www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 79 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Verwachtingen en eisen van medewerkers omtrent IT lopen sterk uiteen

Nederlandse kenniswerkers vinden de voortdurende verandering in IT vooral een uitdaging. Daarnaast verschillen zowel de IT-volwassenheid als de interesse in technologie van medewerkers zeer.

Amsterdam, 2 juli 2019- Technologie op de werkvloer is essentieel voor de eigen productiviteit en voor het succes van de organisatie. Dat vindt 38,3% van de Nederlandse werknemers. Een grotere groep medewerkers (47,8%) vindt technologie wel handig, maar geen doel op zich. Ongeveer een tiende (9,5%) vindt technologie een uitdaging waarvoor geregeld de hulp van collega’s moet worden ingeschakeld of iets wat vooral tijd en geld kost, zonder dat duidelijk is wat het oplevert. Dat blijkt uit het Future of Work onderzoek uit 2019 waarbij in opdracht van Citrix in april en mei aan 1.000 Nederlandse kenniswerkers werd gevraagd naar hun ervaringen met IT op de werkvloer.

De grootste uitdaging als het om technologie gaat, is voor deze medewerkers ‘de voortdurende verandering’ (33%). Als tweede grote uitdaging noemen medewerkers ‘mijzelf’ (16,5%). Het Future of Work onderzoek van Citrix laat verder vooral zien dat er grote verschillen zijn in de manier waarop werknemers IT-toepassingen inzetten en hoe ze nieuwe technologie ervaren. Enkele resultaten uit het onderzoek:

Bijna een kwart van de ondervraagden (24,1%) mailt documenten naar het persoonlijke mailadres als ze die documenten ook buiten het kantoor willen gebruiken. 28,3% gebruikt daarvoor het cloudportaal van de organisatie, 8,8% zet de documenten over in de eigen Dropbox of Google Drive. Bijna een vijfde (17,7%) zit niet te wachten op een nieuwe toepassing die een oude applicatie vervangt. 57% is benieuwd naar de nieuwe applicatie, 19,5% is (erg) enthousiast. Ruim een vijfde (21,1%) logt onderweg nog wel in op een onbeveiligd openbaar wifi-netwerk om werk te doen. 52,9% doet dat niet omdat dat ingaat tegen het veiligheidsbeleid, 15,3% gebruikt een app die de verbinding beveiligt. Het gebruik van verouderde technologie is voor 23,5% de grootste uitdaging in de eigen organisatie. 17,6% noemt het ontbreken van een duidelijke IT-strategie de grootste uitdaging. 17,3% zegt onvoldoende geïnteresseerd te zijn in de technologie om daar een uitdaging te zien.

IT-eisen verschillen per medewerker
"Het onderzoek toont vooral aan dat medewerkers verschillende verwachtingen en eisen hebben als het gaat om de IT-omgeving op het werk. De IT-volwassenheid verschilt onderling sterk, net als de interesse in nieuwe technologie”, zegt Peter van Leest, Regional Director Benelux. “Een gemiddeld grote organisatie heeft meer dan 500 productiviteitapplicaties, met allemaal een eigen interface en logica. De omgang daarmee heeft weinig te maken met het werk waarvoor men is aangenomen. Een organisatie moet er dan ook vooral voor zorgen dat de medewerker zich niet naar de IT-omgeving hoeft te vormen, maar dat de IT zich naar de individuele medewerker vormt.”

Test voor IT-profiel
Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek heeft Citrix ook een test ontwikkeld waarmee medewerkers een beeld kunnen krijgen van hun eigen IT-gerichtheid en -volwassenheid. Zijn ze voorloper of achterblijver, technofoob of echte techtalenten? Wie zijn IT-profiel beter wil leren kennen, kan hier gratis de test doen.

Over het onderzoek
Voor The Future of Work is in april en mei 2019 een enquête gehouden onder 1.000 kenniswerkers in Nederland. Met kenniswerkers worden medewerkers bedoeld die actief IT-toepassingen en -apparatuur gebruiken voor hun werk. Het onderzoek is uitgevoerd door OnePoll.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) streeft naar een wereld waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. Citrix helpt klanten de toekomst van werk opnieuw uit te vinden door de meest uitgebreide beveiligde digitale werkplek te bieden, waarin alle apps, data en diensten die mensen nodig hebben om productief te zijn verbonden worden en waar IT eenvoudig complexe cloudomgevingen kan opzetten en beheren. Citrix oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Meer informatie vindt u op https://www.citrix.nl/of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Citrix Persdesk
Naomi van Duin
Citrix@yellow-communications.com
www.citrix.nl
Laatste van Citrix
Vitens werkt aan workspace van de toekomst met Citrix

Teleperformance klaar voor de toekomst van werk met Citrix

Citrix® voltooit overname van Wrike
Verstreken tijd: 2 jaar en 79 dagen

Logo Clarity Benelux
Citrix contact

Logo Citrix

info@citrix.nl
  www.citrix.com/nl-nl
Citrix sociaal

Citrix tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti