www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!

De opmars van de barcode

Na 45 jaar is de aanwezigheid van barcodes in ons leven vanzelfsprekend. We komen de codes praktisch overal tegen maar voor de meeste van ons is het slechts een 'stel lijnen en spaties' die ons helpen om transactie te voltooien. Maar barcodes zijn zoveel meer dan dat. Barcodes ondersteunen ons in van alles, van winkelen en uit eten gaan, tot de logistieke sector en zelfs in de gezondheidszorg. Naar schatting zijn meer dan een biljoen producten voorzien van een barcode en zal dit aantal alleen maar toenemen naarmate er meer producten en diensten worden gecreëerd.

Het ontstaan van de barcode
De barcode werd in 1952 op de markt gebracht door Norman Joseph Woodland en Bernard Silver en was geïnspireerd op morsecode, in 1974 werd de barcode voor het eerst gebruikt om een pakje kauwgum te scannen. Sindsdien heeft de barcode de retailwereld overgenomen en de manier waarop we tegenwoordig winkelen getransformeerd. Buiten het feit dat barcodes ervoor zorgen dat caissières producten kunnen scannen om te verwerken, kunnen winkelmedewerkers door middel van het scannen van barcodes ook producten op locatie additionele informatie ophalen.

Om nog meer prestatievoordeel uit barcodes te kunnen halen zijn er tegenwoordig naast de traditionele 1D-streepjescode die bestaan uit lijnen en spaties ook 2D-streepjescodes beschikbaar. De 2D-codes bestaan uit veel kleine, afzonderlijke punten in vierkante vormen en kunnen aanvullende gegevens bevatten.

Van magazijn tot winkel
De logistieke reis van een product start vaak in een magazijn en de barcode heeft dan ook grote invloed op de manier waarop artikelen wereldwijd worden vervoerd. Door gebruik te maken van barcodes die geschikt zijn voor handheld en draagbare scanners kan het magazijnpersoneel artikelen efficiënt ophalen, verpakken, lokaliseren, opslaan en verzenden. Buiten de geschikte hardware voor deze handelingen, is de software ook van cruciaal belang voor efficiënt magazijnbeheer. De software moet namelijk gegevens naar behoren verzamelen en analyseren. Zebra’s Mobility DNA in combinatie met Zebra’s TC52- en TC57 mobiele computer creëert een naadloze oplossing voor magazijnmedewerkers.

Ook in de winkel biedt Zebra Technologies retailers verschillende mobiele computeroplossingen om de productiviteit van winkelmedewerkers te vergroten en de klantervaring te verbeteren, een voorbeeld hiervan is de PS20 Personal Shopper Solution. De PS20 is een handheld-scanners waarbij consumenten op hun eigen gemak producten kunnen scannen en "shop as they go". Deze mogelijkheid opent een heel nieuwe manier van effectieve klantbenadering. Winkels kunnen hun klanten namelijk volgen, persoonlijke kortingen aanbieden op basis van eerdere aankopen, en zelfs waarschuwen voor mogelijke allergie risico’s.

Gezondheidszorg
Ook in andere industrieën speelt de barcode een cruciale rol. In de gezondheidszorg vervangt de barcode namelijk een groot deel van het gebruikelijke pen-en-papierwerk en kan het accuraat en snel voorzien van informatie over patiëntengegevens, medicaties en behandelingen. Het gebruik van barcodes in combinatie met mobiele oplossingen in de gezondheidszorg stelt medewerkers in staat meerdere patiënten tegelijk te behandelen, meer tijd aan bed te besteden, de werkflow efficiënter in te delen en de kans op fouten te verkleinen.

Wat de toekomst betreft, is de barcode niet meer weg te denken. Naast dat de barcode de retailwereld heeft beïnvloed, heeft het namelijk ook andere industrieën positief beïnvloed. De barcode blijft dus en zal zich hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar positief blijven ontwikkelen.

+++

EINDE BERICHT

Ga voor meer informatie naar Zebra Retailoplossingen

Geschreven door Casper Zweers regiodirecteur van Zebra Technologies in de Benelux.
Laatste van Zebra
28 okt 2019 Zebra Technologies introduceert nieuwe oplossingen om retailprestaties te verbeteren

27 jun 2019 De opmars van de barcode

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl