www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 42 dagen geleden)

KPN versnelt uitrol glasvezel in Den Haag

KPN gaat de uitrol van glasvezel in Den Haag versnellen. Tot eind 2021 worden ten minste 80.000 huishoudens in verschillende wijken van Den Haag aangesloten op het open netwerk van KPN. Dit maakt deel uit van KPN's strategie om de uitrol van glasvezel in heel Nederland te versnellen en deze toekomstvaste technologie massaal aan te leggen. In Benoordenhout en Ypenburg is reeds eerder glasvezel aangelegd door KPN en begin juli starten de werkzaamheden in het Regentessekwartier.

Verspreid over heel Nederland verwacht KPN tegen het eind van dit jaar gemiddeld in meer dan 50 gebieden tegelijkertijd actief te zijn. “KPN bouwt hard aan de digitale snelweg van Nederland zodat klanten het volle potentieel van de gigabit samenleving kunnen gaan ervaren,” zegt Joost Steltenpool, programmamanager Glasvezel bij KPN. “Dat betekent dat we de komende jaren massaal glasvezel in Nederland verder gaan aanleggen, in Den Haag en heel veel andere Nederlandse gemeenten.”

De maatschappij is in toenemende mate aan het digitaliseren en klanten stellen steeds hogere eisen aan hun vaste internetverbinding. Daarom rolt KPN versneld en massaal glasvezel uit over heel Nederland. Daarbij zijn de kwaliteit van de huidige verbinding en demografische factoren belangrijke overwegingen in de versnelling van de uitrol van glasvezel in Nederland.

Versnellen uitrol glasvezel in Den Haag
KPN investeert jaarlijks 1,1 miljard euro in zijn digitale infrastructuur. De uitrol van glasvezel in het Haagse Regentessekwartier, aangekondigd in maart van dit jaar, vormt de start van het opschalen van de uitrol in Den Haag. Tot eind 2021 worden ten minste 80.000 huishoudens in Den Haag aangesloten op het open netwerk van KPN. Daarmee gaat KPN verder met de uitrol van glasvezel in de Hofstad, waarbij de wijken Benoordenhout en Ypenburg reeds in het verleden zijn aangesloten.

Samenwerken
KPN is niet de enige die glasvezel in Nederland aanlegt, maar het onderscheidt zich van andere initiatieven doordat het de enige partij is die massaal in Nederland glasvezel uitrolt. De markt voor de aanleg van aansluitnetwerken is in toenemende mate concurrerend en dat maakt dat partijen elkaar tegen kunnen komen bij de aanleg van glasvezelaansluitingen. Daar waar andere partijen ook actief zijn staat KPN open voor samenwerking in de aanleg om overlast door graafwerkzaamheden voor de gemeente en haar bewoners zoveel mogelijk te beperken.
Laatste van KPN
KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

KPN Official Partner van Eurovisie Songfestival 2020
Verstreken tijd: 2 jaar en 42 dagen
KPN contact

Logo KPN

infodesk@kpn.com
  www.kpn.com
KPN sociaal

KPN tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle