www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco verbindt Apollo 11 astronauten en andere ruimtelegenden op het 50ste jubileum van de eerste mens op de maan

Amsterdam, 16 juli 2019 - That’s one small step for man, one giant leap for mankind. Bij het horen of lezen van deze iconische woorden denkt menigeen aan een zwart-wit televisie waarop de historische maanwandeling van Neil Armstrong op 20 juli 1969 te zien was. NASA en Cisco laten deze historische gebeurtenis niet ongemerkt voorbijgaan en organiseren het 50ste Jubileum Gala in het Kennedy Space Center in Florida (VS) op 16 juli 2019, vijftig jaar na de lancering van Apollo 11.

In 1969 was er een team van maar liefst 400.000 personen nodig om van de maanmissie een succes te maken. Als leverancier van NASA maakt Cisco het graag mogelijk om dit teamwork te vieren door een deel van de 400.000 teamleden, waaronder astronauten en grondpersoneel, te verbinden met het officiële 50ste Jubileum Gala in het Kennedy Space Center Visitor Complex in Florida. Dankzij Cisco Webex Meetings, Calling en Devices zullen deze ruimtelegendes, onder wie Apollo 11 astronaut Michael Collins en Apollo 17 astronaut Charles Duke, deelnemen aan een paneldiscussie onder leiding van Brian Cox van de BBC.

Deze reünie van ruimtelegenden is dankzij Cisco’s Webex voor iedereen te volgen. Ga hiervoor op 17 juli 02:45 (Nederlandse tijd) naar cisco.com of volg de paneldiscussie via Facebook, Twitter, LinkedIn of YouTube.

Tijdens het gala legt Cisco via Webex ook verbinding met de USS Hornet, het vliegdekschip dat de astronauten na hun landing heeft opgepikt in de Grote Oceaan, en met de toenmalige bemanning. Onder deze bemanning behoorde onder andere John McLachlan, die deelnam aan het zwemteam tijdens de waterlanding en sergeant Joe Holt, verantwoordelijk voor de beveiliging van president Nixon aan boord van het vliegdekschip. De USS Hornet is inmiddels omgebouwd tot museum en ligt permanent in de baai van San Francisco.

Ook zorgt Cisco voor een verbinding met het team in Canberra (Australië) dat verantwoordelijk was voor het volgen van de terugkeer van Apollo 11 in een baan om de aarde, onder wie John Saxon, die ondersteuning bood bij alle Apollo-missies, en Mike Dinn, als adjunct-directeur betrokken bij Apollo-missies 7 tot 14.

Tijdens het gala wordt in het bijzijn van onder andere Felix Baumgartner, de skydiver die in 2012 op een hoogte van 39 kilometer uit de Red Bull Stratos sprong, en de kinderen van Apollo 11 astronauten Buzz Aldrin en Neil Armstrong, stilgestaan bij de historische maanmissie. Daarnaast is er een veiling van ruimtesouvenirs waarvan de opbrengst gaat naar de Aldrin Family Foundation en de Astronaut Scolarship Foundation.

“Het vijftigste Apollo Gala draait om de legendes van dit historische moment”, aldus Andrew Aldrin, president van de Aldrin Family Foundation. “Cisco is een technologie-grootmacht en zelf ook een legende. De technologie van het bedrijf heeft de toekomst en verbindt het gala met een groter publiek dan ooit tevoren. Wij zijn vereerd met Cisco als partner.”

Voor meer informatie: www.apollo50thgala.com

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco