www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: carolijn peelen bv

Lely kiest BlueDolphin voor innovatie van de bedrijfsvoering

Lely in Maassluis is een wereldwijd toonaangevende en innovatieve organisatie in de agrarische sector. Met de koe als middelpunt ontwikkelt het bedrijf hoogwaardige robots en datasystemen die het dierenwelzijn, de flexibiliteit en productie op het melkveebedrijf verhogen. Meer dan 1.500 medewerkers werken dagelijks aan innovatieve oplossingen die door meer dan 85.000 boerenbedrijven over de gehele wereld worden gebruikt.

IT speelt een steeds grotere rol in het portfolio van Lely,  die daarmee transformeert van een product leverancier naar een diensten leverancier. De data die dagelijks wereldwijd wordt gegenereerd door de robots vormt daarbij de bron voor verdere innovatie van de producten en het ontwikkelen van aanvullende diensten om de doelstellingen voor klanten nog beter te realiseren. De SaaS-oplossing BlueDolphin van ValueBlue bv gaat Lely hierbij ondersteunen.

Met haar hoofdkantoor in Maassluis, is Lely actief in meer dan veertig landen en biedt zij werk aan zo’n 1.500 mensen. Het bedrijf biedt hoogstaande technische oplossingen voor nagenoeg alle werkzaamheden in de koeienstal, van melken tot reinigen. Meer dan 85.000 boerenbedrijven over de gehele wereld maken gebruik van de oplossingen. Om de bedrijfsvoering van Lely en hoe die door data en IT middelen wordt ondersteund verder te innoveren en optimaliseren is nu gekozen voor BlueDolphin van ValueBlue.

BlueDolphin brengt de samenhang tussen de processen, IT en data in kaart en deelt dit met alle betrokkenen in de organisatie. Met deze inzichten kunnen mogelijkheden voor verbeteringen worden geïdentificeerd en gerealiseerd. Samen met Weolcan wordt daarnaast gekeken hoe inzet van de Cloud innovatie vooruit helpt, niet alleen voor de eigen organisatie maar ook voor de dienstverlening aan klanten. Weolcan heeft hiervoor een uitgewerkte template op basis van BlueDolphin ontwikkeld. Hiermee, en met behulp van de uitgebreide best practices, kan in korte tijd een gedegen Strategische Cloud Roadmap worden ontwikkeld en uitgevoerd.

Over Weolcan
Weolcan biedt onafhankelijke cloud consultancy diensten rondom de digitale transformatie. Door een Cloud Strategie op te stellen die daadwerkelijk bijdraagt aan het realiseren van de strategische doelstellingen van de organisatie versnellen zij de innovatie en creëren zij waarde voor de business van hun klanten. Tijdens de implementatie van de Cloud Strategie ondersteunt Weolcan haar klanten bij het inrichten van ‘People & Processes’. Aan de hand van het Weolcan Cloud Governance Framework richten zij de organisatie zodanig in dat zij niet alleen in de cloud, maar ook ‘in control’ blijven.

Over ValueBlue
ValueBlue heeft BlueDolphin ontwikkeld, de SaaS-samenwerkingsapplicatie die het digitale

landschap en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart te brengt. BlueDolphin brengt alle data over de bedrijfsprocessen en het IT-landschap bij elkaar en vertaalt deze naar stuur- en verbeterinformatie, door middel van duidelijke visualisaties en rapportages. BlueDolphin werkt simpel, zodat een breed scala van medewerkers, het gebruikt als middel voor doelgerichte samenwerking en om inzichten te delen. Zo maakt BlueDolphin organisaties effectiever en kan op kosten worden bespaard.

Het bedrijf is in 2011 opgericht. BlueDolphin wordt nationaal en internationaal gebruikt door zo’n 100 organisaties, waaronder een groot aantal Nederlandse gemeenten, het Prinses Maxima Centrum, het Rijksmuseum, de Erasmus Universiteit, Heijmans, Boskalis en NIBC.

Noot voor de redactie:

Voor vragen of een toelichting kunt u contact opnemen met:
Tessa Dijkman

Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise