www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 79 dagen geleden)

Startup maakt kennis en expertise in bouwsector wereldwijd toegankelijk

Nieuw platform opent deuren voor architecten, ingenieurs en bouwbedrijven

AMSTERDAM – Een Nederlandse startup heeft een platform gelanceerd dat op internationaal niveau innovatie faciliteert, kennis breed toegankelijk maakt en (bouw)bedrijven nieuwe commerciële kansen biedt. Met Galleo, de wereldwijde intelligence hub voor de bouwwereld, krijgen bedrijven uit alle landen toegang tot kennis en expertise die eerder verborgen bleef.

Overal ter wereld worden jaarlijks vele duizenden bouwprojecten opgeleverd. Het resultaat – het gebouw, de brug, het stadion – is voor iedereen zichtbaar, maar niet de manier waarop het project tot stand is gekomen. In het beste geval komen de toegepaste expertise, projectplanning en betrokken partners na afloop gefragmenteerd terecht op diverse websites. In het slechtste geval gaat alle kennis, en daarmee ook de ‘lessons learned’, verloren. Galleo brengt daar verandering in.

Efficiënt gebruik van data
Galleo is een internationaal platform waarop architecten, ingenieurs en bouwbedrijven toegepaste expertise wereldwijd zichtbaar maken door het uploaden van projecten. Galleo maakt precies inzichtelijk wie aan een project hebben gewerkt en welke kennis en technieken er zijn gebruikt. Zo vinden bedrijven (en in de toekomst ook opdrachtgevers) niet alleen sneller een geschikte partner voor nieuwe projecten, maar hoeven projectteams elders ook niet opnieuw het wiel uit te vinden.

“Sommige landen zijn verder dan andere landen als het gaat om kennis en ervaring in bouwen, via Galleo wordt alle expertise wereldwijd nu mooi inzichtelijk op één platform”,vertelt Kars Haarhuis, medeoprichter van Galleo. “Je moet je realiseren: de bouw is een sector met ongekend veel tradities. De afstand tussen nog onbekende partijen is vrij groot en de drempel om kennis uit te wisselen hoog. Dit terwijl bedrijven veel van elkaar kunnen leren, nationaal én internationaal. Wie had ooit gedacht dat we in Nederland behoefte zouden hebben aan seismisch advies? Via Galleo wordt die expertise snel gevonden.”

Met Galleo gaan organisaties op efficiënte wijze met data om. Zo heeft Galleo een tool ontwikkeld die het mogelijk maakt om met één druk op de knop tender ready referentiebladen te genereren uit Galleo. Met alle mogelijkheden is Galleo een database, matchmaker, inspiratiebron én leerschool voor het wereldwijde bedrijfsleven.

Innovatieve nieuwkomers
Galleo moet daarnaast ook de markt openbreken voor innovatieve nieuwkomers. In de praktijk krijgen nieuwe partijen niet altijd de kans die ze verdienen, omdat gevestigde bedrijven er onbekend mee zijn. “Galleo maakt een einde aan die koudwatervrees”,aldus Haarhuis.“Alle nieuwe innovaties, projectpartners en referenties worden namelijk toegankelijk en inzichtelijk.Door het invoeren van projecten op het platform kunnen deze ‘disrupters’ zich profileren én bewijzen. Net zoals we nu slaapplekken boeken bij onbekenden op Airbnb, gaan we straks met vertrouwen nieuwe samenwerkingen aan met partijen die we daarvoor nog niet kenden. De nieuwe generatie in de bouw is er klaar voor!”

Over Galleo
Galleo is de wereldwijde intelligence hub van de bouwwereld. Het brengt de internationale bouwsector en collega’s onderling dichter bij elkaar door inzicht te geven in informatie van voltooide projecten. Interne en externe projectdata en kennis krijgen hiermee een single source of truth. Galleo faciliteert daarbij de samenwerking tussen bedrijven door te laten zien wie wat heeft gedaan, zodat iedereen zijn perfecte partners kan vinden voor toekomstige projecten. Meer info: www.galleo.co.
Laatste van Galleo
Startup maakt kennis en expertise in bouwsector wereldwijd toegankelijk
Verstreken tijd: 2 jaar en 79 dagen
Galleo contact

Logo Galleo

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti