Alliander kiest Workday voor ondersteuning van de digitale transformatie in HR

AMSTERDAM – 9 juli 2019Workday, Inc.(NASDAQ: WDAY), toonaangevend in enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources, maakt vandaag bekend dat Alliander per 1 juli live is met Workday Human Capital Management (HCM) en Workday Recruiting & Learning. Daarmee ondersteunt Alliander haar digitale transformatie traject en verbetert het haar bedrijfsefficiëntie dankzij één geïntegreerd HR-systeem.

Alliander NV is een netwerkbedrijf. Alliander zorgt voor een betrouwbare, betaalbare en bereikbare energievoorziening in een groot deel van Nederland. De aandelen zijn in handen van provincies en gemeenten. Alliander wordt gevormd door een groep bedrijven en heeft ongeveer 7.450 mensen (6.800 fte) in dienst. Gezamenlijk staat de organisatie voor hoogwaardige kennis van energienetwerken, energietechniek en technische innovaties.

De implementatie van Workday betekent een bedrijfsbrede overstap naar de cloud. Dat draagt ertoe bij dat Alliander een meer dynamische en digitaal georiënteerde organisatie wordt.

De belangrijkste redenen om voor Workday te kiezen, zijn voor Alliander:
  • de ondersteuning van een cloud first-strategie van het bedrijf;
  • de overstap naar één geïntegreerd systeem, waardoor alle data in de gehele Alliander Group wordt gestroomlijnd;
  • de voordelen van een eenvoudige, intuïtieve HR-oplossing, die snel te implementeren is en voor medewerkers gemakkelijk te begrijpen en te gebruiken is, waar ze zich ook bevinden;
  • de mogelijkheden voor HR-managers om autonomer en analytischer te zijn.
“We zijn blij dat we in samenwerking met Workday onze HR-processen stroomlijnen en, zeker belangrijk, onze strategische overstap naar de cloud kunnen ondersteunen. Een van de belangrijke redenen waarom we voor Workday hebben gekozen, was het vooruitzicht van één uniform, gebruiksvriendelijk systeem, waar mensen altijd en overal toegang toe hebben”, zegt Karin Hofman, IT Manager van Alliander. “In een energiemarkt die zich continu ontwikkelt, geeft het vertrouwen dat we een HR-oplossing hebben die onze ontwikkeling ondersteunt.”

Erik ten Bruggencate, Country Manager Benelux van Workday, voegt daaraan toe: “We zijn erg enthousiast dat we Alliander kunnen ondersteunen in haar digitale transformatie-traject. Workday geeft HR-managers meer inzicht en dat biedt hen de mogelijkheid om autonomer en strategischer te opereren – en dat allemaal in één geïntegreerd systeem. Wij geloven dat deze vorm van transparantie en de mogelijkheid om Workday overal en altijd te gebruiken, Alliander ondersteunt bij het behalen van de doelstellingen.”

Over Workday
Workday is een toonaangevende leverancier van enterprise cloud applicaties voor finance en human resources. Workday is opgericht in 2005 en levert applicaties op het gebied van financial management, human capital management en analytics die zijn ontworpen voor de grootste ondernemingen, onderwijsinstellingen en overheidsinstanties wereldwijd. Honderden ondernemingen, variërend van medium enterprises tot Fortune 50 companies, hebben inmiddels voor Workday gekozen.Meer informatie op www.workday.com en www.workday.nl.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen, onder andere verklaringen omtrent de verwachte prestaties en voordelen van de producten van Workday.De woorden "geloven", “kunnen”, “zullen”, “plannen”, “verwachten” en soortgelijke termen zijn bedoeld om aan te geven dat het om toekomstgerichte verklaringen gaat. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn onderhevig aan risicofactoren, onzekerheden en aannames. Indien de risicofactoren concreet worden of aannames onjuist blijken, kunnen resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten die in deze toekomstgerichte verklaringen zijn genoemd. Risicofactoren houden onder meer in, maar beperken zich niet tot, de risicofactoren zoals beschreven in de bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) gedeponeerde stukken, waaronder ons Formulier 10-Q voor het kwartaal dat op 30 april 2018 eindigde, en onze toekomstige verslagen die wij van tijd tot tijd aan de SEC zullen overleggen, waarin de feitelijke resultaten kunnen afwijken van de verwachte resultaten. Workday aanvaardt geen enkele verplichting en heeft op dit moment niet de intentie om eventuele toekomstgerichte verklaringen na publicatie te actualiseren.

Niet op de markt gebrachte diensten, kenmerken of functies die in dit document, op onze website of in andere persberichten of publieke verklaringen zijn genoemd en op dit moment niet beschikbaar zijn, kunnen naar goeddunken door Workday worden gewijzigd en kunnen niet als gepland of in het geheel niet worden geleverd. Klanten die diensten van Workday, Inc. aanschaffen, dienen hun aankoopbeslissing te maken op basis van de op dit moment beschikbare diensten, kenmerken en functies.

© 2019. Workday, Inc. Alle rechten voorbehouden. Workday en het logo van Workday zijn geregistreerde merken van Workday, Inc.

Workday Persdesk
Karin van Geelen