www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.com
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Deeleconomie en collectief optrekken vooral populair bij huurder onder de dertig

• 63,4% van de huurders onder de dertig is geïnteresseerd in een digitaal platform voor het regelen van praktische zaken rond de woning.
  • 61,2% van de huurders onder de dertig is geïnteresseerd in collectiviteitsprogramma’s met andere huurders
  • Oudere huurders hebben aanzienlijk minder behoefte aan dergelijke vormen van samenwerking in de buurt
Delft, 2 juli 2019 – Samenwerken en delen met buurtbewoners via een digitaal platform is vooral populair bij Nederlandse huurders onder de dertig jaar. Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van technologiebedrijf TJIP. 63,4 procent van deze groep is geïnteresseerd om zaken als het lenen van gereedschap of het aannemen van pakketjes gezamenlijk te regelen via een digitaal samenwerkingsplatform. En ook wanneer het om inkopen gaat, lijken zij graag de krachten te bundelen. 61,2 % is geïnteresseerd in collectiviteitsprogramma’s voor het afnemen van diensten of producten met korting of voordeel.

TJIP deed enquêteonderzoek onder duizend Nederlandse huurders en stelde hen vragen over samenleven en collectief samenwerken met behulp van technologie. Deelplatformen als Peerby en Airbnb maken nieuwe woonconcepten mogelijk, zoals flexwonen, co-living en het gezamenlijk beheren van spullen en apparaten. Door middel van een onderzoek wil TJIP weten in hoeverre Nederlandse huurders open staan voor het gebruik van platformtechnologie in relatie tot hun woonwensen.

Respondenten van alle leeftijden zijn over het algemeen gematigd positief over de mogelijkheden van een deelplatform voor contact met de buurt. Gemiddeld bleek 44,9 procent van de respondenten geïnteresseerd in een collectief platform. Met name zaken als mededelingen aan medebewoners (29,3 procent), het aannemen van pakketjes (27,7 procent) en het lenen van spullen (17,6) wordt door huurders geapprecieerd. Huurders van onder de dertig jaar oud scoren aanmerkelijk hoger. 63,4 procent gaf aan interesse te hebben in zo’n platform.

Het onderzoek keek ook naar de interesse van huurders in digitale platformen die inzichten en adviezen geven ten behoeve van het beheer van de woning en de woonlasten. Een minderheid van 33,2 procent van alle respondenten had interesse in een dergelijk digitaal platform. Bij huurders van onder de dertig waren deze platformen wél populair. 60,3 procent van deze respondenten ziet zo’n platform zitten.

Samen inkoopvoordeel
Collectiviteitsprogramma’s voor korting of voordeel voor diensten en producten scoren gemiddeld gezien bij alle huurders beter dan inzichten en advies. 41,4 % is geïnteresseerd in deelname aan een collectiviteitsprogramma. Bij huurders van  onder de dertig  is dit percentage wederom een stuk hoger dan gemiddeld, namelijk 61,2 procent. Diensten die goed scoren zijn onder andere het inschakelen van een klusjesman (19,0 procent), het afnemen van gas en/ of elektra (18,7 procent) en het afnemen van telecomdiensten (14,3 procent).

“De cijfers laten zien dat woonplatformen en digitale communities met name vanuit de leeftijdsgroep tot dertig jaar een opmars maken in de samenleving. De generatie Z is geen individualist, maar een gemeenschapsdier die technologie gebruikt om in contact te zijn met zijn of haar omgeving,” zo verklaart Dingeman Leijdens, directeur en oprichter van TJIP.

Het onderzoek is onderdeel van het TJIP Innovation Lab, de plek waar TJIP samen met andere organisaties experimenteert met nieuwe technologieën. Voor dit thema werkt TJIP onder andere samen met dochterorganisatie Newest Industry. Meer informatie over het TJIP Innovation Lab vind je hier.

##

Over TJIP
‘The Platform Engineers’ van het Delftse technologiebedrijf TJIP bouwen en ondersteunen digitale platforms samen met de businesspartners van het bedrijf. Het betreft onder meer platforms voor banken en verzekeraars in Nederland. De platforms helpen om kennis, mensen en techniek te verbinden en organisaties efficiënter en transparanter te laten functioneren. TJIP heeft als missie met branche-brede business platforms de bedrijfskritische processen van onder meer financiële instellingen op eenvoudige wijze beschikbaar te maken voor adviseurs en consumenten. In Delft werken meer dan honderd gedreven professionals aan mission critical platforms bij onder andere ABN AMRO, Achmea, BlackRock, Eurocross en HSK. Meer informatie over TJIP is te vinden op www.tjip.com.

Meer informatie voor de pers:
Lubbers De Jong
Bram Semeijn
bram@lubbersdejong.nl
+31(0)20 205 04 48

TJIP B.V. te Delft
Christian van Kooten
c.vankooten@tjip.com
Laatste van TJIP
Helft Nederlanders heeft vertrouwen in computers die beslissingen voor hen nemen

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo Lubbers De Jong

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau