www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Maanlandingsheadset Neil Armstrong 50 jaar na maanlanding tentoongesteld

Noordwijk, 19 juli 2019 – Deze week, de week van het vijftigjarige jubileum van de eerste maanlanding, viert Plantronics, Inc. (“Poly” – voorheen Plantronics en Polycom) zijn rol in de historische gebeurtenis. Op 21 juli 1969 klonken om 02:56:15 UTC – het moment dat hij op de maan stapte – de eerste woorden van commandant Neil Armstrong via zijn Plantronics MS50-headset: “That’s one small step for [a] man, one giant leap for mankind.”

image

De Plantronics MS50 vormde het hardware-onderdeel van de iconische Communications Carrier Assembly (CCA) die werd gedragen door Neil Armstrong, Edwin ‘Buzz’ Aldrin en Michael Collins. Nu, vijftig jaar na dato, kunnen ook Nederlanders de Poly-headset bezichtigen. Een replica ervan is vanaf 21 juli 2019, de dag van het vijftigjarige jubileum, te zien in een tijdelijke tentoonstelling rondom de maanlanding in Space Expo in Noordwijk. Hiervoor is de replica vanuit de Verenigde Staten overgekomen.

Achter de Plantronics MS50-headset schuilt een bijzonder verhaal. In 1962 werd deze alleen gebruikt door luchtvaartpiloten. Daarna werd de headset toegevoegd aan de astronautenhelm, een proces waarbij het team en NASA in slechts 11 dagen een werkend microfoonontwerp creëerden, inclusief ruisonderdrukking. De headset werd daarna gebruikt voor zowel de Gemini- en Apollo- als Skylab-missies.

Paul Clark, Senior Vice President  en EMEA Managing Director bij Poly: “De Apollo 11-landing was niet alleen een grote gebeurtenis in de ruimtevaartgeschiedenis, maar ook een belangrijk moment voor Poly. We zijn trots op de rol die we hierin hebben gespeeld, maar de echte helden zijn uiteraard de astronauten die naar de maan reisden en het controlecentrum dat ze nauwlettend in de gaten hield.”

De Plantronics MS50-headset voor commerciële luchtvaart wordt al meer dan veertig jaar door piloten gebruikt; voor luchtverkeersleiders werd een aangepaste versie ontwikkeld. Sinds zijn oprichting heeft Poly meerdere consumenten- en zakelijke-communicatieproducten ontwikkeld die wereldwijd worden gebruikt.

Amy Barzdukas, Executive Vice President en Chief Marketing Officer bij Poly: “Onze ervaring in kritische communicatie vormt de basis van de technologie die we vandaag de dag creëren. Poly’s focus op innovatie helpt mensen wereldwijd in de activiteiten die voor hen belangrijk zijn, zelfs in de huidige digitale wereld.”

De replica van de Plantronics MS50-headset is van 21 juli 2019 tot en met 5 januari 2020 te bezichtigen in Space Expo in Noordwijk.

Over Poly
Poly is een internationaal communicatiebedrijf dat zich richt op het faciliteren van betekenisvolle, menselijke verbindingen en samenwerkingen. Poly combineert zijn audio-expertise en krachtige video- en vergadermogelijkheden om uitdagingen op het gebied van afleiding, complexiteit en afstand op de werkvloer weg te nemen. Het bedrijf gelooft in oplossingen die het leven makkelijker maken als ze samenwerken met verschillende platformen en diensten van partners. De headsets, software, desktoptelefoons, audio- en videoconferentieoplossingen, analytics en services van het bedrijf worden wereldwijd door zowel consumenten als bedrijven gebruikt en zijn de toonaangevende keuze voor elk type werkplek. Meer weten? Ga naar  www.poly.com.
Laatste van Poly
Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Poly introduceert Blackwire 8225 met geavanceerde hybride active noise-cancelling en acoustic fence-technologie

Poly introduceert partnerprogramma
Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio

Logo LVTPR
Poly contact

Logo Poly

www.poly.com/nl
Poly sociaal

Poly tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo NTT Ltd.
Logo Shippeo
Logo Valid
Logo Descartes