica vanuit de Verenigde Staten overgekomen.

Achter de Plantronics MS50-headset schuilt een bijzonder verhaal. In 1962 werd deze alleen gebruikt door luchtvaartpiloten. Daarna werd de headset toegevoegd aan de astronautenhelm, een proces waarbij het team en NASA in slechts 11 dagen een werkend microfoonontwerp creëerden, inclusief ruisonderdrukking. De headset werd daarna gebruikt voor zowel de Gemini- en Apollo- als Skylab-missies.

Paul Clark, Senior Vice President  en EMEA Managing Director bij Poly: “De Apollo 11-landing was niet alleen een grote gebeurtenis in de ruimtevaartgeschiedenis, maar ook een belangrijk moment voor Poly. We zijn trots op de rol die we hierin hebben gespeeld, maar de echte helden zijn uiteraard de astronauten die naar de maan reisden en het controlecentrum dat ze nauwlettend in de gaten hield.”

De Plantronics MS50-headset voor commerciële luchtvaart wordt al meer dan veertig jaar door piloten gebruikt; voor luchtverkeersleiders werd een aangepaste versie ontwikkeld. Sinds zijn oprichting heeft Poly meerdere consumenten- en zakelijke-communicatieproducten ontwikkeld die wereldwijd worden gebruikt.

Amy Barzdukas, Executive Vice President en Chief Marketing Officer bij Poly: “Onze ervaring in kritische communicatie vormt de basis van de technologie die we vandaag de dag creëren. Poly’s focus op innovatie helpt mensen wereldwijd in de activiteiten die voor hen belangrijk zijn, zelfs in de huidige digitale wereld.”

De replica van de Plantronics MS50-headset is van 21 juli 2019 tot en met 5 januari 2020 te bezichtigen in Space Expo in Noordwijk.

Over Poly
Poly is een internationaal communicatiebedrijf dat zich richt op het faciliteren van betekenisvolle, menselijke verbindingen en samenwerkingen. Poly combineert zijn audio-expertise en krachtige video- en vergadermogelijkheden om uitdagingen op het gebied van afleiding, complexiteit en afstand op de werkvloer weg te nemen. Het bedrijf gelooft in oplossingen die het leven makkelijker maken als ze samenwerken met verschillende platformen en diensten van partners. De headsets, software, desktoptelefoons, audio- en videoconferentieoplossingen, analytics en services van het bedrijf worden wereldwijd door zowel consumenten als bedrijven gebruikt en zijn de toonaangevende keuze voor elk type werkplek. Meer weten? Ga naar  www.poly.com.