www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Meer dan de helft van de Nederlanders zet online aankoop niet door wegens onverwacht hoge verzendkosten

‘s-Hertogenbosch – 25 juni 2019 – Slechts 29 procent van de Nederlandse consumenten zet een online aankoop altijd door, blijkt uit het Consumer Propensity Rapport van SAP Customer Experience. 11 procent van de shoppers daarentegen verlaat de winkelwagen in elk geval de helft van de tijd. 27 procent doet dit soms en 33 procent maar zelden.

Waarom laten we onze online aankopen verstoffen in een digitaal winkelmandje? Voor meer dan de helft van de Nederlanders (55%) zijn onverwacht hoge verzendkosten de reden. Een andere veelgenoemde reden is dat het product niet meer leverbaar is. 38 procent verlaat de winkelmand en komt niet terug om te checken of het product op een ander moment wel geleverd kan worden. Daarnaast klikt 32 procent van de Nederlanders wel eens een product aan om dit te vergelijken met een andere website. Komt een site minder goed uit de bus, dan blijft het item in de winkelwagen achter.

Waarom wel kopen
De grootste twijfelaars (7%) laten producten meer dan een week in een winkelwagen liggen voordat ze besluiten of ze op kopen klikken. 65 procent van de Nederlanders beslist snel en bepaalt binnen het uur of ze de items kopen of niet. Het overgrote deel (83%) neemt de beslissing zeker binnen een dag. Wat zijn dan de redenen om de aankoopknop in te drukken? Voor de helft van de Nederlanders (47%) heeft korting invloed op een aankoop. Ook het snel beantwoorden van vragen trekt een kwart van de winkelaars over de streep (25%). Wanneer de online shop laat zien dat het goed op de hoogte is van de bestelgeschiedenis van de consument, is dat voor 21 procent een reden om een aankoop door te zetten.

Shana Snellen, Marketing Manager Benelux bij SAP Customer Experience: “Consumenten zijn steeds minder merktrouw en dan is het natuurlijk zonde wanneer je een shopper wel naar de site weet te trekken, maar diegene geen aankoop doet. Om achtergelaten winkelmanden te voorkomen, moet er geïnvesteerd worden in de relatie met de klant. Zij willen zich begrepen voelen en niet onverwacht voor hoge kosten of een ingewikkeld retourbeleid komen te staan. Wees transparant over de voorwaarden en toon interesse in de klant. Een persoonlijke korting of het snel beantwoorden van een vraag kan dus zomaar het verschil maken tussen wel of geen aankoop.”

Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Voor meer informatie kunt u terecht op www.sap.com.

SAP Customer Experience software biedt omni-channel klantbetrokkenheid- en verkoopoplossingen die organisaties in staat stellen om real-time en gedetailleerd beeld van de klant te geven. De software oplossingen voor customer engagement en commerce geven organisaties de grondslag, het kader en de hulpmiddelen om een holistische klantweergave te creëren via verschillende kanalen. Hiermee wordt betrokkenheid van klanten vereenvoudigd en worden complexe bedrijfsproblemen opgelost.

Marcommit
Arlieke Tammer
sapcustomerexperience@marcommit.nl
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van SAP
Enexis bereidt zich voor op energietransitie met SAP S/4HANA

NS vervangt ERP-systemen door SAP S/4HANA

Bob Stutz neemt het roer over bij SAP Customer Experience als President Product Engineering & Operations

Logo Marcommit

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl