www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau

Rittal gaat wereldwijde, strategische samenwerking aan met Atos en Siemens voor Edge Data Centers en IoT-initiatieven

• De wereldwijde, strategische samenwerking tussen Atos, Siemens en Rittal richt zich op IoT (Internet of Things) - toepassingen in Smart Industries met een hoog realtime datavolume.
  • Gezamenlijke systeemoplossingen maken een eenvoudige en snelle opbouw van IT-infrastructuren met krachtige Edge Data Centers mogelijk – van een enkel rack tot aan turnkey datacentercontainers.
Rittal is een wereldwijde, strategische samenwerking met Atos en Siemens aangegaan. Het gemeenschappelijke doel is de ontwikkeling van intelligente Edge Data Center-systemen voor Smart Industries, Smart Cities, Smart Retail, energie- en nutsbedrijven en de publieke sector.

Het nieuwe “Intelligent Edge Data Center” (IEDC) is een maximaal configureerbare datacenteroplossing waarmee ondernemingen IoT-gegevens in real time kunnen verwerken. Onderdelen van deze oplossing zijn MindSphere®, het cloudgebaseerde, open IoT-besturingssysteem van Siemens, de nieuwe BullSequana Edge Computing-server en BullSequana S-Server alsmede Codex Cloud Industrial Supervision (CIS) van Atos. De geavanceerde oplossing voor dataverwerking en -analyse stelt ondernemingen in staat hun volledige Value Chain-processen aanzienlijk te optimaliseren.

De OT (Operational Technology) infrastructuur is ontwikkeld door Rittal en ontworpen als een Edge Data Center. Het voordeel: exploitatie is direct bij het ontstaan van de brongegevens mogelijk. Dit maakt een realtime verwerking van de IoT-data mogelijk wat resulteert in een snelle analyse van de gegevensstromen en betere automatiseringsprocessen. Voor de IT-infrastructuur bieden Atos en Siemens softwaresystemen voor IoT-toepassingen en Edge-systemen die de registratie, berekening en analyse van gegevens ondersteunen.

Oplossing voor Edge Computing
Het IEDC is verkrijgbaar in verschillende vermogensklassen, van wandmontage-koelaggregaat of IT-rack tot aan een krachtige en schaalbare Data Center Container.

Het IEDC is de ideale oplossing voor ondernemingen die de stap naar digitalisering hebben gezet en daardoor grote hoeveelheden realtime gegevens willen verwerken, bijvoorbeeld in slimme productieomgevingen (Industrie 4.0). Andere toepassingsvoorbeelden zijn te vinden in branches zoals de gedigitaliseerde detailhandel (Smart Retail) tot aan de gedigitaliseerde gezondheidszorg (Smart Healthcare), maar ook Smart Cities of de opbouw van het mobiele 5G-netwerk. In het laatste geval kan een IEDC de gegevens direct bij de zendmast voor mobiele communicatie verwerken.

De IEDC-oplossing in detail
Het IEDC is een veilige, in hoge mate gestandaardiseerde en geïndustrialiseerde oplossing. Het kan autonoom werken in omgevingen buiten computerruimten zonder dat een veilige ruimte (White Room) of een lokale exploitatie met IT-medewerkers ter plekke nodig zijn. De oplossing is een MindSphere-systeem (een IoT-besturingssysteem van Siemens), waarmee IoT-toepassingen zowel cloudgebaseerd als ter plekke (on-premise) kunnen worden uitgevoerd. De MindSphere-architectuur ondersteunt cloudgebaseerde of lokale implementaties.

Het IEDC is voorzien van de Embedded-Server BullSequana Edge voor Computer Vision en IoT Datalake van Atos. De Atos Codex CIS-software is de IoT-backbone van het systeem en maakt het bovendien mogelijk om verschillende sensoren binnen een IEDC met elkaar te verbinden. Het IEDC kan aan andere Edge Data Centers worden gekoppeld en zo een netwerk vormen. Dit maakt een geleidelijke invoering van procesgeoptimaliseerde toepassingen en oplossingen in de onderneming mogelijk. De relevante gegevens van elk netwerkknooppunt zijn op het hoogste niveau beschikbaar op dashboards wat door middel van geavanceerde gegevensanalyse een diepgaand inzicht biedt in monitoring, besturing en optimalisatie.

De onderstaande lijst laat zien welke componenten de partners afzonderlijk leveren:
  • Atos: IT-infrastructuur zoals BullSequana Edge, BullSequana S, Atos Codex CIS, MindSphere (Apps), Atos Business Applications & Services, Predictive Maintenance, KI-toepassingen van derden en totale monitoring.
  • Rittal: OT-infrastructuur zoals Edge Data Center, behuizings-, voedings-, koel-, (basis)bewakings- en (brand)veiligheidstechniek.
  • Siemens: technische infrastructuur zoals uitgebreide monitoring en beveiliging, stroombeveiliging en IT zoals gebouwenmanagementsysteem en MindSphere
    (platform en apps).
“Het Intelligent Edge Data Center dat wij samen met Rittal en Siemens ontwikkelden, maakt deel uit van de Atos Edge Strategie om grote en steeds complexere gegevensstromen bij hun ontstaansbron te verwerken: fabrieken, detailhandel, luchthavens en ziekenhuizen. Door de door Atos en Siemens ontwikkelde IT-hardware en software te combineren met de infrastructuur van Rittal bieden wij de klant een zeer succesvolle oplossing om IoT-gegevens sneller en efficiënter te analyseren”, aldus Emmanuel Le Roux, Senior Vice President Big Data Platforms bij Atos.

“Ondernemingen en volledige bedrijfstakken worden tegenwoordig geconfronteerd met een digitale revolutie door de stijgende datavolumes en hun heterogene complexiteit. Een duurzame economische en zakelijke groei is alleen gegarandeerd voor hen die beschikken over Edge-infrastructuren die gegevensverwerking als uitbreiding van de cloudinfrastructuur nabij de ontstaansbron van de gegevens mogelijk maakt”, zegt Bertrand Delatte, Head of Data Center Solutions Europe bij Siemens.

“De implementatie van de digitale transformatie vereist uitgebreide kennis op zeer uiteenlopende gebieden. Alleen een team van competentie- en technologieleiders kan een daadwerkelijk intelligent en plug&play Edge Data Center ontwikkelen dat een snelle opbouw van nieuwe IT-infrastructuren mogelijk maakt”, verklaart Andreas Keiger, hoofd van de Global Business Unit IT, Rittal.

Beschikbaarheid en marktintroductie
Het IEDC zal vanaf het derde kwartaal van 2019 wereldwijd beschikbaar zijn, met in de eerste maanden vooral aandacht voor de economische regio’s EMEA en de VS.

Als hoofdleverancier zal Atos dit systeem in het kader van zijn competentiegebieden Digital Factory en Smart Infrastructure op de markt brengen.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Voor van links naar rechts: Alexander Schmid (Atos) Alliance Management, Siemens Partner Sales, GBU Germany; Bertrand Delatte (Siemens) Head of Data Center Solutions & Services Region Europe; Dr. Robin Just (Siemens) Global Alliance Director / IT & Services; Gilles Delample (Atos) Director - Global IDM - Technology / Transformation Services; Benoit Couchon (Atos) Head of Edge Computing Business Development and Alliance Manager Rittal; Marcus Fischbach (Rittal), Director Business Development IT and Alliance Director Atos and Siemens.

Achter van links naar rechts: Ernst Joachim Schulze (Atos) Head of Data Center Transformation; Jean-Baptiste Patry (Atos) Head of Atos Consulting; Matthias Flender (Atos) Director - Strategic Sales Germany / Business Development; Luc Alséne (Rittal France) BDM IT France; Emmanuel Le Roux (Atos) Senior Vice President, Global Head of Big Data & Security Division; Guido Fritz (Siemens) Director Sales Enterprise Account Germany; Martin Kipping (Rittal) Vice President Global Data Center Projects Business Unit IT.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Eerder van Rittal bv
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?
Rittal bv contact

Logo Ictivity

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl