www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

Multiplay aanbieders behalen omzet van EUR 1,23 miljard in Q1 2019

Houten, The Netherlands, 10 July 2019 - Er zijn in Nederland meer dan 7 miljoen huishoudens die multiplay-abonnementen afnemen. In het eerste kwartaal van dit jaar werd het aantal van 7,03 miljoen behaald, waar de teller voor de jaarwisseling op 6,995 miljoen bleef steken. Dat blijkt uit het kwartaalrapport Dutch Consumer Multiplay Market van Telecompaper. Onder multiplay verstaan we alle abonnementen waarbij breedband wordt gecombineerd met televisie, mobiel en/of vaste telefonie. Op een totaal van 7,9 miljoen huishoudens neemt dus 88 procent meer dan één dienst af bij dezelfde provider.

De meest voorkomende combinatie is de traditionele triple play bundel van breedband, vaste telefonie en tv (2,9 miljoen), maar dit aantal neemt in hoog tempo af. Ten opzichte van een jaar geleden zijn er bijna 250.000 minder. Na deze combinatie wordt de zogenaamde quad play het meest afgenomen: 1,8 miljoen abonnees. De snelste groeier in het afgelopen kwartaal was de combinatie breedband, tv en mobiel.

De totale omzet op deze markt bedraagt EUR 1,23 miljard en net als het aantal klanten blijft ook de omzet toenemen. Op jaarbasis realiseerden de aanbieders in totaal een omzetgroei van 4,4 procent. De meeste omzet wordt nog net behaald met de traditionele triple play diensten (EUR 463 miljoen), maar de stijgende kwartaalomzet van quad play zal in de loop van dit jaar de grootste zijn. Nu ligt deze op EUR 442 miljoen.

VodafoneZiggo en KPN bedienen 85% van de markt
Het zijn VodafoneZiggo en KPN die zowel qua abonneeaantallen als qua kwartaalomzet de dienst uitmaken op de multiplay-markt. Gezamenlijk bedienen deze twee bedrijven 85 procent van de huishoudens en zijn goed voor 88,2 procent van de omzet. Nummer drie op deze markt is T-Mobile, nu het met Tele2 gefuseerd is.

KPN is de grootste aanbieder van quad play diensten, terwijl VodafoneZiggo zich de grootste mag noemen bij de combinaties van drie diensten, inclusief de traditionele triple play.

Vooruitzichten
De traditionele triple plays met breedband, vaste telefonie en televisie zullen vaker ingeruild worden voor breedband, televisie en mobiele telefonie bij dezelfde aanbieder, of gecombineerd worden met mobiele abonnementen.

Een andere trend op deze markt is de consolidatie, waardoor er groei ontstaat onder de uitdagers. De combinatie van T-Mobile en Tele2 zorgt voor grotere vast-mobiel mogelijkheden en door de introductie van mobiele diensten door Delta Fiber Nederland mengt ook deze speler zich nadrukkelijker op de multiplay markt.

Voor de redactie
Dual play-, triple play- en quad play-pakketten zijn in Nederland inmiddels de norm. Het rapport Dutch Consumer Multiplay Market geeft een (bijna) volledige blik op de Nederlandse multiplay-markt. Het bevat analyses van de abonneeaantallen van de vier single plays (breedband, vaste telefonie, tv, mobiel), verdeeld over de diverse multiplays en de aanbieders op de Nederlandse markt. Bovendien bevat het rapport de analyses van de service revenues uit deze multiplays, tevens uitgesplitst naar de aanbieders. Het rapport verschijnt op kwartaalbasis en is verkrijgbaar voor EUR 3.500.

Telecompaper
Telecompaper is een gerespecteerde, onafhankelijk opererende marktonderzoeker en persbureau met een focus op de nationale en internationale Technologie-, Media- en Telecommunicatiesector (TMT). Telecompaper levert klanten informatie, inzichten, analyses en nieuws. Nationale en internationale bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen gebruiken onze informatie om beslissingen in alle geledingen van de organisatie te nemen en hun beleid uit te stippelen. Kijk voor meer informatie op onze website: www.telecompaper.com.

Kamiel Albrecht
Telefoon: +31 30 6349600
Email: Kamiel@telecompaper.com
Laatste van Telecompaper
Meerderheid Nederlanders kijkt positief naar toepassingen 5G

VRiend wint 5G Innovation Challenge

Nederlanders willen wel snel 5G-internet, maar gaan niet zelf investeren
Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Telecompaper contact

Logo Telecompaper

Alejandra van de Roer
  alejandra@telecompaper.com
  www.telecompaper.com
Telecompaper sociaal

Telecompaper tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl