www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Hosting bedrijf WorldStream breidt R&D afdeling uit van 3 naar 10 medewerkers

Naaldwijk, 8 juli 2019 – WorldStream, een snelgroeiende wereldwijde leverancier van Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting oplossingen met meer dan 15.000 dedicated servers in beheer in twee eigen datacenters in Naaldwijk, heeft zijn Research & Development afdeling in een paar maanden tijd uitgebreid van 3 naar 10 medewerkers. De significante uitbreiding van het R&D team is bedoeld om de innovatiekracht van WorldStream verder te vergroten, onder andere waar het gaat om de doorontwikkeling van de wereldwijde netwerkbackbone met 10Tbps beschikbare bandbreedte en de ontwikkeling van nieuwe technologieën voor WorldStream’s ‘DD0S wasstraat’ genaamd WorldStream DDoS Shield.

Het bestaande R&D-team van WorldStream heeft de huidige DDoS (Distributed Denial of Service) wasstraat van het bedrijf volledig op maat gebouwd. Het DDoS-beschermingssysteem is intern ontwikkeld om te kunnen voldoen aan alle vereisten voor web beveiliging voor verschillende soorten klanten, waaronder enterprises, MKB-bedrijven, cloud service providers, managed hosting providers en system integrators.

De wereldwijde netwerk backbone van WorldStream is evenwel in korte tijd, tussen augustus 2017 en maart 2019, vervijfvoudigd tot een bandbreedtecapaciteit van 10Tbps. De DDoS-protectie capaciteiten van WorldStream’s DDoS Shield dienen volgens het bedrijf mee te groeien met de significante volumegroei in bandbreedte. WorldStream is daarom van plan om de aanzienlijk uitgebreide R&D afdeling onder meer geavanceerde cluster-gebaseerde DDoS mitigatietechnieken te laten ontwikkelen en implementeren. Deze zullen naar verwachting binnenkort worden gelanceerd.

"Dankzij investeringen van meer dan 3 miljoen euro in onze wereldwijde netwerkbackbone en het slimme ontwerp met enorm veel beschikbare bandbreedte, weten inmiddels duizenden IaaS-hostingklanten de weg naar ons te vinden, bedrijven met veelal hoge eisen ten aanzien van hun hostingoplossing,” zegt Tim Vollebregt, Network Director bij WorldStream. “Sinds augustus 2017 is ons netwerkgebruik dan ook significant gegroeid, van 1Tbps naar 5Tbps, met momenteel 10Tbps beschikbaar om de hoge schaalbaarheidsbehoeften van onder andere broadcasters en cloud service providers te ondersteunen en om pieken in internetverkeer te kunnen opvangen.”

“Met behulp van het enorme bandbreedtevolume en de DDoS-protectie capaciteiten zijn wij in staat om de grootste DDoS-aanvallen met een capaciteit van 350Gb/s en hoger af te slaan,” zegt Vollebregt. “We moeten echter wel alert blijven op nieuwe ontwikkelingen en de wijze waarop cybercriminelen steeds geraffineerder te werk gaan. De securityinrichting van ons netwerk moet daarop zijn voorbereid. Daarom moeten wij blijven investeren in de uitbreiding van onze R&D-afdeling en de verdere ontwikkeling van onze DDoS-protectie technieken."

“Met behulp van het enorme bandbreedtevolume en de DDoS-protectie capaciteiten is WorldStream in staat om de grootste DDoS-aanvallen met een capaciteit van 350Gb/s en hoger af te slaan. We moeten echter wel alert blijven op nieuwe ontwikkelingen en de wijze waarop cybercriminelen steeds geraffineerder te werk gaan en dus blijven investeren in R&D,” aldus Tim Vollebregt, Network Director bij WorldStream.

Datacenter Automatisering, Flexibiliteit

WorldStream telt momenteel meer dan 50 medewerkers. De R&D-afdeling van het bedrijf heeft een belangrijke taak als het gaat om WorldStream’s DDoS-protectie capaciteiten. De R&D-afdeling houdt zich daarnaast bijvoorbeeld ook bezig met websiteherstructurering en productinnovatie van het bedrijf, evenals het verder automatiseren van de leveringsprocessen van WorldStream's IaaS-hostingoplossingen.

"Enterprises en MKB-bedrijven wereldwijd zijn niet alleen op zoek naar een goede prijs-kwaliteitverhouding voor hun server- en netwerkopstellingen," zegt Vollebregt. "Veel bedrijven hebben ook behoefte aan flexibele oplossingen voor hun IT-infrastructuur, om te kunnen voldoen aan de eisen van flexibiliteit en schaalbaarheid vanuit cloud en hybride IT. Server- en netwerkconfiguraties moeten daarom worden afgestemd op deze flexibiliteitsbehoeften. Dit is iets waar ons ontwikkelingsteam nu eveneens aan werkt. We verwachten aan het eind van Q3 de eerste resultaten op het vlak van flexibilisering te kunnen laten zien. Klanten zullen dan op flexibele wijze locatie-onafhankelijke servers kunnen inzetten in ons wereldwijde netwerk."

Het hoofdkantoor en ook de twee eigen datacenters van WorldStream zijn gevestigd in Naaldwijk, in het Westland. “Daarin zijn wij anders, de meeste hosting- en datacenterbedrijven vind je namelijk in de regio Amsterdam,” zegt Lennert Vollebregt, CEO van WorldStream. "Voor de kostenniveaus van onze datacenter infrastructuur, maar ook om hoogopgeleide en getrainde developers aan te trekken, is de locatie in het zuidwesten van Nederland ideaal om ons bedrijf wereldwijd verder te laten groeien. Wij verwachten de komende maanden de omvang van onze R&D-afdeling nog verder te vergroten en meer vacatures voor softwareontwikkelaars toe te voegen, om het ontwikkelingstempo van de software- en hostinginfrastructuur van WorldStream verder te versnellen.”

-----------------------------
Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

WorldStream heeft meer dan 15.000 dedicated servers in beheer in twee eigen datacenters in Naaldwijk, in het Westland (FOTO: binnenin het ‘flagship’ datacenter van WorldStream). Het hosting bedrijf heeft zijn Research & Development afdeling in een paar maanden tijd uitgebreid van 3 naar 10 medewerkers.

WorldStream kondigde onlangs de 2e ontwikkelingsfase aan van zijn flagship datacenter in Naaldwijk. Met een extra capaciteit van 268 racks betekent de uitbreiding een verdubbeling van WorldStream’s rack capaciteit in dit datacenter naar 536 racks in een jaar tijd.

-----------------------------
Media contact
WorldStream
Wouter van Zwieten
marketing@worldstream.nl
Laatste van WorldStream
Worldstream Elastic Network door Dutch IT-channel genomineerd als cloud innovatie

WorldStream lanceert nieuwe anti-DDoS wasstraat op basis van intelligente clustering technologie

WorldStream sluit partnership met Arista, ontwikkelt nieuw elastisch netwerk bovenop global netwerk backbone
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken
ConoScenza behaalt ISO27001 certificering voor gehele portfolio

Microsoft en Genesys breiden partnership uit

Jacobs Douwe Egberts wint Boomi Blue Challenge Award 2019

Goederenvervoer naar en vanuit het VK in 2020; het complete beeld

MWC Holland House Dinner Xperience 2020

Zircon toont metaaldetectors voor de professional op Eisenwarenmesse 2020 in Keulen

KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

Doculayer.ai ziet 4 belangrijke trends in informatiemanagement voor 2020

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

BluJay gaat samenwerking aan met project44

Onderzoek: leiderschap in de digitale economie is een vak apart

Logo KINXX PR
WorldStream contact

Logo WorldStream

+31 (0) 174 - 712 117
  info@worldstream.nl
  www.worldstream.nl/nl
WorldStream sociaal

WorldStream tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nl