www.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!

Linux snelst groeiende besturingssysteem op thin clients volgens marktanalist IDC

Breukelen, 9 juli 2019 – In het IDC rapport “Leverage Linux to Transform Endpoints and Thrive in the Cloud and Edge Revolution” stelt de marktanalist dat het aantal thin clients dat wereldwijd van 2015 tot 2018 is uitgeleverd met het Linux besturingssysteem 6% gegroeid is. Daar waar Windows het met 5% groei moet doen. Daarmee heeft het Linux-platform Windows voor het eerst ingehaald op het gebied van thin clients. Verder constateert IDC dat de vraag naar snelheid, onderlinge samenwerkingsmogelijkheden en innovatie nooit eerder zo groot is geweest op de digitale werkvloer. De toename van het aantal millennials en professionals uit de Generatie Z in het personeelsbestand is van grote invloed op deze ontwikkeling, aldus IDC.

De opkomst van cloudgebaseerde werkomgevingen zorgt voor meer productiviteit, beheersbaarheid en een veilige digitale werkomgeving tegen lagere kosten. Die ontwikkeling betekent ook dat steeds meer gebruikers het merendeel van hun functionaliteit niet langer op lokale werkplekapparatuur hebben draaien. Steeds meer data, applicaties maar ook besturingssystemen komen uit de cloud. Dat verklaart volgens IDC waarom organisaties vaker kiezen voor Linux als besturingssysteem op thin clients. Dat biedt een veiligere toegang tot alles wat in de cloud beschikbaar is.

“Werkplekapparatuur moet vooral veilig zijn plus een stabiele en snelle toegang geven naar een cloudgebaseerde omgeving. Linux is bij uitstek zo’n veilig portaal dankzij de lage beheerskosten, grote flexibiliteit en stabiliteit voor IT-beheerders”, vertelt Archana Venkatramen, auteur van de IDC Infobrief en Research Manager European Datacenter Research bij IDC. “Massale cloudadoptie plus gebruikers die dankzij hun smartphone beter dan ooit weten wat er mogelijk is, zorgen ervoor, dat we steeds hogere eisen stellen aan snelheid, betere samenwerking en vernieuwing.”

“IGEL is klaar voor een toekomstbestendige digitale werkomgeving. Wij leveren een veilige Linux-omgeving waar elke willekeurige zakelijke (mobiele) pc of thin client op aangehaakt kan worden. Daarmee lijkt Linux hard op weg om de standaard te worden voor een cloudgebaseerde werkplekomgeving. Ook in Nederland ervaren we dat organisaties steeds vaker kiezen voor Linux in de desktopomgeving omdat dit een veiliger, stabieler en kostenefficiëntere beheeromgeving biedt. Zo kunnen IT-beheerders vanaf één plek duizenden gebruikers ondersteunen en daarmee een ware (mobiele) multi-client omgeving op afstand realiseren”, concludeert Hans Vogel, Country Manager bij IGEL in Nederland.

Het IGEL OS luidt een nieuwe generatie in van edge-besturingssystemen voor cloudwerkplekomgevingen. Dit besturingssysteem voorziet in een stevige beveiliging en ondersteunt iedere virtuele en cloudomgeving met inbegrip van Citrix, VMware, Amazon Web Services, Microsoft Azure en Google Cloud. IGEL OS draait op alle x86 compatible computertoestellen en staat garant voor veilig gebruik vanaf elke willekeurige locatie.

Meer informatie uit de IDC Infobrief is beschikbaar op: https://www.igel.com/wp-content/uploads/2019/06/IDC-Infobrief-Leverage-Linux-to-Transform-Endpoints-Jun-2019.pdf.
Laatste van IGEL Technology
IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL

IGEL benoemt Casey Cheyne tot Vice President Cloud Partnerships
IGEL Technolog.. contact

Logo IGEL Technology

info@igel.com
  www.igel.com
IGEL Technolog.. sociaal

IGEL Technolog.. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl