www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Loyaliteit op werkvloer neemt af: een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever

Amersfoort, 11 juli 2019 – De huidige krapte op de arbeidsmarkt is terug te zien in de mate van loyaliteit van medewerkers richting de werkgever. Hoewel 59 procent van de medewerkers verwacht over twee jaar nog bij dezelfde werkgever te werken, is dit een daling ten opzichte van vier jaar geleden. Toen kon nog 65 procent van de medewerkers zich in dit toekomstbeeld vinden. Daarnaast zijn ook leidinggevenden minder loyaal. Een op de vijf leidinggevenden (19%) verlaat het liefst morgen nog zijn huidige werkgever om ergens anders te starten. Dit blijkt uit het jaarlijkse HR Benchmarkonderzoek van HR-dienstverlener Visma | Raet.

Vitale organisatie stimuleert loyaliteit
Voor de loyaliteit van medewerkers is het belang van een vitale organisatie groot. Eén van de manieren om vitaliteit en daarmee loyaliteit te stimuleren is middels een persoonlijk budget. Daar hebben de medewerkers wel oren naar, zo blijkt uit het onderzoek. 38 procent van hen vindt het wenselijk om een persoonlijk budget ten behoeve van hun vitaliteit en inzetbaarheid te ontvangen. Volgens 71 procent van de bestuurders van organisaties draagt een vitale organisatie ook bij aan het duurzaam inzetbaar houden van medewerkers. Daarnaast levert die vitaliteit volgens ruim de helft van de bestuurders (55%) nog eens extra tevredenheid op bij de medewerkers.

Peter Kuijt, Manager Talentmanagement bij Visma | Raet: “Organisaties die de achterdeur goed dichthouden én aantrekkelijk zijn voor elke generatie, zijn in staat talentvolle medewerkers te vinden en aan zich te binden. Als organisatie is het belangrijk om goed voor je personeel te zorgen. Investeren in de gezondheid van medewerkers is daar een onderdeel van. Het is bewezen dat medewerkers productiever worden wanneer hun gezondheid op peil is. Zorg daarom voor aantrekkelijk werkgeverschap en stimuleer de gezondheid. Op deze manier realiseren organisaties meer loyaliteit bij huidige medewerkers en wordt de bereidheid om langer voor eenzelfde werkgever te werken groter.”

Jaarlijks benchmarkonderzoek
De HR Benchmark is het jaarlijkse onderzoek van Visma | Raet naar actuele HR-trends in Nederland. Aan het onderzoek deden dit jaar 1.835 medewerkers (waarvan 413 leidinggevenden), 307 flexwerkers, 614 HR-professionals en 78 bestuurders mee uit verschillende branches. Dit jaar is het de elfde keer dat Raet het Benchmarkonderzoek uitvoert. Het onderzoek vond plaats in de periode van 23 juli tot en met 27 augustus 2018. De Raet HR Benchmark 2019 werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction. De verschillende onderzoeksrapporten zijn te downloaden via: www.hrbenchmark2019.nl.

Over Visma | Raet
Visma | Raet is marktleider in cloudoplossingen en daaraan gerelateerde services, met name op het gebied van HR-processen en salarisverwerking. Met haar software en services helpt Visma | Raet klanten om de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek te hebben. Visma | Raet en haar strategische partners bieden een geïntegreerd platform dat de waardeketen van haar klanten ondersteunt met relevante analytics en gebruikersbeheer. Gebruikers kunnen vanuit het Visma | Raet-platform op elk moment toegang krijgen tot de gewenste applicaties. Visma | Raet is onderdeel van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië en behorend tot de top 10 van Europese business softwarehuizen. Visma AS heeft in totaal 800.000 klanten en 8.500 medewerkers. Kijk voor meer informatie op: www.raet.nl

Marcommit
Marlin Goethals
+31 (0)35-5822730
raet@marcommit.nl
Eerder van Visma | Raet
27 sep 2019 Tevredenheid over salaris bij Nederlanders gedaald na presentatie plannen op Prinsjesdag

18 sep 2019 Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen

12 sep 2019 72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl