www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Siemens voegt augmented reality toe aan Solid Edge 2020

Solid Edge 2020 maakt meer ontwerpvisualisatie en samenwerking mogelijk

Den Bosch, 20 juni 2019 – Siemens Digital Industries Software kondigt de nieuwste versie aan van Solid Edge® software. De software bevat verbeteringen die kleine en middelgrote productiebedrijven in staat stellen om de productontwikkeling en productieprocessen te versnellen. Met nieuwe functies, zoals augmented reality (AR), uitgebreide validatietools, Model Based Definition en 2D Nesting, biedt Solid Edge 2020 de nieuwste technologieën om de samenwerking te verbeteren en het ontwerp-naar-productieproces volledig te digitaliseren.

Solid Edge 2020 levert nieuwe AR-capaciteiten waarmee gebruikers hun ontwerp op nieuwe manieren kunnen visualiseren. Dit verbetert de interne samenwerking, maar ook de samenwerking met leveranciers en klanten tijdens het ontwerpproces. De nieuwe validatietools zijn geïntegreerd voor het uitvoeren van bewegings- en vibratiesimulatie, waardoor klanten minder vaak dure prototypen nodig hebben. Door de toevoeging van Model Based Definition kunnen klanten onderdelen, assemblages en productie-instructies volledig digitaal maken vanuit een 3D-model. Ook zijn er 2D Nesting mogelijkheden toegevoegd om snijpatronen te optimaliseren, verspilling en kosten te verminderen en productieprocessen te versnellen. Solid Edge 2020 levert bovendien honderden essentiële CAD-verbeteringen, zoals nieuwe plaatmetaalopties, drie tot tien keer snellere grote assemblageprestaties en nieuwe datamigratietools.

"Het nieuwe aanbod van Model Based Definition voor Solid Edge 2020 is precies wat we nodig hebben", zegt Daniel Froehlich, PLM Business Manager, afdeling Standaardisatie bij Eagle Burgmann. "Het helpt ons niet alleen papierloos te worden, het is een enorme stap in de richting van een volledig digitale omgeving. Als we ons digitale model gebruiken om 3D-PDF's te maken, kunnen we onze ontwerpen delen zonder extra tekeningen te maken."

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

2.1 MB jpg  Solid Edge 2020
1 MB png  Solid Edge 2020

Siemens Digital Industries Software is een wereldwijde aanbieder van softwareoplossingen om digitale transformatie binnen de industrie te stimuleren. Hiermee creëert de organisatie nieuwe mogelijkheden voor fabrikanten om te innoveren. Met het hoofdkantoor in Plano, Texas, en ruim 140.000 klanten wereldwijd, werkt Siemens Digital Industries Softwaremet bedrijven van alle groottes samen om de manier waarop ideeën worden vormgegeven te transformeren. Denk hierbij aan de manier waarop producten worden gemaakt en de manier waarop producten en middelen worden ingezet. Meer informatie over de producten en diensten van Siemens Digital Industries Software staat op: http://www.siemens.nl/plm.Volg ons ook op Twitter.

Siemens AG(Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al ruim 170 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationaliteit. De organisatie is wereldwijd actief en richt zich op de gebieden: energieopwekking en -distributie, intelligente infrastructuur voor gebouwen en gedistribueerde energiesystemen, en automatisering en digitalisering in de proces- en productie-industrie. Via het afzonderlijk beheerde bedrijf Siemens Mobility, leverancier van slimme mobiliteitsoplossingen voor spoor- en wegtransport, geeft Siemens vorm aan de wereldmarkt voor passagiers- en vrachtdiensten. Dankzij zijn meerderheidsbelangen in de beursgenoteerde bedrijven Siemens Healthineers AG en Siemens Gamesa Renewable Energy is Siemens ook wereldleider op het gebied van medische technologie en digitale gezondheidszorg en milieuvriendelijke oplossingen voor onshore en offshore windenergieproductie. In het fiscale jaar 2018, welke eindigde op 30 september 2018, behaalde Siemens een omzet van €83 miljard en een nettowinst van €6,1 miljard. Eind september 2018 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 379.000 werknemers wereldwijd. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Voor verdere persinformatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Siemens PLM Software
Smart Industry: Slechts 21 procent van machinebouwers ziet ontwikkeling AI-toepassingen als prioriteit

Machinebouwers zien nieuwe mogelijkheden om proactief diensten voor klanten te ontwikkelen

Siemens presenteert Additive Manufacturing Netwerk

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl