www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Samenwerking SentinelOne en Automox automatiseert vulnerability management

SentinelOne, leverancier van autonome endpoint-bescherming, en Automox, leverancier van geautomatiseerd patch-beheer, gaan samenwerken om endpoints beter te beveiligen. Het SentinelOne platform identificeert automatisch en in real-time welke kwetsbaarheden bestaan op elk endpoint, terwijl Automox ervoor zorgdraagt dat beschikbare updates onmiddellijk worden uitgevoerd. Door de samenwerking wordt patch-management verder geautomatiseerd en kunnen standaard security-policies makkelijker worden opgelegd. Alle kwetsbare apparaten worden bijgewerkt met de meest recente patches, zowel voor applicaties als voor het besturingssysteem.

Systemen met verkeerde configuraties of ontbrekende patches vormen een belangrijke zwakke plek in de beveiliging; ze zijn goed voor ongeveer 80 procent van de mogelijke infecties. In het oog springende datalekken als Equifax en SingHealth werden aangestuurd doordat bedrijven niet tijdig een patch doorvoerden voor bekende kwetsbaarheden. Dankzij de samenwerking tussen SentinelOne en Automox kunnen gebruikers het doorvoeren van patches nu optimaliseren en automatiseren.

De patch-automatisering van Automox komt bovenop de autonome endpoint-bescherming van het SentinelOne platform. Dit platform biedt uitgebreid zicht op alle apparaten en applicaties die zowel lokaal als in de cloud draaien. Deze informatie wordt naar de Automox-omgeving gestuurd die het hele patching- en configuratie-proces aanstuurt. Deze combinatie zorgt voor een sterke vermindering van handmatig werk, terwijl de bescherming tegen dreigingen toeneemt.

“Patching is typisch een vorm van standaard ‘cyber-hygiëne’, maar in de praktijk is het identificeren en prioriteren van patches een arbeidsintensief proces, waardoor het uitgesteld wordt, of halfslachtig wordt gedaan. Dit levert uiteraard onnodig veel risico op”, aldus Eric van Sommeren, regional sales director Noord Europa bij SentinelOne. “Door vergaande zichtbaarheid vanuit ons platform te combineren met het geautomatiseerde patch-management van Automox haal je deze kwetsbaarheden snel en gemakkelijk uit de organisatie en kun je medewerkers inzetten op meer uitdagende taken.”

Over SentinelOne
SentinelOne levert autonome endpoint-bescherming middels een enkelvoudige agent die preventie, detectie, reactie en opsporing functionaliteit combineert. Het SentinelOne platform is ontwikkeld met het oog op extreem gebruiksgemak en bespaart gebruikers tijd dankzij de inzet van AI om automatisch en in realtime dreigingen binnen het bedrijf en in de cloud te elimineren. Daarnaast is het de enige oplossing die volledig inzicht biedt van edge tot cloud over het hele netwerk. Meer informatie op sentinelone.com en op @SentinelOne, LinkedIn en Facebook.
Tags bij dit bericht
Eerder van SentinelOne
27 nov 2019 Meer dan helft cybersecurity-meldingen krijgt niet voldoende aandacht

20 nov 2019 Verzekeringsarchitect ADD vereenvoudigt bescherming van fysieke en virtuele machines met SentinelOne

28 okt 2019 SentinelOne geplaatst in top 50 meest vooruitstrevende AI-bedrijven
SentinelOne contact

Logo SentinelOne

SentinelOne sociaal

SentinelOne tweets

Logo Sensus Process Management
Logo 1DigitalNL
Logo Netprofiler
Logo NewChannel
Logo Company Connect
Logo Insight
Logo Relined Fiber Network
Logo Smile
Logo Erniesoft
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Knowliah
Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl