www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 64 dagen geleden)

NETGEAR bereidt de weg voor next-gen draadloze mobiele connectiviteit met twee nieuwe mobiele apparaten

Zoetermeer, 18 juli 2019NETGEAR®, Inc. (NASDAQ: NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkapparatuur die connectiviteit thuis, op kantoor en onderweg mogelijk maakt, lanceert de snelste mobiele 4G router, de NETGEAR Nighthawk M2 Mobile Router. Dankzij downloadsnelheden tot 2Gbps kunnen klanten met deze baanbrekende Gigabit LTE mobiele router content streamen of een veilige verbinding met het kantoor onderhouden terwijl ze onderweg zijn. De Nighthawk M2 Mobile Router is nu beschikbaar als een ontgrendelde mobiele hotspot en router. NETGEAR introduceert ook een ontgrendelde versie van de NETGEAR AirCard 797 mobiele hotspot, een kosteneffectieve en veilige mobiele netwerkoplossing waarmee downloadsnelheden van 400 mbps mogelijk zijn.

Met deze twee mobiele apparaten biedt NETGEAR de groeiende mobiele markt een veilige internetverbinding voor onderweg. Mensen die veel vliegen en medewerkers die vaak op afstand werken, kunnen zo de onveilige en kwetsbare openbare wifi van hotels, luchthavens en cafés vermijden. Dankzij de eenvoudige installatie, waarvoor geen software nodig is, kunnen de mobiele netwerken binnen enkele minuten worden opgezet – gewoon een kwestie van aanzetten en verbinding maken. De draagbare, instant-internetverbinding van deze twee apparaten is bovendien perfect voor situaties waarin een fysieke aansluiting niet voorhanden is. En dankzij de Nighthawk M2 Ethernet-poort is het een prima alternatief voor vaste lijnen, bijvoorbeeld in een winkelkiosk of voor een smart-tv. Gezinnen met kinderen kunnen de hotspot of mobiele router gebruiken om video te streamen of games te spelen op de camping of tijdens lange autoritten. De mobiele apparaten zijn ook ideaal voor vakantieverhuur en kortdurende woonsituaties zonder wifi.

“Mobiel is een belangrijke categorie voor NETGEAR omdat steeds meer consumenten over de hele wereld afhankelijk zijn van veilige mobiele connectiviteit. We ondersteunen al lange tijd veilige mobiele wifi met onze serviceprovider-partners en deze ontgrendelde mobiele routers zetten die ondersteuning voort in afwachting van 5G-integratie,” zegt David Henry, senior vice president van Connected Home Products bij NETGEAR. “Omdat volledige 5G-dekking nog wel een paar jaar op zich laat wachten, blijft LTE de beste optie voor snelle mobiele internetconnectiviteit. De Nighthawk M2 mobiele router en de AC797 mobiele hotspot voldoen aan de actuele behoeften van de markt met indrukwekkende prestaties en een consistente mobiele connectiviteit.”

De Nighthawk M2 2Gbps mobiele router is uitgerust met een Qualcomm Snapdragon X24, 's werelds eerste 2Gbps LTE-modem, en vormt de logische stap richting 5G. De mobiele router heeft een slank ontwerp en een kleurrijk touchscreen, wat de wifi-ervaring onderweg verbetert met eenvoudige menu's direct op het apparaat.

Dankzij de Gigabit LAN-poort en ondersteuning voor maximaal 20 wifi-apparaten op een enkele verbinding, is de Nighthawk M2 mobiele router de ultieme reisgenoot, die de volledige functionaliteit, het gemak en de veiligheid van een router in een mobiele omgeving biedt. De verlengde levensduur van de batterij zorgt dag en nacht voor verbinding en een verhoogde productiviteit. Bestanden delen via een USB-opslagapparaat verloopt naadloos met de USB 2-poort: sluit de drive aan en je hebt toegang tot de bestanden via wifi of de LAN-poort.

Ervaar het gemak van een draagbare beveiligde netwerkverbinding met de Aircard 797 mobiele hotspot, waar je ook heen gaat, met de mogelijkheid om tot 15 apparaten tegelijk aan te sluiten. De oplaadbare batterij gaat tot elf uur mee bij één keer opladen en zorgt ervoor dat je verbonden blijft.

De Nighthawk M2 mobiele router heeft een adviesprijs van €429,99 en de Aircard 797 mobiele hotspot heeft een adviesprijs van €179,99. Beide apparaten zijn wereldwijd beschikbaar in het derde kwartaal van 2019.

Kijk hier voor informatie over andere apparaten in de NETGEAR-reeks van mobiele breedbandproducten.

1.2 MB png  Beeld NETGEAR Nighthawk M2 Mobile Router (1)
1.4 MB png  Beeld NETGEAR Nighthawk M2 Mobile Router (2)
1.3 MB png  Sfeerbeeld NETGEAR Nighthawk M2 Mobile Router (3)
344 KB jpg  Sfeerbeeld NETGEAR Nighthawk M2 Mobile Router (4)
2 MB jpg  Sfeerbeeld NETGEAR Nighthawk M2 Mobile Router (5)
1.3 MB jpg  Sfeerbeeld NETGEAR Nighthawk M2 Mobile Router (6)

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Laura Minderop
T +31 (0)6 457 773 54
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
Netgear (NASDAQ: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en dienstverleners. De producten van het bedrijf zijn gebaseerd op een reeks beproefde technologieën zoals draadloos (wifi en LTE), ethernet en powerline, met een focus op betrouwbaarheid en gebruiksgemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedbandtoegang en netwerkconnectiviteit mogelijk maken. Deze producten zijn verkrijgbaar in meerdere configuraties om tegemoet te komen aan de behoeften van eindgebruikers in elke geografische regio waarin de producten van het bedrijf worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in ongeveer 23.000 winkellocaties over de hele wereld en via ongeveer 22.000 resellers, evenals meerdere grote serviceproviders wereldwijd. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in San Jose, Californië, met extra kantoren in ongeveer 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op de NETGEAR-investeerderspagina of door te bellen naar (408) 907-8000. Maak verbinding met NETGEAR via Twitter, Facebook en ons blog.

©2019 NETGEAR, Inc.
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks