www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 80 dagen geleden)

WOOSH5 breidt uit naar VS en Azië

Willem Middelkoop neemt belang van 10 procent in digitaal platform voor e-coaching

BREDA - De werkomgeving verandert in rap tempo. Dit leidt tot veel stressklachten, vooral bij millenials. Onlangs gaf 75 procent aan last te hebben van stress- en burn-outklachten. Daarom zoeken steeds meer bedrijven naar oplossingen om hun personeel te kunnen ondersteunen. E-coaching is daarbij het nieuwe toverwoord.

WOOSH5, in 2015 als startup opgezet door twee vrouwelijke ondernemers, is binnen korte tijd uitgegroeid tot een toonaangevend platform op dit gebied. Na een succesvolle start in Nederland breekt WOOSH5 nu ook in het buitenland door. Nederlandse klanten van het eerste moment zijn onder meer ING, Heineken en Movares. Het bedrijf verwacht dat de omzet in 2020 kan groeien naar een half miljoen euro met een positieve EBITDA.

Middelkoop
Voor de bouw van dit platform haalde WOOSH5 onlangs extra geld op bij een aantal angel investors, onder wie Willem Middelkoop: “Toen me duidelijk werd dat WOOSH5 een leidende rol speelt in de snelgroeiende markt van e-coaching wilde ik graag als aandeelhouder investeren.” Het bedrijf is daarnaast in gesprek met een aantal VC’s in de VS voor een volgende financieringsronde. Medeoprichter Yolanda Buchel: “Daarbij hopen we de komende twaalf maanden enkele miljoenen extra op te halen om de mondiale uitbouw verder te financieren.”

WOOSH5 heeft de afgelopen jaren een tweetalig platform ontwikkeld dat individuele e-coaching biedt voor de mensen op de werkvloer. De focus ligt daarbij op het ontwikkelen van de veerkracht middels dagelijkse oefeningen. De coaching vindt plaats via video en e-mail. In de ‘war for talent’ biedt WOOSH5 hiermee een tool medewerkers beter laat functioneren en hun veerkracht versterkt. Vooral vanuit grotere en complexe organisaties is veel behoefte aan een dergelijk product. Maar ook universiteiten en hogescholen hebben al belangstelling getoond.

Amerika
Door het succes heeft WOOSH5 inmiddels de overstap naar de VS gemaakt. Daar is WOOSH5 een partnership aangegaan met Kiwtech,een tech incubator in Washington, die de afgelopen jaren succesvolle partnerships met tientallen scale-ups heeft opgezet. Een team van Kiwtech-developers ondersteunt WOOSH5 om het platform mondiaal uit te rollen.

Azië
Daarnaast heeft WOOSH5 onlangs een licentieovereenkomst afgesloten in Singapore. Ondernemer Hock Lye Chan:“WOOSH5 is het eerste platform dat technologie inzet om e-coaching te personaliseren. Dat is hard nodig met alle economische en sociale ontwikkelingen die hier in Azië gaande zijn.”

Nicole van Baardwijk, die het bedrijf sinds 2018 vanuit Houston leidt: “Succesvolle bedrijven creëren een werkomgeving waarin groei van mensen worden gestimuleerd. Coaching is daarin het meest effectief, maar is ook duur en in de praktijk vooral weggelegd voor de top van een bedrijf. Met ons platform is coaching ook betaalbaar geworden voor alle medewerkers.”

Over WOOSH5
WOOSH5 doorbreekt de traditionele markt van coaches en trainers met een online platform, wetenschappelijke trainingen en getrainde e-coaches. WOOSH5 is een digitale ‘mental gym’ die deelnemers op laagdrempelige wijze tools aanreikt om sterker in het leven te staan. De startup heeft ruim tweehonderd wetenschappelijk onderlegde oefeningen ontwikkeld, gebaseerd op de psychologie en neurologie. WOOSH5 helpt mensen op een laagdrempelige en vertrouwelijke manier aan rust en zelfvertrouwen. Meer info: www.WOOSH5.com.
Laatste van WOOSH5
WOOSH5 breidt uit naar VS en Azië
Verstreken tijd: 2 jaar en 80 dagen
WOOSH5 contact

Logo WOOSH5

WOOSH5 sociaal

WOOSH5 tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Businesspark Nieuw-Vennep Zuid
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey