Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 136 dagen geleden)

Meer details over hoe we spraakgegevens beveiligen

We maken bij Google producten die geschikt zijn voor iedereen. Daarom doen we veel moeite om ervoor te zorgen dat onze spraaktechnologie werkt in een groot aantal talen, accenten en dialecten. Daardoor kunnen producten zoals de Google Assistent verzoeken van vele gebruikers begrijpen, of ze nu Engels, Nederlands of Hindi spreken.

Als onderdeel van ons werk om spraaktechnologie te ontwikkelen voor meer talen, werken we met taalexperts over de hele wereld die de nuances en accenten van een specifieke taal begrijpen. Deze taalexperts beoordelen en maken transcripties van een kleine set audiofragmenten om ons van meer taalbegrip te voorzien. Dit is een essentieel onderdeel van het ontwikkelen van spraaktechnologie en noodzakelijk om producten zoals de Google Assistent mogelijk te maken.

We hebben recent vernomen dat een van deze taalexperts ons beleid voor gegevensbeveiliging heeft geschonden door vertrouwelijke, Nederlandstalige audiofragmenten te lekken. Onze privacy- en beveiligingsteams doen actief onderzoek naar dit incident. We zullen actie ondernemen. We houden onze waarborgen opnieuw tegen het licht om te voorkomen dat dit soort misbruik in de toekomst kan plaatsvinden.

We hebben een breed scala aan maatregelen om de privacy van onze gebruikers te beschermen. Zo beoordelen de taalexperts slechts bij benadering 0,2% van alle audiofragmenten, die bovendien niet zijn gekoppeld aan gebruikersaccounts. Ook krijgen de taalexperts de opdracht om niet te transcriberen wanneer er achtergrondgesprekken of andere geluiden zijn te horen, maar alleen als de fragmenten aan Google zijn gericht.

De Google Assistent stuurt alleen audio naar Google wanneer het detecteert dat de gebruiker interactie zoekt met de Assistent, bijvoorbeeld door “Hey Google” te zeggen of door de Assistent te activeren via een knop. Elke keer dat de Assistent met Google communiceert om een verzoek uit te voeren, is een duidelijke indicator te zien (zoals blinkende lampjes bovenop een Google Home of een indicator op het scherm van een Android-toestel).

In zeldzame gevallen kan er op een apparaat met de Google Assistent een zogenoemde “false accept” plaatsvinden. Dit betekent dat er geluiden of woorden in de achtergrond waren te horen die door onze software werd geïnterpreteerd als ons “hotword” (zoals “Oké Google” of “Hey Google”). We werken er heel hard aan om dit te voorkomen en hebben een aantal voorzorgsmaatregelen genomen om te voorkomen dat dit thuis gebeurt.

Producten maken die voor iedereen geschikt zijn zit in het dna van Google. Daarbij stellen we hoge eisen aan onszelf op het gebied van privacy en beveiliging. We stellen dezelfde eisen aan onze partners. Verder maken we het voor onze gebruikers mogelijk om de gegevens die in hun account worden bewaard te beheren. Zo kunnen ze het bewaren van audiofragmenten in hun Google-account geheel uitschakelen of ervoor kiezen die te verwijderen na drie of achttien maanden.

We werken er altijd aan om onze voorlichting over onze instellingen en privacypraktijken te verbeteren. Daarom bekijken we de mogelijkheden om verder te verduidelijken hoe we gegevens gebruiken om spraaktechnologie te verbeteren.

Bezoek je Google-account om deze instellingen te bekijken of te wijzigen en om bewaarde activiteit te bekijken en te verwijderen.
Laatste van Google
Google Maps laat zien: piekdrukte in supermarkt op dinsdag om 15.00 uur

StukTV en Kinderen voor Kinderen best bekeken YouTube-video's van 2019

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 2 jaar en 136 dagen
Google contact

Logo Google

Google sociaal

Google tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise