www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

Linux snelst groeiende besturingssysteem op thin clients volgens marktanalist IDC

Breukelen, 9 juli 2019 – In het IDC rapport “Leverage Linux to Transform Endpoints and Thrive in the Cloud and Edge Revolution” stelt de marktanalist dat het aantal thin clients dat wereldwijd van 2015 tot 2018 is uitgeleverd met het Linux besturingssysteem 6% gegroeid is. Daar waar Windows het met 5% groei moet doen. Daarmee heeft het Linux-platform Windows voor het eerst ingehaald op het gebied van thin clients. Verder constateert IDC dat de vraag naar snelheid, onderlinge samenwerkingsmogelijkheden en innovatie nooit eerder zo groot is geweest op de digitale werkvloer. De toename van het aantal millennials en professionals uit de Generatie Z in het personeelsbestand is van grote invloed op deze ontwikkeling, aldus IDC.

De opkomst van cloudgebaseerde werkomgevingen zorgt voor meer productiviteit, beheersbaarheid en een veilige digitale werkomgeving tegen lagere kosten. Die ontwikkeling betekent ook dat steeds meer gebruikers het merendeel van hun functionaliteit niet langer op lokale werkplekapparatuur hebben draaien. Steeds meer data, applicaties maar ook besturingssystemen komen uit de cloud. Dat verklaart volgens IDC waarom organisaties vaker kiezen voor Linux als besturingssysteem op thin clients. Dat biedt een veiligere toegang tot alles wat in de cloud beschikbaar is.

“Werkplekapparatuur moet vooral veilig zijn plus een stabiele en snelle toegang geven naar een cloudgebaseerde omgeving. Linux is bij uitstek zo’n veilig portaal dankzij de lage beheerskosten, grote flexibiliteit en stabiliteit voor IT-beheerders”, vertelt Archana Venkatramen, auteur van de IDC Infobrief en Research Manager European Datacenter Research bij IDC. “Massale cloudadoptie plus gebruikers die dankzij hun smartphone beter dan ooit weten wat er mogelijk is, zorgen ervoor, dat we steeds hogere eisen stellen aan snelheid, betere samenwerking en vernieuwing.”

“IGEL is klaar voor een toekomstbestendige digitale werkomgeving. Wij leveren een veilige Linux-omgeving waar elke willekeurige zakelijke (mobiele) pc of thin client op aangehaakt kan worden. Daarmee lijkt Linux hard op weg om de standaard te worden voor een cloudgebaseerde werkplekomgeving. Ook in Nederland ervaren we dat organisaties steeds vaker kiezen voor Linux in de desktopomgeving omdat dit een veiliger, stabieler en kostenefficiëntere beheeromgeving biedt. Zo kunnen IT-beheerders vanaf één plek duizenden gebruikers ondersteunen en daarmee een ware (mobiele) multi-client omgeving op afstand realiseren”, concludeert Hans Vogel, Country Manager bij IGEL in Nederland.

Het IGEL OS luidt een nieuwe generatie in van edge-besturingssystemen voor cloudwerkplekomgevingen. Dit besturingssysteem voorziet in een stevige beveiliging en ondersteunt iedere virtuele en cloudomgeving met inbegrip van Citrix, VMware, Amazon Web Services, Microsoft Azure en Google Cloud. IGEL OS draait op alle x86 compatible computertoestellen en staat garant voor veilig gebruik vanaf elke willekeurige locatie.

Meer informatie uit de IDC Infobrief is beschikbaar op: https://www.igel.com/wp-content/uploads/2019/06/IDC-Infobrief-Leverage-Linux-to-Transform-Endpoints-Jun-2019.pdf.
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
IGEL Technolog.. contact

Logo IGEL Technology

info@igel.com
  www.igel.com
IGEL Technolog.. sociaal

IGEL Technolog.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage