www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Nederlanders kopen steeds vaker bij buitenlandse webshops

Het aantal cross-border aankopen neemt ieder jaar toe

‘s-Hertogenbosch – 18 juli 2019 – Ieder jaar shopt de gemiddelde Nederlander meer bij buitenlandse webshops. Zo deed 9 procent van de Nederlanders hun online aankopen vorig jaar enkel bij webshops over de grens. Nog eens 40 procent maakte zowel gebruik van webshops in Nederland als in het buitenland. In 2016 was dit respectievelijk 7 en 32 procent. Het aantal mensen dat enkel in Nederland online winkelt daalde in die periode van 63 naar 51 procent. Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld.

Wanneer Nederlanders in het buiteland winkelen gaan ze meestal voor Chinese webshops. 45 procent van de buitenlandse aankopen komt daarvandaan. Ook vanuit Frankrijk (26%) en Engeland (21%) komen regelmatig pakjes in ons land aan. Toch blijkt niet iedereen happig op het online winkelen in Azië. Een derde van de Nederlanders vertrouwt de kwaliteit van de producten namelijk niet. Daarnaast vindt 32 procent het gemakkelijker om via een Nederlandse webshop te bestellen en is een kwart bang dat het pakketje niet aan zal komen.

Toch blijft Azië favoriet
Opvallend is dat er niet veel aankopen vanuit de Verenigde Staten komen. 72 procent van de Nederlanders heeft hier nog nooit iets gekocht en slechts vier procent shopt regelmatig bij webshops uit de VS. Gemiddeld genomen zijn Europa en Azië ongeveer even populair. Het percentage dat regelmatig shopt in Azië ligt echter wel zeven procent hoger dan in Europa.

Shana Snellen, Marketing Manager Benelux bij SAP Customer Experience, ziet in deze verschuiving een kans voor retailers: “Het wordt steeds gemakkelijker en goedkoper om in het buiteland items te bestellen. Dit kan in eerste instantie klinken als een uitdaging voor Nederlandse retailers, maar ik hoop dat ze dit juist als kans zien. Grote spelers in Nederland onderscheiden zich door de goede service die ze bieden. Door nu in te zetten op een optimale en persoonlijke customer experience, zien consumenten de waarde van jouw organisatie in. Als je je weet te onderscheiden op service-gebied, hoef je niet bang te zijn dat je klanten verliest aan Chinese webshops.”

Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Voor meer informatie kunt u terecht op www.sap.com.

SAP Customer Experience software biedt omni-channel klantbetrokkenheid- en verkoopoplossingen die organisaties in staat stellen om real-time en gedetailleerd beeld van de klant te geven. De software oplossingen voor customer engagement en commerce geven organisaties de grondslag, het kader en de hulpmiddelen om een holistische klantweergave te creëren via verschillende kanalen. Hiermee wordt betrokkenheid van klanten vereenvoudigd en worden complexe bedrijfsproblemen opgelost.

Marcommit
Arlieke Tammer
sapcustomerexperience@marcommit.nl
Eerder van SAP
2 dec 2019 NS vervangt ERP-systemen door SAP S/4HANA

31 okt 2019 Bob Stutz neemt het roer over bij SAP Customer Experience als President Product Engineering & Operations

19 sep 2019 SAP lanceert nieuw programma voor innovatieve startups

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com