Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2480 volgers blijven op de hoogte!

Word of Mouth scores Telfort, XS4ALL licht gedaald, Tele2 sterk gestegen door marktontwikkelingen

Houten, The Netherlands, 18 July 2019 - XS4ALL is in de eerste helft van 2019 wederom de meest aanbevolen triple play aanbieder, waarmee het bedrijf Kliksafe en KPN in de top drie achter zich laten. Telfort en XS4ALL laten een lichte daling zien in het aandeel klanten dat hen aanbeveelt, terwijl Tele2 een forse stijging laat zien. Deze veranderingen hangen samen met de overname van Tele2 door T-Mobile en de (aangekondigde) stopzetting van Telfort en XS4ALL. Dat blijkt uit de nieuwste 'Word of Mouth score' (WoM-score) van Telecompaper over de markt voor triple-play aanbieders. Elk half jaar publiceert Telecompaper een ranking van de mate waarin alles-in-één aanbieders van vaste diensten het afgelopen half jaar zijn aanbevolen door hun klanten.

Voor de zevende maal op rij is XS4ALL de meest aanbevolen triple play aanbieder, Kliksafe werd tweede, KPN derde. 82 procent van de XS4ALL klanten raadt zijn huidige aanbieder aan. Bij Kliksafe is dat 71 procent, KPN volgt met 69 procent. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Telecompaper. Ruim 5.000 Nederlanders met een triple-play abonnement op vaste diensten (televisie, internet en vaste telefonie) deelden hun mening over de triple-play provider waar zij klant zijn. Er zijn tien triple-play providers in het WoM-onderzoek meegenomen.

Telfort, XS4ALL laten daling zien
Tijdens de vorige editie stond Telfort op de tweede plek met 71 procent, het afgelopen half jaar zakte het percentage met zes procentpunten naar 65 procent. Eerder liet Telfort juist een forse stijging zien. KPN leek destijds de dienstverlening voor Telfort klanten al gelijk te trekken met KPN-merk. De WoM-score van Telfort trok snel omhoog naar het niveau van KPN en ging daar zelfs overheen. Na de mededeling dat KPN ging stoppen met de verkoop van Telfort liet de score een lichte daling zien, hetzelfde geldt voor XS4ALL waar nog veel onzekerheid over is.

Tele2 en T-Mobile stijgen
Tele2 laat sinds de overname door T-Mobile ook een verandering zien. Het afgelopen half jaar steeg het aandeel klanten van Tele2 dat zijn huidige aanbieder aanbeveelt met 18 procentpunten van 45 naar 62. De score van Tele2 schommelde al vaker, maar bleef altijd rondom de 50 procent. Ook T-Mobile laat een positieve verandering zien, het afgelopen jaar steeg de WoM-score van T-Mobile van 44 procent naar 59 procent in de laatste meting.

Caiway hekkensluiter, Ziggo stijgt licht
Delta en zustermerk Caiway lieten beiden in een daling zien in de laatste meting van rond de 10 procentpunten. Caiway is met 41 procent hekkensluiter, terwijl Delta met 58 procent nog op een zevende plek staat. De scores van T-Mobile (zesde plek), Delta (plaats 7), Ziggo (plaats 8) en NLEx (plaats 9) schelen maar vier procentpunten onderling. Over de afgelopen metingen laat Ziggo een lichte stijging zien. De score is de afgelopen 1-1,5 jaar met vijf procentpunten toegenomen, geen grote, maar wel een stabiele stijging.

De WoM-score die door Telecompaper wordt uitgegeven, mag in geen enkele (commerciële) uiting gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming. Wilt u wel de WoM-score vermelden in een (commerciële) uiting, dan kunt u contact opnemen met Telecompaper.

Wij wijzen u er verder op dat op tekst en -beeldmateriaal van Telecompaper auteursrecht van toepassing is. Geen enkele redactionele bijdrage mag worden overgenomen in commerciële uitingen. Voor officiële persorganen gelden de wettelijk citeer -en quoteregels inclusief toestemming en de juiste bronvermelding. Voor het gebruik van grafieken en/of tabellen dient u altijd contact op te nemen met Telecompaper.
Eerder van Telecompaper
17 dec 2019 Meerderheid Nederlanders kijkt positief naar toepassingen 5G

28 nov 2019 VRiend wint 5G Innovation Challenge

28 nov 2019 Nederlanders willen wel snel 5G-internet, maar gaan niet zelf investeren
Telecompaper contact

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl