www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Helft van de organisaties ziet cloud-apps als risico voor cyberaanvallen

Amsterdam, 9 juli 2019 – Bijna de helft (49%) van alle organisaties denkt dat cloud-apps hen tot doelwit maken voor cyberaanvallen. Dit is terug te vinden in de top drie van redenen waarom organisaties volgens zichzelf doelwit zijn van criminelen. Andere genoemde redenen zijn onbeschermde infrastructuren zoals IoT-devices (54%) en webportals (50%). Dit blijkt uit het Access Management Index 2019 onderzoek van Thales waarin wereldwijd 1.050 IT-beslissers werden ondervraagd.

Om zich te beveiligen tegen de risico’s van cloud-apps vertrouwt driekwart van de organisaties op toegangsbeheer. Met name two-factor authenticatie (58%), smart single sign-on (49%) en biometrische authenticatie (47%) worden gezien als effectieve tools om cloud- en webgebaseerde apps te beveiligen.

Toename in beveiligingsinspanningen
Consumenten zijn zich meer bewust van de risico’s met betrekking tot datalekken. Dit heeft ertoe geleid dat bijna alle bevraagde organisaties in de afgelopen twaalf maanden aandacht hebben besteed aan access management. De focus lag met name op het opleiden van personeel (52%), het extra investeren in access management (45%) en het maken van access management tot een prioriteit van het bestuur (44%). Ondanks deze inspanningen blijft inefficiënt cloud access management een zorg voor 95 procent van de IT-beslissers. Met name de impact op security (52%), de beschikbare tijd van IT’ers (44%) en de kosten (36%) zorgen voor hoofdbrekens. Als het gaat om het implementeren van oplossingen voor toegangsbeheer, worden kosten (40%), menselijke fouten (39%) en problemen bij de integratie (36%) als grootste obstakels genoemd.

Tina Stewart, vice president market strategy for cloud protection and licensing activity bij Thales: "De snelle groei van applicaties in de cloud biedt organisaties veel voordelen. Dit onderzoek toont echter aan dat organisaties zichzelf blootstellen aan onnodige dreigingen als ze zich niet goed beveiligen. Terwijl organisaties grip krijgen op de cloud met behulp van access management, moeten IT-beslissers ervoor zorgen dat zij de risico’s van hun cloudapplicaties begrijpen om de relevante beveiligingsoplossingen te implementeren. Zonder effectieve hulpmiddelen voor access management lopen organisaties een groter risico op inbreuken en extra kosten.”

Over Thales
De mensen op wie we allemaal vertrouwen om de wereld draaiende te houden, vertrouwen op Thales. Onze klanten komen naar ons toe met grote ambities: om het leven beter te maken, om ons veilig te houden. Door een unieke combinatie van diverse expertise, talenten en culturen, ontwerpen en leveren onze architecten buitengewone hoogtechnologische oplossingen. Oplossingen die morgen mogelijk maken, en wel vandaag. Van de bodem van de oceanen tot diep in de ruimte en cyberspace helpen we onze klanten slimmer te denken en sneller te handelen – zodat groeiende complexiteit en ieder beslissend moment beheersbaar blijft. Thales genereert na de overname van Gemalto in 2019 een omzet van € 19 miljard met 80.000 werknemers in 68 landen.

Volg Thales via Twitter, LinkedIn, Facebook en YouTube

Meer informatie:
Marcommit
Emily Stolker
gemaltoidp@marcommit.nl
Laatste van Thales
IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Fujitsu kiest voor identificatie- en beveiligingstechnologie van Thales

Logo Marcommit

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl