www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 74 dagen geleden)
PR: LEWIS

Konica Minolta zet in op groei met AccurioLabel 230

Amsterdam, 27 juni 2019 – Konica Minolta kondigt vandaag de AccurioLabel 230 aan. Dit is de nieuwe versie van de succesvolle digitale tonerproductieprinters van het bedrijf. Deze versie biedt klanten belangrijke voordelen op het gebied van productiviteit, flexibiliteit en stabiliteit. Konica Minolta breidt daarmee wereldwijd uit op het gebied van het digitaal printen van labels.

De AccurioLabel 230 van Konica Minolta wordt voor het eerst getoond op de Labelexpo in Brussel, die van 24 tot en met 27 september plaatsvindt. De printer is eenvoudig te bedienen en voldoet aan de groeiende vraag naar kleinere oplagen en meer aanpassingsmogelijkheden.

De AccurioLabel 230 ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit als zijn voorganger, de Konica Minolta AL190, die ontwikkeld en geproduceerd is in Europa in samenwerking met het Deense bedrijf Grafisk Maskinfabrik (GM).

De AL230 vierkleurenprinter van Konica Minolta is op de volgende punten verbeterd:
  • Snelheid. De snelheid van 23,4 meter/min ligt 73 procent hoger, omdat het meeste stickermaterialen en folie (waaronder PP, PET en Yupo) op maximale snelheid kan worden geprint.
  • Productiviteit. Er kan tot 1000 meter in één keer worden geprint zonder dat er opnieuw moet worden gekalibreerd. Bovendien kan er worden gekozen tussen twee verschillende papierbreedten (250 en 300 mm).
  • Overdrukken. Met deze optie kan de AL230 naadloos printen op media die vooraf op traditionele wijze zijn geprint. Bijvoorbeeld om te printen op een witte achtergrond.
  • Geen opwarmtijd/minder afval. Geen wachttijd tussen taken omdat de fuser dertig minuten warm blijft.
  • Nauwkeurigere printregistratie. De ingebouwde snelheidsdetector voor de invoer van media vermindert papierverspilling.
De AccurioLabel 230 is gebaseerd op de AccurioPress engine-technologie van Konica Minolta, die bekendstaat om de uitzonderlijke printkwaliteit en substraatcompatibiliteit. De focus ligt hierbij op kleine en middelgrote segmenten en de printer is geschikt voor labeldrukkerijen, merkeigenaren, verpakkingsbedrijven en commerciële drukkerijen. Daniel Schulz, Product Manager Label Printing Cluster West van Konica Minolta Business Solutions, stelt: "De AccurioLabel 230 is ontwikkeld met het oog op de interesses van de klant. Klanten en potentiële klanten die overstappen op digitaal printen zijn zeer te spreken over de introductie en zijn onder de indruk van de productiviteit, stabiliteit en nieuwe functies die helpen hun denkwijze voor nieuwe, winstgevende bedrijfstoepassingen vorm te geven."

"Met de AccurioLabel 230 kunnen bijvoorbeeld vier taken van 300 meter in de helft van de tijd worden geprint. We weten dat kleinere labeldrukkerijen hebben vastgesteld dat tot 60 procent van hun bestaande taken digitaal kon worden uitgevoerd. Daardoor kunnen ze hun traditionele productieprinter gebruiken voor werk met een langere looptijd."

Edoardo Cotichini, Team Manager Industrial Printing, Konica Minolta Business Solutions Europe: "De machine ziet er hetzelfde uit als zijn voorganger, maar aan de binnenkant zijn er grote verschillen. Dit nieuwe model is het volgende hoofdstuk van een ongelooflijk succesverhaal als je denkt aan hoe ver we zijn gekomen na onze toetreding tot de labelmarkt slechts vier jaar geleden."

1 MB png  AccurioLabel 230
241 KB jpg  AccurioLabel 230
236 KB jpg  AccurioLabel 230

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd ongeveer 43.000 werknemers (stand april 2018) realiseerde Konica Minolta, Inc. een netto-omzet van circa 8,0 miljard euro in het boekjaar 2017-2018.

Ga naar www.konicaminolta.nl en www.konicaminolta.eu voor meer informatie. In de Newsroom vindt u al het laatste nieuws van Konica Minolta. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS:
Telefoon:+31 (0)40 235 46 00
E-mail: konicaminoltaNL@teamlewis.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com
Laatste van Konica Minolta Business Solutions
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden

Print Experience 2020: Frame your Future

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen
Verstreken tijd: 2 jaar en 74 dagen
Konica Minolta.. contact

Logo Konica Minolta Business Solutions

Konica Minolta.. sociaal

Konica Minolta.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis