www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Een derde van de organisaties vatbaar voor phishing

Knowbe4 lanceert Phishing Industry Benchmarking Report

KnowBe4, leverancier van ‘s werelds meest uitgebreide platform voor security awareness en phishing-simulaties, heeft in zijn nieuwe Phishing by Industry Benchmarking Report in kaart gebracht hoe vatbaar organisaties zijn voor een phishing-aanvallen. Het rapport gebruikt hiervoor een zogenaamd ‘phishing prone percentage’. Dit percentage geeft aan hoeveel procent van de werknemers vatbaar is voor phishing of social engineering.

30% van de organisatie vatbaar voor phishing
Het onderzoek richt zich op organisaties die nog geen enkele training op het gebied van beveiligingsbewustzijn hebben gevolgd. De resultaten wijzen op een hoog risiconiveau. Het gemiddelde basispercentage ligt op 29,6 procent, een stijging van 2,6 procent ten opzichte van 2018. Deze stijging is waar te nemen is alle sectoren, zoals onder andere in de financiële sector, de overheid en de gezondheidszorg.Het rapport laat zien dat iedere organisatie, ongeacht de omvang en de sector waarin deze actief is, gevoelig is voor phishing en social engineering wanneer ze hier niet goed op getraind zijn.

"Vaak vergeten organisaties de bewustwordingstraining en gesimuleerde social engineeringtests. Ze richten zich op het implementeren van beveiligingstechnologie in plaats van het trainen van hun personeel. Dit rapport toont aan dat werknemers niet de juiste hoeveelheid cybersecuritytraining krijgen om de eigen organisatie goed te beschermen", zegt Stu Sjouwerman, CEO van KnowBe4."

Na 90 dagen training en gesimuleerde phishingtests, is het gemiddelde ‘phishing prone percentage’ gehalveerd (van 30 procent naar 15 procent). En na één jaar testen en simuleren van phishing, daalt het tot slechts twee procent. In alle bedrijfstakken is er een verbetering van 92 procent zichtbaar na 12 maanden van trainen en testen.

Over KnowBe4
KnowBe4 is aanbieder van het meest uitgebreide platform voor security awareness trainingen en phishing-simulaties ter wereld. Het platform helpt duizenden organisaties personeel te trainen in het herkennen, rapporteren en voorkomen van phishing-aanvallen, malware, CEO-fraude en andere vormen van cybercrime. Het bedrijf werd in 2010 opgericht door de Nederlands-Amerikaanse beveiligingsexpert en IT-ondernemer Stu Sjouwerman. Naast het hoofdkantoor in de Verenigde Staten (Tampa Bay, Florida) heeft KnowBe4 ook vestigingen in Zuid-Afrika, Singapore, Engeland, Duitsland en Nederland (Utrecht). Voor meer informatie, zie https://www.knowbe4.com/
Tags bij dit bericht