www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 80 dagen geleden)

Kaspersky sluit opnieuw vijfjarige samenwerking met Interpol

In de gezamenlijke wereldwijde strijd tegen cybercriminaliteit sluiten Kaspersky en INTERPOL een nieuwe vijfjarige samenwerkingsovereenkomst. De twee organisaties hebben vandaag hun handtekening gezet onder een contract dat een vervolg is op de samenwerking die in 2014 is opgestart. Kaspersky biedt INTERPOLsecurity-experts, training en gaat actief actuele cyberdreigingsinformatie delen. Daarmee versterkt de ‘International Criminal Police Organisation’ haar capaciteiten in de jacht op digitale gevaren.

Met deze nieuwe overeenkomst tussen Kaspersky en INTERPOL worden alle relevante middelen aangereikt ter voorkoming van cybercriminaliteit. Dat gaat om uitgebreide cyberdreigingsinformatie tot het inzetten van de juiste technologie die nodig is in de strijd tegen cybercriminaliteit. Tim Morris, Executive Director Police Service bij INTERPOL en Eugene Kaspersky hebben de overeenkomst getekend tijdens de INTERPOL World 2019 in Singapore.

Tim Morris, Executive Director Police Service bij INTERPOL (L) en
Eugene Kaspersky, CEO en oprichter Kaspersky (R).

“Cybercriminaliteit neemt voorlopig alleen maar toe en wordt steeds geavanceerder. Dat vraagt om intensieve grenzeloze samenwerking in een ecosysteem van partijen die bereid zijn hun expertise actief te delen. Dat is belangrijker dan ooit. Uiteraard zijn we blij dat we onze samenwerking met INTERPOL kunnen voortzetten. Daarmee helpen we politie en andere wetshandhavers met zowel informatie als de meest effectieve technologie die nodig is om cybercriminaliteit wereldwijd te bestrijden”, zegt Eugene Kaspersky, CEO en oprichter bij het cybersecuritybedrijf.

Kaspersky onderstreept met deze samenwerking dat de strijd tegen cybercriminaliteit niet bij landsgrenzen ophoudt. Het cybersecuritybedrijf neemt regelmatig deel aan gezamenlijke internationale politieoperaties. Zo ook wordt er actief samengewerkt in onderzoek naar dreigingssituaties, al dan niet in nauw overleg met verschillende wetgevingsinstanties en het wereldwijde CERT. Kaspersky was de eerste leverancier van cybersecurityproducten die onlangs gratis diensten heeft aangeboden aan verschillende politie- en justitieorganisaties met het doel deze instellingen bewust te maken van de inzet van technologie in strijd tegen cyberaanvallen en geavanceerde digitale dreigingen.

Meer informatie over deze Kaspersky-diensten is hier te vinden.

Over Kaspersky
Kaspersky is een wereldwijd opererend cybersecuritybedrijf opgericht in 1997. Zowel consumenten, overheidsinstanties als bedrijven vertrouwen op de uitgebreide expertise op het vlak van dreigingsinformatie en de meest geavanceerde beveiligingsoplossingen en -diensten van Kaspersky ter bescherming van kritieke infrastructuren en (eco)systemen. Zo beschermt het cybersecuritybedrijf het meest waardevolle bezit van ruim 400 miljoen consumenten en 270.000 zakelijke klanten. Meer informatie is beschikbaar op www.kaspersky.nl.
Laatste van Kaspersky
Een op de twee consumenten mijdt serviceprovider na een datalek

Kaspersky lanceert nieuw MDR-product op basis van machine learning voor MKB

Ruim helft slachtoffers ransomware betaalt losgeld, slechts een kwart krijgt bestanden volledig terug
Verstreken tijd: 2 jaar en 80 dagen
Kaspersky contact

Logo Kaspersky

info@kaspersky.nl
  www.kaspersky.nl
Kaspersky sociaal

Kaspersky tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Businesspark Nieuw-Vennep Zuid
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey