Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 27 dagen geleden)
PR: Marcommit

Unisys treedt toe tot de Cyber Security Coalition om cybercriminaliteit in België te helpen bestrijden

Het bedrijf steunt wereldwijde cyberbeveiligingsinitiatieven zoals de Paris Call for Trust and Security in Cyberspace

Hoofddorp, 1juli 2019–Unisys Corporation(NYSE: UIS) kondigde vandaag aan dat het toegetreden is tot de Cyber Security Coalition – een partnerschap waarbij meer dan 60spelers uit de academische wereld, openbare instanties en de private sector de krachten bundelen in de strijd tegen cybercriminaliteit in België.

“De Cyber Security Coalition wil een sterk ecosysteem voor cyberbeveiliging op nationaal niveau uitbouwen. Het feit dat we vaardigheden op het vlak van cyberbeveiliging delen over de sectoren heen is van onschatbare waarde. Bovendien helpt het ons om ons beter te beschermen tegen en te reageren op cyberincidenten”, aldus Jan De Blauwe, Chief Information Security Officer van BNP Paris Fortis en voorzitter van de Cyber Security Coalition. “De expertise van Unisys op het gebied van software, diensten en toepassingen voor cyberbeveiliging zal ons samenwerkings­platform verrijken. We zijn verheugd dat we Unisys als lid mogen verwelkomen.”

De missie van de Cyber Security Coalition is om de Belgische cyberveiligheid weerbaarder te maken door de vaardigheden en expertise van de academische wereld, de particuliere sector en de overheid samen te brengen in een op vertrouwen gebaseerd platform. Daardoor wordt het uitwisselen van informatie en het uitvoeren van gezamenlijke acties mogelijk.

De organisatie richt zich vooral op bewustmaking rond cyberveiligheid, veiligheidsstructuren binnen bedrijven, cloudbeveiliging, governance, risk en compliance en de Cybersecurity Act, die het mandaat van het EU Agency for Cybersecurity (ENISA) versterkt zodat het de lidstaten beter kan helpen om het hoofd te bieden aan cyberbeveiligingsdreigingen en -aanvallen. Andere Focus Groups van de Coalition richten zich op privacy, de richtlijn voor de beveiliging van netwerk- en informatiesystemen (NIS-richtlijn), cryptovaluta en activiteiten met betrekking tot het Computer Security Incident Response Team en Security Operations Centre (CSIRT-SOC).

Unisys zet zich als wereldwijde leverancier van beveiligingsoplossingen voor commerciële organisaties en overheden over de hele wereld in om cyberbeveiliging beter te maken. Peter Altabef, voorzitter en CEO van Unisys, deelt het voorzitterschap bij het Amerikaanse Cybersecurity Moonshot-initiatief van het National Security Telecommunications Advisory Committee. Verder is het bedrijf erg geëngageerd bij andere wereldwijde initiatieven zoals de Paris Call for Trust and Security in Cyberspace, het Cybersecurity Tech Accord en programma’s van het EastWest Institute.

“We zijn erg blij om toe te treden tot de Cyber Security Coalition. Het biedt ons een geweldige kans om te leren van andere leden. We kunnen voortaan de beste praktijken, inzichten en expertise delen die ons team heeft verkregen bij projecten binnen strikt beveiligde omgevingen, zoals van overheidsinstellingen”, zegt Chris Kloes, vice president, Security bij Unisys. “Unisys zet zich in om cyberbeveiliging te bevorderen en om de weerbaarheid van systemen en oplossingen wereldwijd te verbeteren. Daarom ondersteunen we wereldwijde beveiligingsinitiatieven zoals de Cyber Security Coalition.”

Voor meer informatie en interviewaanvragen:
Pride PR
Andrea Wigman
+31 (0)64114874
unisys@pridepr.nl

Over Unisys
Unisys is een wereldwijd actief technologiebedrijf dat krachtige beveiligingsoplossingen bouwt voor bedrijven en overheden die hoge eisen stellen aan digitale technologie. Unisys biedt onder meer beveiligingssoftware en -diensten; hulp bij digitale transformatie van de werkplek; industriële applicaties en diensten, en innovatieve softwarebeheeromgevingen voor grootschalig zakelijk gebruik. Kijk voor meer informatie over hoe Unisys overheden, financiële dienstverleners en commerciële bedrijven helpt met betere en veiligere resultaten, op www.unisys.com.

Volg Unisys op Twitter en LinkedIn.
Laatste van Unisys
Consortium geleid door Unisys met Uni Systems en Wavestone verbetert gegevensbeveiliging en versterkt slimme grenscontrole voor de EU

Helft van de Nederlanders ziet eigen online kluis zitten

Unisys neemt Unify Square over voor $152,5 miljoen