www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 38 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

ORTEC mede-oprichter Gerrit Timmer (62) wordt Chief Science Officer, Rik Boer (54) volgt hem op als Chief Financial Officer

ZOETERMEER 2 juli 2019 - Rik Boer is vanaf vandaag de nieuwe CFO van ORTEC. Hij volgt Gerrit Timmer op, die de nieuwe functie van Chief Science Officer (CSO) gaat bekleden. Timmer gaat zich onder meer bezighouden met het verbeteren en uitbouwen van het opleidingsinstituut van ORTEC en het versterken van de banden met universiteiten.

Nieuwe CFO
Rik Boer begon zijn carrière bij de NS, en bekleedde daarna managementfuncties bij diverse IT-bedrijven. Boer werkt sinds 2001 bij ORTEC en is sinds 2008 Managing Partner van het bedrijf. Hij was al onderdeel van het executive team, waar hij als secretaris verantwoordelijk was voor Corporate Control. Boer maakte zich onder andere sterk voor het vereenvoudigen van de bedrijfsvoering en compliance.

Wetenschappelijke basis
Boer is de opvolger van Gerrit Timmer, die de nieuwe functie van CSO gaat bekleden, naast zijn huidige functie als directeur van ORTEC’s eigen Education Factory. Prof. dr. Gerrit Timmer is één van de oprichters van ORTEC en sinds het begin van de jaren ’80 bij het bedrijf actief. In zijn nieuwe rol als CSO heeft Timmer de taak om de kennis van ORTEC op peil te houden en de wetenschappelijke basis van het bedrijf verder te verstevigen. Ook wordt hij verantwoordelijk voor het kanaliseren van innovatie en het verbeteren van processen. Verder krijgt Timmer de handen vrij om een actieve bijdrage te leveren aan het publieke debat over zaken als artificial intelligence, machine learning, algoritmes en data science:

“Om goed werk te leveren moet je niet vertrouwen op techniek en data alleen. Techniek is een prachtig hulpmiddel om problemen te verhelpen, maar dan moet je wel eerst dat probleem terdege begrijpen. De essentiële vraag is hoe je de werkelijkheid in een model kan gieten om met de huidige stand van de techniek de beste resultaten te genereren. Dit vereist kennis van de chaotische realiteit die zich in de praktijk voordoet. Dat ontbreekt nu nog wel eens. Als je puur uitgaat van data is het heel makkelijk om daar allerlei schijnverbanden in te zien en verkeerde conclusies te trekken. Ook een blik data scientists opentrekken is daarvoor niet de oplossing. Data science moet de kern van de organisaties zijn om optimaal te kunnen werken.”, aldus Timmer.

Rik Boer (links) en Gerrit Timmer

Over ORTEC
ORTEC is ‘s werelds grootste leverancier van wiskundige optimalisatiesoftware en advanced analytics, met zo'n 1.000 medewerkers en met kantoren in 13 landen over de hele wereld. Ons doel is om toegepaste wiskunde beschikbaar te maken op een manier die transparant, veilig en duurzaam is. Onze aanpak onderscheidt zich doordat we effectieve en gebruiksvriendelijke modellen creëren van de wereld waarin onze software moet functioneren. Sinds onze oprichting hebben we de bedrijfsprocessen van meer dan 1.200 toonaangevende bedrijven geoptimaliseerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lubbers De Jong
Yorick Fliervoet
T: 020 205 04 26
E: yorick@lubbersdejong.nl
Laatste van ORTEC
Nederlandse consument verkeert in grote onzekerheid over financiële situatie

Rolf Lange verruilt financiële sector voor Data Science-divisie van ORTEC
Verstreken tijd: 1 jaar en 38 dagen

Logo Lubbers De Jong
ORTEC contact

Logo ORTEC

info@ortec.com
  ortec.com/nl-nl
ORTEC sociaal

ORTEC tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope