Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 89 dagen geleden)

Nederlandse start-up Brainial betreedt markt als B2B SaaS & AI Services provider

Utrecht, 17 juli 2019, Het nieuwe Nederlandse bedrijf Brainial is deze maand van start gegaan als leverancier van op Artificial Intelligence (AI) technologie gebaseerde B2B SaaS producten. Daarnaast levert Brainial AI consultancy diensten en trainingen. Oprichters Fedor Klinkenberg en Taco Hiddink hebben Brainial opgericht om organisaties te helpen concurreren en innoveren door het inzetten van toegepaste Artificial Intelligence. Het leveren van B2B SaaS-producten en het geven van hoogstaand advies- en trainingsaanbod moet de kloof gaan overbruggen tussen wat mogelijk is op technologisch niveau en de praktische toepassing ervan om zo snel waarde te creëren voor organisaties.

Worldwatch.ai
Het Market Intelligence platform worldwatch.ai is het eerste product wat door Brainial op de markt is gezet. Met dit product richt Brainial zich met name op wereldwijd opererende bedrijven in de maritieme, offshore, bouw- en maakindustrie. Het product stelt bedrijven in staat automatisch op de hoogte te worden gehouden van wat er in hun wereld speelt. “Het op een unieke manier combineren van getrainde industriemodellen, eigen data, markt data en externe publieke data stelt het bedrijven instaat om direct te acteren op gebeurtenissen wat leidt tot verbetering van sales, marketing en productontwikkelingsactiviteiten. Worldwatch.ai integreert naadloos met huidige CRM toepassingen en processen”, aldus Fedor Klinkenberg, mede-oprichter van Brainial.

Fedor Klinkenberg, mede-oprichter van Brainial

Kennis en ervaring van AI
Het ondernemerschap lonkte voor Taco en Fedor, die beiden ruime ervaring hebben in verschillende start-up omgevingen. “Na jaren lang werkzaam te zijn geweest op het gebied van data analyse en artificial intelligence ben ik ervan overtuigd dat we de juiste ervaring en expertise hebben om hier een groot succes van te maken”, aldus Taco Hiddink, mede-oprichter van Brainial. Taco verzorgt met zijn andere bedrijf AI-Training al geruime tijd AI trainingen voor grote organisaties in Nederland en heeft vorige maand het boek Artificial Intelligence In Actie gepubliceerd.

Taco Hiddink, mede-oprichter van Brainial

Brainial biedt AI Assessments voor organisaties waarbij AI doelstellingen en initiatieven, en de bestaande processen en gegevensbronnen op haalbaarheid en potentiële waarde worden beoordeeld. Het bedrijf beschikt over een team van Data Science en Data Analytics professionals met diepgaande kennis en ervaring op het gebied van Natural Language Processing, Machine Learning en Deep Learning. Deze expertise wordt ingezet om organisaties te helpen bij AI implementaties, met name in het domein van tekst en document mining.

Over Brainial
Brainial is opgericht om organisaties te helpen concurreren en innoveren door het inzetten van toegepaste Artificial Intelligence. Brainial’s B2B SaaS-producten en hoogstaand advies- en trainingsaanbod overbruggen de kloof tussen wat mogelijk is op technologisch niveau en de praktische toepassing ervan om zo snel waarde te creëren.

Kijk voor meer informatie op: https://brainial.com/

Meer informatie:
Brainial B.V.
info@brainial.com
Laatste van Brainial B.V.

Artificial Intelligence in Actie - AI oplossingen bedenken en implementeren
Verstreken tijd: 2 jaar en 89 dagen
Brainial B.V. contact

Logo Brainial B.V.

Brainial B.V. sociaal

Brainial B.V. tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters