www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Mendix is leider in nieuw Gartner Magic Quadrant for Multiexperience Development Platforms

Mendix ook benoemd tot één van de twee leveranciers met meest complete visie

Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijd leider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, kondigt aan dat het is benoemd tot leider in het Gartner Magic Quadrant for Multiexperience Development Platforms. Verder is Mendix in dit kwadrant één van de twee vendoren met de meest complete visie.

Het nieuwe Gartner Magic Quadrant for Multiexperience Development Platforms vervangt Gartner’s Magic Quadrant for Mobile Application Development Platforms. Het rapport geeft aan: “Dit is het eerste Magic Quadrant for Multiexperience Development Platforms (MXDPs), de voorganger hiervan was het Magic Quadrant for Mobile App Development Platforms (MADPs). De verandering in de naam illustreert de ontwikkeling die MADPs hebben doorgemaakt om tegemoet te komen aan meer uitgebreide use cases en eisen vanuit het oogpunt van ontwikkeling. Deze eisen gaan verder dan mobiele apps die de ontwikkeling van progressive web apps (PWA’s), conversational apps (voice assistants en chatbots), immersive apps en wearable apps, mogelijk maken.”

Mendix is het enige low-code platform dat echte native mobile applicatie-ontwikkeling biedt. Gebouwd op het React Native open source framework, zorgt Mendix ervoor dat mobiele ontwikkelaars de native ervaring kunnen bieden die gebruikers verwachten. Daarvoor benutten ze het volledige scala aan interface-functies van mobiele apparaten zoals Touch ID, Bluetooth, ‘pull to refresh’, infinite scrolling, camera, geolocatie et cetera.

Verder ondersteunt Mendix de nieuwste mogelijkheden voor multiexperience interactie zoals conversational UI’s inclusief Siri en Alexa, chatbots, augmented reality en real-time toegang tot SAP Leonardo, IBM Watson en andere cognitieve AI cloud-diensten.

“Met Mendix kunnen ontwikkelaars uitzonderlijke ervaringen bieden waar gebruikers blij van worden en krachtige, competitieve differentiatie creëren voor hun merken”, zegt Johan den Haan, CTO van Mendix. “Maar je hebt wel de juiste architectuur, een goede design mindset en een intensieve samenwerking tussen business- en technologie-experts nodig om betekenisvolle ervaringen te creëren, zodat daadwerkelijk de waarde wordt geleverd die met verbeterde interactie wordt beloofd.”

De cloud-native, microservices-gebaseerde architectuur van Mendix zorgt ervoor dat ontwikkelaars steeds meer ervaringen kunnen creëren voor iedere interactie en voor elke persoon zonder de onderliggende business logica, data en integraties opnieuw te hoeven uitvoeren. Deze gepersonaliseerde en vaak in de context passende ervaringen, worden ook steeds vaker verwacht door gebruikers omdat zij in toenemende mate te maken krijgen met nieuwe interactiemogelijkheden die gebruiksvriendelijker en relevanter zijn.

Het Mendix-platform bevat twee geïntegreerde ontwikkelomgevingen - Studio voor citizen developers en Studio Pro voor professionele ontwikkelaars - om nauwe en duurzame samenwerking tussen business- en technologie-experts te faciliteren. Een gemeenschappelijk meta-data model en bi-directionele synchronisatie tussen de omgevingen zorgt ervoor dat het team zich kan blijven focussen om effectief tegemoet te komen aan de behoefte vanuit de business aan duidelijkere communicatie en het aanzienlijk versnellen van de deployment.

“Multiexperience applicaties zijn een van de belangrijkste middelen voor interactie binnen digitale organisaties”, zegt Derek Roos, CEO van Mendix. “Ons platform is ontworpen om nieuwe en toekomstige, interactieve schemes te integreren. We hebben hard gewerkt om onze positie als leider in deze belangrijke categorie te verdienen en zijn blij dat we ook erkenning krijgen door genoemd te zijn als één van de twee leveranciers met de meest complete visie.”

Klik hier voor een gratis exemplaar van het Gartner-rapport.

Lees hier meer over het Mendix-platform.

---------------

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in no-code/low-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Mendix contact

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl