www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Lightspeed voegt nieuwe voorraadbeheerfuncties toe aan retailsoftware

De nieuwe functies zorgen voor effectiever voorraadbeheer en meer grip op dagelijkse processen

Amsterdam, 10 juli 2019 - Er zijn nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan Lightspeed Retail, een product van Lightspeed, leverancier van omnichannel point-of-sale software, oplossingen en ondersteunende systemen voor onafhankelijke retailers en restaurants. Deze functies bieden onafhankelijke retailers meer grip op hun voorraadbeheer en verbeterd inzicht in de werkelijke bedrijfsprestaties.

Nieuwe functies in Lightspeed Retail
  • Negatieve voorraad: aan de hand van uitgebreide rapporten kunnen retailers nu de oorzaak van voorraadtekorten achterhalen. Retailers beschikken daardoor over accurate en up-to-date voorraadinformatie.
    • De verbeterde omnichannel-mogelijkheden zorgen voor slim en soepel beheer van voor- en nabestellingen voor fysieke winkels en webshops. Deze functie is voor alle klanten direct beschikbaar bij het activeren van de feature.
  • Een datagedreven dashboard: dit dashboard biedt retailers inzicht in de voortgang van hun doelstellingen ten aanzien van de omzet, marge, winst, verkoop, kortingen, restitutie enzovoort.
  • Retourneringen aan leveranciers: voorraadbeheer is vereenvoudigd door retailers onder meer inzicht te bieden in retourneringen aan leveranciers.
  • Afbeeldingen in meerdere formaten: dankzij de verbeterde ondersteuning voor afbeeldingen kunnen retailers hun producten online beter in detail weergeven. Zo hebben consumenten een betere online ervaring en verhoogt de retailer z’n conversie.
“Er is een toenemende vraag naar een beheertool die retailers helpt om effectiever om te gaan met overschotten en tekorten door wijzigingen in hun productassortiment”, zegt Dax Dasilva, de oprichter en CEO van Lightspeed. “Deze nieuwe functionaliteiten bieden retailers optimaal inzicht in alle factoren die van invloed zijn op hun voorraad: van inkooporders tot bestellingen van producten die niet op voorraad blijken te zijn. Daarmee kunnen ze de voorraadplanning optimaal op de actuele situatie afstemmen.”

“Negatieve voorraad werkt perfect voor onze backorders van eCommerce. Wanneer je een product verkoopt, gaat deze naar -1 en zodra de inkooporder binnen is, gaat de voorraad weer terug naar 0. Dit heeft ons heel erg geholpen. Ook kun je snel de fouten in je voorraad zien en oplossen.” - Marco Oreel, BD Store

Binnenkort te verwachten functionaliteiten
  • Point-of-sale app voor iOS: Een nieuw ontwerp van de app draagt bij aan een verbeterde mobiele POS-ervaring met nieuwe, meer gestroomlijnde workflows.

Over Lightspeed POS Inc.
Lightspeed, met het hoofdkantoor in Montréal, Canada, is een cloud-gebaseerd commercieplatform voor kleine en middelgrote bedrijven. Ondernemers worden voorzien van functionaliteiten die ze nodig hebben om via verschillende kanalen te verkopen, de dagelijkse activiteiten te managen, verbinding aan te gaan met consumenten, betalingen te accepteren en hierdoor te groeien. Lightspeed is actief in meer dan 100 landen en ondersteunt lokale ondernemingen zowel binnen de retail als de horeca. Het bedrijf is opgericht in 2005 en is in 2019 erkend door een beursgang die in de technologie top 10 staat op de Toronto Stock Exchange. Inmiddels is Lightspeed uitgegroeid tot ruim 700 medewerkers, met kantoren in Canada, de VS, Europa en Australië. Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam.

Voor meer informatie, bezoek: https://www.lightspeedhq.nl

Facebook: Facebook.com/LightspeedHQ, Twitter: @LightspeedHQ en Instagram: @LightspeedHQ.