ValueBlue krijgt 2 miljoen groeigeld van Newion

voor internationale expansie

UTRECHT / AMSTERDAM, 20 juni 2019 – ValueBlue, de SaaS leverancier die het succes van haar klanten vergroot door relaties tussen data, IT en business inzichtelijk te maken, kondigt vandaag aan dat het een financiering van twee miljoen euro heeft ontvangen van Newion.

Missie van ValueBlue is organisaties wereldwijd real-time de up-to-date stuurinformatie te bieden die zij nodig hebben om snel, eenvoudig en structureel hun doelen te bereiken.

De ruim 100 tevreden klanten van ValueBlue spelen sneller in op kansen en ontwikkelingen, besparen op kosten door een betere IT-inzet, innoveren continu door zich op data te baseren, en werken aan commitment met steeds actuele managementinformatie van hoge kwaliteit.

Jelle Visser, business development & marketing manager ValueBlue: “Wij zijn blij met de kapitaalinjectie van Newion en zullen hiermee de groeiende klantvraag in de Benelux en Noord-Amerika invullen. Op dit moment hebben we met onze oplossing BlueDolphin weinig concurrentie. We willen dus graag snel doorontwikkelen en onze marktpositie in de Benelux en Amerika verder versterken.”

Patrick Polak, oprichter en managing partner van Newion: "Wij zien paralellen met onze andere enterprise SaaS investeringen die internationaal succesvol zijn. Mede dankzij de eenvoud van haar oplossing kunnen klanten van ValueBlue hun digitale transformatie versnellen."

Over ValueBlue
ValueBlue heeft BlueDolphin ontwikkeld, het SaaS-samenwerkingsplatform dat het digitale landschap en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart brengt.

BlueDolphin brengt alle data over de bedrijfsprocessen en het IT-landschap bij elkaar en vertaalt deze naar stuur- en verbeterinformatie, door middel van duidelijke visualisaties en rapportages.

BlueDolphin werkt simpel, zodat alle medewerkers van de organisatie het kunnen gebruiken als middel voor doelgerichte samenwerking en om inzichten te delen. Zo wordt de organisatie effectiever en kan op kosten worden bespaard.

Het bedrijf is in 2011 opgericht en er zijn momenteel 40 medewerkers werkzaam. BlueDolphin wordt nationaal en internationaal gebruikt door zo’n 100 organisaties, waaronder een groot aantal Nederlandse gemeenten, het Prinses Maxima Centrum, het Rijksmuseum, de Erasmus Universiteit, Heijmans, Boskalis en NIBC. Internationaal wordt BlueDolphin gebruikt door onder meer FIS Global en Superior Tank.

Over Newion
Newion richt zich op Europese business-to-business software start-ups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel, Deliverect en APICBASE, en heeft onder andere Oxxio, Mirror42 en Q-go geexit. Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.

Ga naar www.newion.com voor meer informatie.

Beeld

Jelle Visser, business development & marketing manager at ValueBlue

Patrick Polak, oprichter en managing partner Newion

Teamfoto’s ValueBlue

Contact ValueBlue
Jelle Visser, 06 30027227, jelle.visser@valueblue.nl

Contact Newion
Patrick Polak, 06 21517944, patrick@newion.com

Carolijn Peelen, 06 53280936, carolijn@peelen.nu

ValueBlue receives 2 million growth capital from Newion

for international expansion

UTRECHT / AMSTERDAM, June 20, 2019 - ValueBlue, the SaaS supplier that increases its customers’ success by providing insight into relationships between data, IT and business, today announces it has received financing of two million euros from Newion.

ValueBlue's mission is to provide organizations worldwide with the real-time up-to-date steering information they need, to achieve their goals quickly, easily and structurally.

Over 100 satisfied ValueBlue customers respond to opportunities and developments faster, save on costs through better IT deployment, innovate continuously by relying on data, and work on commitment with ongoing up-to-date high-quality management information.

Jelle Visser, business development & marketing manager at ValueBlue: “We are happy with Newion's capital injection and will use it to meet the growing customer demand in the Benelux and North America. We currently experience little competition with our solution BlueDolphin, so we would like to make some progress in further developing and strengthening our market position in the Benelux and North America."

Patrick Polak, founder and managing partner of Newion: "We see parallels with our other enterprise SaaS investments that are successful internationally. Thanks to BlueDolphin and its ease of use, ValueBlue customers can accelerate their digital transformation."

About ValueBlue
ValueBlue has developed BlueDolphin, the SaaS collaboration platform to map the digital landscape and business processes of organizations. BlueDolphin combines all data on the business processes and IT landscape, to translate it into management and improvement information, with clear visualisations and reports.

BlueDolphin is easy to use, so all employees are able to use it as a means for targeted collaboration and to share insights. This makes organizations more effective and saves on costs.

The company was founded in 2011 and currently employs 40 people. BlueDolphin is used nationally and internationally by around 100 organizations, including a large number of Dutch municipalities, the Princess Máxima Center, the Rijksmuseum, Erasmus University, Heijmans, Boskalis and NIBC Bank. Internationally, BlueDolphin is used by FIS Global and Superior Tank, among others.

For more information, please go to www.valueblue.nl

About Newion Investments
Newion Investments is a leading Amsterdam based investor, focused on European business-to-business software start-ups and scaleups with a global ambition. The company was founded in 2000 and is based in Amsterdam. Newion has invested in 70+ companies, among which: Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass,TaxModel, Deliverect and APICBASE. The company has exited companies like Oxxio, Mirror42 and Q-go. Newion III is supported by InnovFin Equity, with the financial backing of the European Union under Horizon 2020 Financial Instruments and the European Fund for Strategic Investments (EFSI), set up under the Investment Plan for Europe. The purpose of EFSI is to help support financing and implementing productive investments in the European Union and to ensure increased access to finance.

Visit www.newion.com for more information.

Pictures

Jelle Visser, business development & marketing manager at ValueBlue