www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
Datum: (1 jaar en 32 dagen geleden)

“Maximale databeveiliging is een must voor elke SMS provider”

Spryng behaalt ISO en NEN certificaten

Privacy en het beschermen van data worden steeds belangrijker. De komst van de AVG-wetgeving is daar een mooi voorbeeld van. CEO Marc Rottinghuis van Spryng vindt het dan ook opmerkelijk dat er anno 2019 bedrijven zijn die (nog) niet werken met een ISO-gecertificeerde SMS provider voor het versturen van zakelijke SMS en bulk SMS naar hun klanten.

Security en databescherming

In de wereld van zakelijke messaging (SMS, chat, voice) kunnen grote groepen mensen op hetzelfde moment worden bereikt, bijvoorbeeld via een SMS gateway. Als je als bedrijf met zoveel privacygevoelige gegevens werkt, is maximale databescherming van levensbelang. Niet alleen voor de organisaties die hun klanten willen bedienen met een SMS service, ook voor de SMS providers die met deze privacygevoelige data werken.

SMS verlaagt no-show in zorg

Bij Spryng begrijpen ze dat maar al te goed. De SMS provider van Nederland heeft haar roots in de zorgsector. Een groot deel van de klanten is nog altijd zorg gerelateerd. Marc Rottinghuis: “Als het beschermen van gegevens ergens de hoogste prioriteit heeft, dan is het in de zorg. En daar is het voor ons allemaal begonnen: de no-shows drastisch terugdringen door tijdig een SMS te versturen naar patiënten. Bij Spryng hebben wij security dus hoog in het vaandel staan.”

Spryng behaalt ISO 27001 en NEN 7510 certificaat

Dat Spryng en databeveiliging goed samengaan, is geen nieuws. Maar de hoge security standaard is nu ook officieel bevestigd: Spryng heeft het felbegeerde ISO 27001 certificaat binnengehaald, met als extra verdieping de NEN 7510.

Alexander Wanders, mede-oprichter van Spryng: “Data behandelen wij altijd met de grootste zorg. We werken alleen volgens de hoogste standaarden als het gaat om de veiligheid van gegevens van onze klanten en van hun klanten. Het behalen van deze certificaten onderstreept dit nog eens extra.”

Daadkracht en commitment

Thomas Janse, bedrijfsadviseur bij organisatiebureau De Vaart, volgde het traject van certificering op de voet. Nu de certificaten binnen zijn, deelt hij het enthousiasme van de SMS provider: “De ISO 27001 en NEN 7510 certificaten zijn door Spryng behaald! Een prachtig resultaat na een intensief proces. Desondanks waren de zeer geslaagde externe audit en de uitreiking van het certificaat voor mij geen verrassing. Gezien de daadkracht en commitment van met name Bianca en Alexander was het voor mij al vroeg in het traject duidelijk dat de certificering goed zou komen. Er is door Spryng veel tijd en moeite in het implementatieproject gestoken. Daardoor zijn het ISMS en het bewustzijn diepgeworteld geraakt in de organisatie. Dat is essentieel om continu te blijven verbeteren, op het gebied van informatiebeveiliging én als organisatie in het geheel.”

Blijven verbeteren

Het binnenhalen van de certificaten is voor Spryng geen reden om nu achterover te gaan leunen. Integendeel. Security officer Bianca Schepers: “Spryng heeft altijd al conform de ISO-norm gewerkt en gehandeld. Nu hebben wij hier de waardering voor gekregen in de vorm van certificaten. Dat is mooi, maar Spryng blijft streven naar verbeteringen, ook op het gebied van informatiebeveiliging. Dat zit in ons DNA en daar rekenen onze klanten op.”

Op de vraag hoe ze hele traject in aanloop naar de certificering heeft ervaren, reageert Bianca enthousiast: “Het gehele proces was uitdagend, interessant en leerzaam. Je ziet vaak dat directies moeite hebben met het omschakelen naar nieuwe procedures. Bij Spryng stonden de mannen pal achter het project. We hebben echt als een team gewerkt. Je zag het bewustzijn binnen de gehele organisatie groeien tijdens het proces. Daar ben ik extra trots op!”

De voordelen van SMS versturen

Een SMS versturen naar uw klanten maakt een wereld van verschil. Het kan onnodige kosten besparen,  bedrijfsprocessen optimaliseren en u maakt uw klanten blij. Met één simpele SMS API! Spryng werkt voor elke branche, van logistiek tot retail, van gezondheidszorg tot dienstverleners.

ISO27001 BSI markWe denken graag mee wat SMS voor uw bedrijf en uw klanten kan betekenen. Bel ons vrijblijvend op 020 770 30 05 of stuur een mailtje naar Marc via marc@spryng.nl.

Laatste van Spryng
Handige tips om SMS phishing (ofwel smishing) te herkennen en te voorkomen

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

Gebruik SMS om uw customer experience te verbeteren
Verstreken tijd: 1 jaar en 32 dagen
Spryng contact

Bianca Schepers
  info@spryng.nl
  spryng.nl
Spryng sociaal

Spryng tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Conclusion Zuyd
Logo Thinkwise
Logo Ivanti