Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 76 dagen geleden)

Linux snelst groeiende besturingssysteem op thin clients volgens marktanalist IDC

Breukelen, 9 juli 2019 – In het IDC rapport “Leverage Linux to Transform Endpoints and Thrive in the Cloud and Edge Revolution” stelt de marktanalist dat het aantal thin clients dat wereldwijd van 2015 tot 2018 is uitgeleverd met het Linux besturingssysteem 6% gegroeid is. Daar waar Windows het met 5% groei moet doen. Daarmee heeft het Linux-platform Windows voor het eerst ingehaald op het gebied van thin clients. Verder constateert IDC dat de vraag naar snelheid, onderlinge samenwerkingsmogelijkheden en innovatie nooit eerder zo groot is geweest op de digitale werkvloer. De toename van het aantal millennials en professionals uit de Generatie Z in het personeelsbestand is van grote invloed op deze ontwikkeling, aldus IDC.

De opkomst van cloudgebaseerde werkomgevingen zorgt voor meer productiviteit, beheersbaarheid en een veilige digitale werkomgeving tegen lagere kosten. Die ontwikkeling betekent ook dat steeds meer gebruikers het merendeel van hun functionaliteit niet langer op lokale werkplekapparatuur hebben draaien. Steeds meer data, applicaties maar ook besturingssystemen komen uit de cloud. Dat verklaart volgens IDC waarom organisaties vaker kiezen voor Linux als besturingssysteem op thin clients. Dat biedt een veiligere toegang tot alles wat in de cloud beschikbaar is.

“Werkplekapparatuur moet vooral veilig zijn plus een stabiele en snelle toegang geven naar een cloudgebaseerde omgeving. Linux is bij uitstek zo’n veilig portaal dankzij de lage beheerskosten, grote flexibiliteit en stabiliteit voor IT-beheerders”, vertelt Archana Venkatramen, auteur van de IDC Infobrief en Research Manager European Datacenter Research bij IDC. “Massale cloudadoptie plus gebruikers die dankzij hun smartphone beter dan ooit weten wat er mogelijk is, zorgen ervoor, dat we steeds hogere eisen stellen aan snelheid, betere samenwerking en vernieuwing.”

“IGEL is klaar voor een toekomstbestendige digitale werkomgeving. Wij leveren een veilige Linux-omgeving waar elke willekeurige zakelijke (mobiele) pc of thin client op aangehaakt kan worden. Daarmee lijkt Linux hard op weg om de standaard te worden voor een cloudgebaseerde werkplekomgeving. Ook in Nederland ervaren we dat organisaties steeds vaker kiezen voor Linux in de desktopomgeving omdat dit een veiliger, stabieler en kostenefficiëntere beheeromgeving biedt. Zo kunnen IT-beheerders vanaf één plek duizenden gebruikers ondersteunen en daarmee een ware (mobiele) multi-client omgeving op afstand realiseren”, concludeert Hans Vogel, Country Manager bij IGEL in Nederland.

Het IGEL OS luidt een nieuwe generatie in van edge-besturingssystemen voor cloudwerkplekomgevingen. Dit besturingssysteem voorziet in een stevige beveiliging en ondersteunt iedere virtuele en cloudomgeving met inbegrip van Citrix, VMware, Amazon Web Services, Microsoft Azure en Google Cloud. IGEL OS draait op alle x86 compatible computertoestellen en staat garant voor veilig gebruik vanaf elke willekeurige locatie.

Meer informatie uit de IDC Infobrief is beschikbaar op: https://www.igel.com/wp-content/uploads/2019/06/IDC-Infobrief-Leverage-Linux-to-Transform-Endpoints-Jun-2019.pdf.
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 2 jaar en 76 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting