www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 14 dagen geleden)

Een optimale winkelervaring door de inzet van technologie

In de detailhandel is het belangrijk een optimale winkelervaring aan de consument te bieden. Dit kan echter lastig zijn door beperkte budgetten, stijgende verwachtingen van klanten en druk via "click and collect"-verzoeken. Digitalisering heeft ervoor gezorgd dat klanten een naadloze ervaring verwachten waar instore-interacties ook aan moeten voldoen. Deze verwachtingen dwingen detailhandelaren slimmere technologie en IoT te benutten om het winkelen voor de consument persoonlijker te maken.

De beste innovaties worden geboren uit noodzaak en de snelle ontwikkelingen in de detailhandel zorgen ervoor dat strategieën steeds opnieuw moeten worden geëvalueerd. Om retailers te helpen gepersonaliseerde, probleemloze winkelbelevenissen in hun winkels te kunnen realiseren heeft Zebra Technologies de PS20 geïntroduceerd, een op Android-gebaseerde persoonlijke shopping-oplossing (PSO). Het slimme stukje technologie kan zowel door het personeel als door het winkelend publiek worden gebruikt en maximaliseert onmiddellijk het rendement op de investering (ROI).

Winkelervaring verbeteren
Veelvoorkomende klachten over instore problemen zijn wachtrijen om te betalen, vertraagde of geen toegang tot voorraadinformatie en het printen van bonnen. Deze punten vormen een belemmering als het gaat om het fysiek winkelen aangenamer te maken voor klanten. Zebra's Global Shopper Study, waarin Retailmedewerkers en consumenten werden ondervraagd, toont aan dat 42 procent van de winkelmedewerkers weinig tijd had om klanten te helpen vanwege de druk van andere taken. Nog eens 28 procent beweert dat het moeilijk is om de juiste informatie te krijgen om het winkelend publiek te helpen en 66 procent van de ondervraagde winkelmedewerkers is echter van mening dat wanneer ze uitgerust zijn met de juiste apparatuur, ze betere klantenservice kunnen bieden en de winkelervaring kunnen verbeteren. Winkeliers moeten dus investeren in technologie die op hen van toepassing is.

De PS20 doet precies dat. Via het apparaat kunnen consumenten boodschappenlijsten downloaden en beheren, aanbiedingen en beloningen op maat ontvangen en winkelplattegronden downloaden. Ook kan de PS20 worden gebruikt om met personeel te communiceren voor vragen over voorraad en kunnen klanten wachtrijen omzeilen door tijdens het winkelen eenvoudig items te scannen, wat tijd bespaart bij het afrekenen. De PS20 biedt ook andere mogelijkheden, de ontwikkelaars kunnen namelijk ‘slimme innovaties’ toevoegen zodat consumenten bijvoorbeeld een melding krijgen wanneer ze een product scannen dat een ingrediënt bevat waarvoor ze allergisch zijn.

Positieve frictie
De grens tussen een positieve of negatieve winkelervaring is dun. Te veel wrijving en de ervaring kan negatief zijn. Te weinig wrijving en detailhandelaren lopen het risico de winkelervaring helemaal teniet te doen. Een winkelervaring is immers gericht op ervaring en zintuigen; het gevoel van de kleding, de geur van het eten en de menselijke interactie.

Bij positieve frictie vindt de juiste interactie op het juiste moment en op de juiste plek plaats. Bijvoorbeeld het aanbieden van een kortingsbon voor de favoriete chocolade van een klant terwijl diegene net langs het schap loopt. Ook snelle toegang tot antwoorden op vragen via een apparaat wanneer dat nodig is biedt grote voordelen. Dit betekent niet dat winkelmedewerkers niet nodig zijn; ze moeten gewoon beter uitgerust zijn. Zoals de Global Shopper Study aantoont gelooft het overgrote deel dat verkoopmedewerkers die zijn uitgerust met de juiste apparaten, een betere service kunnen verlenen.

Wanneer detailhandelaren gegevens van de consument verzamelen worden privacy, vertrouwen en veiligheid echter bepalende factoren. Deze zijn ingebouwd in de kern van de PS20. Zebra Technologies streeft ernaar dat retailers de PS20 omarmen als een unieke tool om specifieke inzichten over gewoonten, behoeften en voorkeuren te traceren om zo een unieke winkelervaring te kunnen realiseren.

Ga voor meer informatie naar de retailoplossingen van Zebra.

Geschreven door Casper Zweers van Zebra Technologies
Laatste van Zebra
Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven

Zebra Technologies introduceert nieuwe oplossingen om retailprestaties te verbeteren

De opmars van de barcode
Verstreken tijd: 1 jaar en 14 dagen
Zebra contact

Logo Zebra

www.zebra.com
Zebra sociaal

Zebra tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise