www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 75 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Personalisatie in marketing neemt fors toe, ondanks ontoereikende expertise

Amsterdam – Zowat 83 procent van alle marketingmanagers en CxO’s investeert in 2019 meer in personalisatie; 32 procent wijst op een ‘significante budgetstijging’ dit jaar. De vraag is of dit wel een goede zaak is, aangezien een meerderheid onder hen de mogelijkheden lijkt te overschatten. Circa 67 procent van de respondenten beschouwt hun organisatie namelijk als ’meester’ of ‘expert’ met een hoog niveau van personalisatiemogelijkheden, terwijl minder dan 40 procent de basiscriteria voor personalisatie gebruikt.

De cijfers komen uit een nieuw rapport van de digitale-netwerkorganisatie SoDA en Sitecore, leverancier voor software voor digital experience management. The SoDA Report On belicht de uitdagingen en kansen voor bedrijven op het gebied van persoonlijke digitale ervaringen en maakt deel uit van een reeks van whitepapers die voortvloeit uit de grote, jaarlijks terugkerende publicatie The SoDA Report. Grote marketingbureaus en merken gebruiken dit rapport voor meer begrip van de dynamiek van de toekomst van marketing.

Wereldwijd een groeiende prioriteit
In dit nieuwe rapport onderzoeken SoDA en Sitecore de evolutie van digitale personalisatie en bekijken ze de strategieën en tools die nodig zijn voor de meest effectieve klantervaring. Mits juist ingezet vergroot personalisatie de betrokkenheid en loyaliteit van klanten doordat ze berichten krijgen die aansluiten bij wat ze bezighoudt en wat ze verwachten.

Het onderzoek liet verder zien dat de focus op personalisatie universeel is: het belang van personalisatie en de plannen om hierin verder te investeren verschillen weinig per regio, leiderschapsrol of budgetomvang. Dat wijst op personalisatie als wereldwijde prioriteit.

“Er is geen enkele twijfel dat personalisatie overal in de wereld een groeiende prioriteit is voor marketingmanagers en CxO’s”, zegt Tom Beck, Executive Director van SoDA. “Hoewel onze data wijzen op meer uitgaven om personalisatiemogelijkheden te verbeteren, blijft de meerderheid van de organisaties wijzen op beperkte budgetten, beperkingen voor wat betreft hun technologieplatform en uitdagingen op het gebied van data. Dat zijn de belangrijkste drempels voor voortgang. Het is ook goed op te merken dat meer dan de helft van alle organisaties geen adequate strategische roadmap en investeringsplan hebben voor hun personalisatiemogelijkheden.”

“Beangstigend”
“Niets is beangstigender voor mij als marketeer dan het idee dat personalisatiebudgetten stijgen, terwijl marketeers hun huidige mogelijkheden overschatten en onderschatten wat werkelijk nodig is om personalisatie onder de knie te krijgen”, zegt Paige O’Neill, Chief Marketing Officer van Sitecore. “Hoewel meer dan een derde van de marketeers de digitale ervaring als een belangrijk concurrentievoordeel beschouwt, worstelen velen met het inzetten van cruciale personalisatietechnieken, van eenvoudige targeting tot aan artificial intelligence-mogelijkheden. Zonder het bouwen van een solide interne architectuur en de inzet van externe bronnen zoals ons toonaangevende platform, lopen organisaties kansen – en return on investment – mis.”

De resultaten van het onderzoek bieden naast bovengenoemde inzichten ook meer informatie over bestaande en toekomstige trends op het gebied van personalisatie. Naast diepgaand onderzoek omvat het rapport ook artikelen van marktleiders als Microsoft, Perficient Digital, Dept, Deepend en Sitecore. Het rapport biedt lezers tot slot achtergrond over investeringsprioriteiten, contentproductie, datagebruik en budgetallocatie.

Het rapport kunt u hier aanvragen.

Over SoDA
SoDA is een exclusieve ledenorganisatie van digitale bureaus, creatieve visionairs en technologie-innovators. De organisatie biedt leden toegang tot samenwerking, kennis, thought leadership en best practices. Meer informatie: www.sodaspeaks.com.

Over Sitecore
Sitecore is een internationale marktleider op het punt van digitale experience management software voor content management, commerce en klantinzichten. De Sitecore Experience Cloud™ stelt marketeers in staat om onmiddellijk gepersonaliseerde content te bieden, op schaal via elk denkbaar kanaal – vóór, tijdens en na de transactie. Meer dan 5.200 merken – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, Dow Chemical en L'Oréal – vertrouwden al op Sitecore om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die doelgroepen overtuigen, trouwe klanten opleveren en de omzet verhogen.

Meer info: www.sitecore.com

Contact:
Sitecore
Blanche Wijsenbeek
Marketing Manager Benelux
blanche.wijsenbeek@sitecore.com
Laatste van Sitecore
Sitecore breidt uit met de overname van Boxever en Four51

Sitecore maakt de Most Valuable Professionals van 2021 bekend

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen
Verstreken tijd: 2 jaar en 75 dagen

Logo Progress Communications
Sitecore contact

Logo Sitecore

Sitecore sociaal

Sitecore tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters