www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 105 dagen geleden)

Linux snelst groeiende besturingssysteem op thin clients volgens marktanalist IDC

Breukelen, 9 juli 2019 – In het IDC rapport “Leverage Linux to Transform Endpoints and Thrive in the Cloud and Edge Revolution” stelt de marktanalist dat het aantal thin clients dat wereldwijd van 2015 tot 2018 is uitgeleverd met het Linux besturingssysteem 6% gegroeid is. Daar waar Windows het met 5% groei moet doen. Daarmee heeft het Linux-platform Windows voor het eerst ingehaald op het gebied van thin clients. Verder constateert IDC dat de vraag naar snelheid, onderlinge samenwerkingsmogelijkheden en innovatie nooit eerder zo groot is geweest op de digitale werkvloer. De toename van het aantal millennials en professionals uit de Generatie Z in het personeelsbestand is van grote invloed op deze ontwikkeling, aldus IDC.

De opkomst van cloudgebaseerde werkomgevingen zorgt voor meer productiviteit, beheersbaarheid en een veilige digitale werkomgeving tegen lagere kosten. Die ontwikkeling betekent ook dat steeds meer gebruikers het merendeel van hun functionaliteit niet langer op lokale werkplekapparatuur hebben draaien. Steeds meer data, applicaties maar ook besturingssystemen komen uit de cloud. Dat verklaart volgens IDC waarom organisaties vaker kiezen voor Linux als besturingssysteem op thin clients. Dat biedt een veiligere toegang tot alles wat in de cloud beschikbaar is.

“Werkplekapparatuur moet vooral veilig zijn plus een stabiele en snelle toegang geven naar een cloudgebaseerde omgeving. Linux is bij uitstek zo’n veilig portaal dankzij de lage beheerskosten, grote flexibiliteit en stabiliteit voor IT-beheerders”, vertelt Archana Venkatramen, auteur van de IDC Infobrief en Research Manager European Datacenter Research bij IDC. “Massale cloudadoptie plus gebruikers die dankzij hun smartphone beter dan ooit weten wat er mogelijk is, zorgen ervoor, dat we steeds hogere eisen stellen aan snelheid, betere samenwerking en vernieuwing.”

“IGEL is klaar voor een toekomstbestendige digitale werkomgeving. Wij leveren een veilige Linux-omgeving waar elke willekeurige zakelijke (mobiele) pc of thin client op aangehaakt kan worden. Daarmee lijkt Linux hard op weg om de standaard te worden voor een cloudgebaseerde werkplekomgeving. Ook in Nederland ervaren we dat organisaties steeds vaker kiezen voor Linux in de desktopomgeving omdat dit een veiliger, stabieler en kostenefficiëntere beheeromgeving biedt. Zo kunnen IT-beheerders vanaf één plek duizenden gebruikers ondersteunen en daarmee een ware (mobiele) multi-client omgeving op afstand realiseren”, concludeert Hans Vogel, Country Manager bij IGEL in Nederland.

Het IGEL OS luidt een nieuwe generatie in van edge-besturingssystemen voor cloudwerkplekomgevingen. Dit besturingssysteem voorziet in een stevige beveiliging en ondersteunt iedere virtuele en cloudomgeving met inbegrip van Citrix, VMware, Amazon Web Services, Microsoft Azure en Google Cloud. IGEL OS draait op alle x86 compatible computertoestellen en staat garant voor veilig gebruik vanaf elke willekeurige locatie.

Meer informatie uit de IDC Infobrief is beschikbaar op: https://www.igel.com/wp-content/uploads/2019/06/IDC-Infobrief-Leverage-Linux-to-Transform-Endpoints-Jun-2019.pdf.
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL
Verstreken tijd: 1 jaar en 105 dagen
IGEL Technolog.. contact

Logo IGEL Technology

info@igel.com
  www.igel.com
IGEL Technolog.. sociaal

IGEL Technolog.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Nextmoves
Logo Onguard
Logo Red Hat, Inc.